Sv: Jag orkar bara inte - hur aktiva är era barn?
Släng ut den äldsta och jobbigaste ungen SAMBON!!!!!
Ditt barn är i mina ögon helt normal.
Mitt första barn sov ca 30 minuter/dag från han var två veckor, han vaknade en gång/timme på nätterna och ville ha mat tills han var 15 månader.
Jag gick i skolan från han var tre månader tills han var 14 månader och min sambo var då pappaledig vilket innebar att han surt tog sonen efter amningen vid halv åtta och när jag kom hem hade han "passat" sonen färdigt, då fick jag sonen i famnen och fick börja med att ta undan frukost disken efter sambon:smirk: sen laga mat+ extra portion som sambon kunde värma i mikron nästa dag, frysa in mjölk så det fanns till dagen efter åt sonen och diska städa tvätta.....och sedan plugga, under tiden hade jag sonen i famnen och sambon tittade på tv
Med barn två var jag hemma hela tiden, dottern var 1 år innan han bytte blöja på henne första gången, då var vi inte sambos längre, jag flyttade när dottern var nio månader.
Det var så skönt att slippa det eviga passandet och tjatandet och tassandet för barnens pappa!!!!
Jag hade helt plötsligt massor av energi
Min son ville de sätta damp diagnos på eftersom han var så överaktiv sina första år, han satt själv när han var tre månader och kröp vid fem, vid sex månader tog han sig runt gående med stöd av väggarna... men jag trodde att hans överaktivitet berodde på att förlossningen var så tuff (tog 78 timmar och han var livlös när han kom ut) och med facit nu när han är 17 så tror jag att jag hade rätt, han är inte överaktiv idag och har fungerat bra i skolan och fått bra betyg.
Min dotter som var prematur var betydligt lugnare och sov lika mycket som sonen hade varit vaken, sov hela nätterna från två veckors ålder och var vaken ca en halvtimme/ dag sina första fem månader.
Hon kröp inte förren hon var nästan åtta månader, hon gick, eller sprang är nog en bättre definition på sin ett årsdag, och lärde sig egentligen inte gå förren hon var 14 år
så henne har jag sprungit efter
Hon klättrade och hoppade och studsade, inget träd var för högt eller för tanigt för att klättra i
Mina barn började åka till sin pappa varannan helg när dottern var drygt tre år, för han "orkade" ju inte ha dem för det var ju jobbigt:smirk:
Min son började på dagis när han var tre och dottern när hon var 18 månader.
Så jag säger det igen, släng ut sambon!!!!
Det är bättre att leva ensam i ensamhet än ensam i tvåsamhet.