Jämställdhet, feminism och maskulinism

Så är det ofta - Sverige tar täten. Vi är även duktiga på att hjälpa andra som vill utvecklas. Ett vackert land vi bor i; på alla sätt.

Nja, Sverige har förvisso legat i framkant under efterkrigstiden men på senare år har vi allt mer halkat efter. I Sverige har det på senare år utvecklats en känslodriven kultur där man agerar utefter känslor snarare än efter fakta. Det har gjort att vi blivit sämre än vår omvärd på att agera. Sverige var t.e.x. det sista landet i Europa att inse att det här med öppna gränser gentemot flyktingar är en dålig ide.

Nja, Sverige har förvisso legat i framkant under efterkrigstiden men på senare år har vi allt mer halkat efter. I Sverige har det på senare år utvecklats en känslodriven kultur där man agerar utefter känslor snarare än efter fakta. Det har gjort att vi blivit sämre än vår omvärd på att agera. Sverige var t.e.x. det sista landet i Europa att inse att det här med öppna gränser gentemot flyktingar är en dålig ide.

Det är ju en helt annan fråga, men öppna gränser har vi ju aldrig haft. Det har alltid skett en asylprövning.

NEJ!
Inte en till tråd som handlar om invandring, SD etc,

Det är ju en helt annan fråga, men öppna gränser har vi ju aldrig haft. Det har alltid skett en asylprövning.

Det är ett exempel på Sveriges känslodrivna politik som är lika utpräglad vad gäller jämställdhetspolitiken. I Europa börjar man strama åt t.e.x. abortpolitiken. Sverige står vid sidan och vill inte anpassa sig efter nya rön.

Bred konsensus? Det har du fått om bakfoten. Sverige är ett av få länder i världen med sitt system med i det närmaste gratis barnomsorg.
Det är ett exempel på Sveriges känslodrivna politik som är lika utpräglad vad gäller jämställdhetspolitiken. I Europa börjar man strama åt t.e.x. abortpolitiken. Sverige står vid sidan och vill inte anpassa sig efter nya rön.
vad är det för "nya rön?" Jag ska btw kolla upp var jag har läst att barnomsorgen ger positiva nettoeffekter för ekonomin, har inte haft tiden hittills bara :).

Nya rön är nog Guds ord från Bibeln. De konservativa brukar luta sig ditåt.

Sverige har en väl balanserad abortpolitik baserad på just vetenskap och inte religiösa vanföreställningar.

vad är det för "nya rön?" Jag ska btw kolla upp var jag har läst att barnomsorgen ger positiva nettoeffekter för ekonomin, har inte haft tiden hittills bara :).

Du behöver inte visa det. Om du däremot syftar på gratis barnomsorg så jag däremot klart skeptisk.

Nya rön är nog Guds ord från Bibeln. De konservativa brukar luta sig ditåt.

Sverige har en väl balanserad abortpolitik baserad på just vetenskap och inte religiösa vanföreställningar.

Sveriges abortpolitik är baserade på det vetenskapliga läget på 70-talet. Det är ett annat veyenskapligt läge idag men du kanske inte har uppdaterat dina kunskaper sedan dess.

Du menar att vara ett av få länder med mottagande i en extrem omvärld? Det är för övrigt fortfarande givetvis inte en dålig idé och vi ska vara mycket stolta som höll mottagandet uppe under lång tid. Det som hände var att mottagningskapaciteten tog slut.

Det är skämsflagg på många länder i Europa när det gäller mottagandet av krigsflyktingar.

Liknande trådar

Samhälle Jag läste tråden om diskussionsklimat på underforumet om Bukefalos och blev så illa berörd. Tråden är låst, men det är egentligen ett...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
51 722
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 389
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama