Jakten på smurfarna [Ulvlek]

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare MM
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 064
  • Visningar Visningar 48 063
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jakten på smurfarna [Ulvlek]

Mje, när det gäller Mu så handlar det inte bara om hennes röst på Monster utan även om Monsters röst på henne. Fortfarande så är ingenting skrivet i sten. Jag tycker inte att Mu gjort något hittills som gör henne till så väldigt misstänkt i mina ögon.

Habina känns rätt så harmlös, inte bara med avseende på rösten på Monster. Jag kan inte heller se något särskilt märkligt som hon skrivit och hon röstar på Art som jag håller som en av de mest misstänkta. Det känns som om hon hjälper till att leta onda.

Även Mammas röstar på Art. Även om jag inte håller med henne om misstankarna mot Mu som hon luftat rätt kraftigt så tycker jag att det är udda att plötsligt så kom en röst på Art. Jättekonstigt tycker jag. Samtidigt så finns det många andra saker som talar emot att mammas skulle vara ond – ffa att hon kunde ha lagt en avgörande röst så att Monster slapp gå upp för lottning

LilleLorden/Sasse funderar jag på - själva personen har inte gjort många inlägg, men igår så fick hon två röster av två spelare som jag håller åt det godare hållet. Missade röstningen själv. Jag är fortfarande inne på Monsters risk för lottning och att hon inte försökte att rädda sig själv då hade hon varit tvungen att lägga röst på antingen TLV eller Lorden. Jag tror att åtminstone en av dem är i lyan med Monster. Jag tycker visserligen att TLV gjort en märklig röst idag, men jag tror ändå inte riktigt på henne som ond (för stunden), det lämnar Lorden/Sasse.

Haha, jag måste bara inflika att du reagerar på mig för att mina teorier är klena. Och röstar på mig utifrån det. Vadå dubbelmoral?:D

Klena och helt oförståeliga enligt mig i vissa fall, bara klena är ju en sak, men nu förstod jag dem ju inte heller. Och du svarade inte på mitt första ifrågasättande heller insåg jag nu när jag gick igenom det ännu en gång. Så du verkar inte mån om att förklara dem heller.

Nej, jag är faktiskt inte alls säker på att du är ond, men som sagt, av de jag reagerat på, har jag reagerat mest på dig idag, därför hamnar min röst där.

När menar du att jag skulle ha offrat en kollega? Försäger du dig om mu nu?

cirkus röstar på Artline

Jag tycker att Art betett sig skumt redan igår, en otroligt svag röst igår.
Och hela den här historien med hon och Monster känns som om de ändå har haft ihop det i lyan. Och att hon om och om igen påpekar svagheten i hur alla som funderar runt henne argumenterar.

Och art, i sak har du helt rätt. Det bästa sättet att hitta onda är genom små detaljer. :)

alltså, min skalle är inte med mig å jag har PMat LL att det inte funkar att leka ulvlekar ikväll (speciellt som tårarna bara sprutar), och fått ok på att hoppa över röstningen - Känner att det är inte rätt att rösta/teoria på någon när jag inte ens förstår vad jag läser i leken.

Det har verkligen inte varit någon bra dag på jobbet idag.

Hoppas du mår bättre snart Paddan!

Habina röstar på Artline
TeamLundVer röstar på Cirkus
Mammas röstar på Artline
Dramatik röstar på Bumpo
Mumorsan röstar på Mammas
Caisa röstar på Dramatik
Bumpo röstar på Dramatik
OutOfService röstar på TeamLundVer
Artline röstar på Mammas
Cirkus röstar på Artline
Artline ändrar röst till Dramatik

Artline röstar på Mammas
Jag tycker helt enkelt att hon hela tiden försöker få andra att verka misstänkta för små saker. Sedan tror jag inte hon är rädd för att offra en kollega eftersom hon visste att mostermom var ond och det gör att folk tror på hennes misstankar och hon som ond smälter in enklare.

Ska läsa mer vad du skrivit innan.

Men jag hänger verkligen inte med på det här alls?
Hela grejen går ju ut på att vi i goda laget skall få ut dom onda och överleva själv. Hur ska man få sitt lag att vinna om man inte försöker få andra att verka misstänka?

Och att ändra sin röst med motiveringen att rädda sig själv känns också lite skumt.

Kan dock vara ute och cykla helt och hållet eftersom jag itne är så insatt i hela leken än.

Senast ändrad:

Men nu har du bäl snurrat ihop det? Alltså, om vi ponerar att jag satt i lyan: hur kan att fundera över min kollega ev kan vara ond vara att "offra" kollegan? Om ulvar inte ens nämner sina kolleger är det aslätt att pinpointa andra om en åker.

Sedan: hur hjälper en räddningsröst den goda sidan tycker du? Alltså kan du argumentera gör att du om du är god hjälper den goda sidan i ditt försök att rädda dig själv?

I min värld är drt endast onda som räddar sig på detta sätt.

Habina röstar på Artline
TeamLundVer röstar på Cirkus
Mammas röstar på Artline
Dramatik röstar på Bumpo
Mumorsan röstar på Mammas
Caisa röstar på Dramatik
Bumpo röstar på Dramatik
OutOfService röstar på TeamLundVer
Artline röstar på Mammas
Cirkus röstar på Artline
Artline ändrar röst till Dramatik

Har alla utom Sasse (och Paddan) röstat?

Tycker också Arts röständring är mysko. :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 768
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Shettistråden del II
  • 07:or del 23