Jag ska sluta att säga hej till folk!

Det stämmer inte med min bild av vad du argumenterat för/mot. Alls.

(Flera protester, varav du svarar på: )

Inlägget som du menar har en helt rimlig, värdefull plats i tråden lyckas med konststycket att på fyra rader konstatera att kvinnor gör samma sak mot män, det är samma upplevelse för en man, antyder att @Blandrastik nog flörtat oavsiktligt - och han har minsann aldrig tagit illa upp. Jag har inte sett dig problematisera, jämföra, diskutera eller på något annat sätt hitta värde i det inlägget, istället svarar du med att män och kvinnor ska vara lika mycket värda (visst, men innebär det att beskrivningen av "kvinnor gör också det här, så det så! - och det är inte så illa heller, förresten" i sig är värdefull?), jämför informationen som att det är samma sak (inte problematiserande), och avslutar med att du kanske "blygt borde betänkt ditt kön" (uppenbarligen menar du att någon/ @Hyacinth uppmanat @labb att uppföra sig så?) när du deltagit i diskussioner på VoF. Jag vet inte vad VoF är, men om du deltagit i diskussioner där män diskuterar något som har med upplevelsen att vara man att göra(?) så skulle jag tycka att det var rimligt att du deltog i diskussionen från utgångspunkten att du ser det utifrån - det betyder inte att det inte är OK att delta fullt ut, men din upplevelse är från ett annat perspektiv.
@Monstermom for president!

Mäns upplevelse av att bli stötta på av kvinnor måste väl vara relevant eftersom det sannolikt är en utgångspunkt de kanske själva har när de stöter på kvinnor. De tänker säkert att det är helt jämförbart.
Det är inte min upplevelse alls, tvärtom upplever jag att många män enbart utfår från sin själva och inte alls blandar in kvinnors utgångspunkt. Allra tydligast verkar det bli över nätet.

Senast ändrad:
Det stämmer inte med min bild av vad du argumenterat för/mot. Alls.

(Flera protester, varav du svarar på: )

Inlägget som du menar har en helt rimlig, värdefull plats i tråden lyckas med konststycket att på fyra rader konstatera att kvinnor gör samma sak mot män, det är samma upplevelse för en man, antyder att @Blandrastik nog flörtat oavsiktligt - och han har minsann aldrig tagit illa upp. Jag har inte sett dig problematisera, jämföra, diskutera eller på något annat sätt hitta värde i det inlägget, istället svarar du med att män och kvinnor ska vara lika mycket värda (visst, men innebär det att beskrivningen av "kvinnor gör också det här, så det så! - och det är inte så illa heller, förresten" i sig är värdefull?), jämför informationen som att det är samma sak (inte problematiserande), och avslutar med att du kanske "blygt borde betänkt ditt kön" (uppenbarligen menar du att någon/ @Hyacinth uppmanat @labb att uppföra sig så?) när du deltagit i diskussioner på VoF. Jag vet inte vad VoF är, men om du deltagit i diskussioner där män diskuterar något som har med upplevelsen att vara man att göra(?) så skulle jag tycka att det var rimligt att du deltog i diskussionen från utgångspunkten att du ser det utifrån - det betyder inte att det inte är OK att delta fullt ut, men din upplevelse är från ett annat perspektiv.
Andra svarade på hans inlägg. Jag reflekterade bara över det korta inlägg som sa att han borde ut ur tråden, med stora blockbokstäver.

(Problematisera, jämföra osv har jag dessutom inte gjort eftersom jag inte läst de senaste tio eller så sidorna av diskussionen i övrigt. Jag har bara svarat på dina inlägg. De kommer upp som påminnelser. Jag läser bakåt när jag får tid sedan.)

Senast ändrad:
Det är inte min upplevelse alls, tvärtom upplever jag att många män enbart utfår från sin själva och inte alls blandar in kvinnors utgångspunkt. Allra tydligast verkar det bli över nätet.
Exakt, de utgår från sig själva. Det är ju ett problem. De borde blanda in kvinnors utgångspunkt istället. Sätta sig in i hennes situation istället.

Andra svarade på hans inlägg. Jag reflekterade bara över det korta inlägg som sa att han borde ut ur tråden, med stora blockbokstäver.

Menar du
Fast det är du som så fort en kvinna tar upp ett problem skriker MEN MÄN ÄR OCKSÅ DRABBADE!
:confused:

Men inte heller om jag utgår från att din reflektion bemötte något jag inte kan se står där tycker jag det du skrev var oproblematiskt.

Menar du

:confused:

Men inte heller om jag utgår från att din reflektion bemötte något jag inte kan se står där tycker jag det du skrev var oproblematiskt.
Jo det bland andra som sa liknande saker. Men nu är det en debatt istället, vilket är en helt annan sak.

Ok, du tyckte inte det var oproblematiskt? Då får du tycka det. Själv tycker jag inte det nödvändigtvis är oproblematiskt att utesluta minoriteter ur upplevelseberättande. Nu tror jag att diskussionen ändrats av de små glimtar jag sett.

Jo det bland andra som sa liknande saker. Men nu är det en debatt istället, vilket är en helt annan sak.

Ok, du tyckte inte det var oproblematiskt? Då får du tycka det. Själv tycker jag inte det nödvändigtvis är oproblematisk problemlösning att bara prata runt om ett problem utan att söka lösningar på det, då kan lika gärna alla få vara med och berätta om upplevelser. Nu tror jag att diskussionen ändrats av de små glimtar jag sett.

Så jag förespråkar att vi bara ska prata runt och inte söka lösningar?

Jahaja. Jag tror det får räcka där, faktiskt.

Ok, du tyckte inte det var oproblematiskt? Då får du tycka det. Själv tycker jag inte det nödvändigtvis är oproblematisk problemlösning . Nu tror jag att diskussionen ändrats av de små glimtar jag sett.
Jag fattar faktiskt inte varför ett stort gäng kvinnor skulle försöka lösa problemet med män som beter sig som arslen. Lösningen är att män slutar bete sig som arslen.

Eftersom det uppenbarligen är så laddat att kvinnor överhuvudtaget vittnar om sina upplevelser så tycker jag att det är viktigt att de får fortsätta göra det. Lättnaden i att upptäcka att man inte är ensam ska inte underskattas.

Så jag förespråkar att vi bara ska prata runt och inte söka lösningar?

Jahaja. Jag tror det får räcka där, faktiskt.

Hmm? jag svarar på dina inlägg, jag har inte läst resten av diskussionen på ett tag.

Vår diskussion har gått från kärnan som var -alla kan väl få vara med i diskussionen. Eftersom det kändes som ett stort antal inlägg försökte driva ut en några istället för diskutera mot dem.

Jag fattar faktiskt inte varför ett stort gäng kvinnor skulle försöka lösa problemet med män som beter sig som arslen. Lösningen är att män slutar bete sig som arslen.

Eftersom det uppenbarligen är så laddat att kvinnor överhuvudtaget vittnar om sina upplevelser så tycker jag att det är viktigt att de får fortsätta göra det. Lättnaden i att upptäcka att man inte är ensam ska inte underskattas.
Aargh! jag hamnar alltid här! varför. Ok varför har vi ens feminism, varför försöker vi ens ändra på någonting? eller ok, strunt i det, jag gör fel som är feminism och försöker ändra lite på någonting. Det hade ju varit mycket enklare om bara männen ändrade sig själva. Men det lilla av det som händer, dvs ändring, har vi ju faktiskt själva bidragit till, bit för bit! Min mormor, min farmor, min mamma .Jag vet inte hur lång tid det hade tagit att komma dit vi är nu om vi inte hade försökt lösa våra problem med rösträtt och vad som.

Svaret är väl -för att vi kan och -för att vi är intresserade av en ändring. Eller antog jag. Det var nog inte så.

Senast ändrad:
Aargh! jag hamnar alltid här! varför. Ok varför har vi ens feminism, varför försöker vi ens ändra på någonting? eller ok, strunt i det, jag gör fel som är feminism och försöker ändra lite på någonting. Det hade ju varit mycket enklare om bara männen ändrade sig själva. Men det lilla av det som händer, dvs ändring, har vi ju faktiskt själva bidragit till, bit för bit! Min mormor, min farmor, min mamma .Jag vet inte hur lång tid det hade tagit att komma dit vi är nu om vi inte hade försökt lösa våra problem med rösträtt och vad som.

Svaret är väl -för att vi kan och -för att vi är intresserade av en ändring. Eller antog jag. Det var nog inte så.
Kvinnor kämpade sig till rösträtt, ja. En rättighet väl värd att kämpa för. Men ska det vara kvinnors uppgift att förändra män?

Kvinnor kämpade sig till rösträtt, ja. En rättighet väl värd att kämpa för. Men ska det vara kvinnors uppgift att förändra män?
Ska vara? Jag förstår precis hur du menar och feministiska teorin bakom och jag kan inte svara egentligen här utan att folk blir irriterade. Men ändå, verkar samhället i allmänhet speciellt intresserat av att ändra på sig av sig självt? Vi har ju kommit ganska långt, verkar synd att ge upp nu. Men jo självklart på ren princip är väl det det korrekta.

Ska vara? Jag förstår precis hur du menar och feministiska teorin bakom och jag kan inte svara egentligen här utan att folk blir irriterade. Men ändå, verkar samhället i allmänhet speciellt intresserat av att ändra på sig av sig självt? Vi har ju kommit ganska långt, verkar synd att ge upp nu. Men jo självklart på ren princip är väl det det korrekta.

Men om vi vänder på det? Hur skulle kvinnor kunna få män som kränker kvinnor att sluta med beteendet?

Jag gillar ju egentligen inte heller "ska".

Men såhär: jag kan inte se hur kvinnor skulle kunna ändra på män i den här frågan. Den här tråden har givit ett bra exempel på hur vissa män vägrar ta in kvinnors upplevelser, deras egna upplevelser/erfarenheter/åsikter är viktigare och då ska kvinnan tiga i församlingen och bara LYSSNA. Trots att samtalet består av mängder av berättelser av hur män trängt sig på kvinnor.

Kärnfrågan, egentligen - HUR ska "man" ändra på män? Rent praktiskt? Hur? Hur ska handlingsplanen se ut? Och vem ska driva den? De "goda" männen själva eller? Om inte kvinnorna ska behöva köra hela tåget. "Samhället"? Vilka i samhället, det består ju av människor.

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 785
Senast: Tonto
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 933
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 141
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar