Jämställdhet, feminism och maskulinism

Med dagis får de träffa BÅDA föräldrarna. Om en är hemma är det troligt att de träffar den andra föräldern mindre.

Varför vill du ha ett system där pappor förlorar vårdnadstvister? För att pappor ses som sämre föräldrar än mammor..
Varför vill du ha ett samhälle där en man inte har samma möjligheter att vara med sitt barn.
Varför villl du ha det så?

Det är samma möjligheter. Det är bara du och andra feminister som inte kan acceptera att människor är olika och väljer olika.

Att ett barn träffar en förälder mer betyder inte att barnet inte får träffa den andra. Rimligtvis får barnet mer tid efter jobbet om hemarbetet är gjort av en förälder under dagtid än om båda föräldrarna arbetar och ska stressa med det när de kommer hem från jobbet.

Det är samma möjligheter. Det är bara du och andra feminister som inte kan acceptera att människor är olika och väljer olika.

Att ett barn träffar en förälder mer betyder inte att barnet inte får träffa den andra. Rimligtvis får barnet mer tid efter jobbet om hemarbetet är gjort av en förälder under dagtid än om båda föräldrarna arbetar och ska stressa med det när de kommer hem från jobbet.
Hur tycker du vårdnadsbidraget ska se ut då?
Hur ska samhället ha råd?
Dvs det måste ju då höjas och inte bara vara det som ges till dagis annars har folk inte råd.
Dessutom förloras många skatteintäkter om folk är hemma istället för att jobba.
Vad ska man få för att vara hemma?

Hur tycker du vårdnadsbidraget ska se ut då?
Hur ska samhället ha råd?
Dvs det måste ju då höjas och inte bara vara det som ges till dagis annars har folk inte råd.
Dessutom förloras många skatteintäkter om folk är hemma istället för att jobba.
Vad ska man få för att vara hemma?

Pengarna till dagis och vårdnadsbidrag ska intevändras vad gäller den totala summan utan bara omfördelas. Det subventionerar sig själv. Dagisavgifterna blir högre. Vårdnadsvidragen blir högre.

För att kunna avgöra det på ett jämlikt vis krävs det liknade förutsättningar för män och kvinnor. Du är emot att jämna ut förutsättningarna och i förlängningen emot jämlikhet.

Du försöker äta upp godispåsen och ha den kvar samtidigt.

Nej, det tycker jag inte. Förutsättningarna kommer aldrig att bli samma för kvinnor och män eftersom vi är olika. Däremot ska vi ha samma rättigheter och juridiska möjligheter.

Pengarna till dagis och vårdnadsbidrag ska intevändras vad gäller den totala summan utan bara omfördelas. Det subventionerar sig själv. Dagisavgifterna blir högre. Vårdnadsvidragen blir högre.
Hur högt ska vårdnadsbidraget vara då?jag vill ha en ungefärlig summa vad man ska få.
Det är ju knappt någon som använt vårdnadsbidrag hittills så det lär väl behövs höjas rejält om folk ska använda det.

Hur högt ska vårdnadsbidraget vara då?jag vill ha en ungefärlig summa vad man ska få.
Det är ju knappt någon som använt vårdnadsbidrag hittills så det lär väl behövs höjas rejält om folk ska använda det.

Det är svårt att svara på på rak arm. Men jag kan vara artig och göra en snabb rimlighetsbedömning och då borde det rimligtvis hamna någonstans kring 5000-9000 kr i månaden.

Nej, det tycker jag inte. Förutsättningarna kommer aldrig att bli samma för kvinnor och män eftersom vi är olika. Däremot ska vi ha samma rättigheter och juridiska möjligheter.
Men du vill ju inte ha det på punkt efter punkt.

Och visst kan de båda könen få mer likvärdiga förutsättningar, men det krävs en del ändringar.

Vad är det för konstigt med det. Den som jobbar är beroende av den hemmavarande föräldern men på ett annat sätt.
Hur kan du förespråka en sån enorm fälla?
Dessutom är det knappast någon rusning till att använda vårdnadsbidraget hittills..., och det kommer det inte heller bli med en sån låg ersättning.

Hur kan du förespråka en sån enorm fälla?
Dessutom är det knappast någon rusning till att använda vårdnadsbidraget hittills..., och det kommer det inte heller bli med en sån låg ersättning.

Fast det är ju per barn. Har du tre barn under 6 år kan det bli en bra peng.

Fast det är ju per barn. Har du tre barn under 6 år kan det bli en bra peng.
Så 5-9' per barn?
Och hur ska det funka för samhället? Det går inte ihop ekonomiskt att betala någon 20-30' .
Det blir en ren förlust när man tänker på utebliven skatt då personen inte jobbar.
Du är inte realistisk och lever i en sagovärld.

Ge mig en kalkyl. Visa hur det går ihop.

Så 5-9' per barn?
Och hur ska det funka för samhället? Det går inte ihop ekonomiskt att betala någon 20-30' .
Det blir en ren förlust när man tänker på utebliven skatt då personen inte jobbar.
Du är inte realistisk och lever i en sagovärld.

Ge mig en kalkyl. Visa hur det går ihop.

Det är bara du som inte förstår tankegången. Det ett nollsummespel och om det inte skulle vara det till en början så sänks ersättningen för vårdnadsbidrag och subventioner till barnomsorgen.

Liknande trådar

Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
51 722
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 389
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama