Sv: Jag kvävs
Med en så klok och stark mamma som motpol kommer de att så småning förstå att hans dumheter står för honom. Vettiga referenser från andra vuxna kommer göra stor skillnad, deras pappas åsikter blir inte hela deras värld, bara en del av den.
Att om han lyckas göra barnen såpass osäkra (som de ändå uppvisar symtom på till och från) när de är så här små, så kommer det han säger och sättet han han har mot dem kunna knäcka deras självkänsla och självförtroende rätt bra i framtiden (och kanske redan nu). Han kommer att kunna, i sin oförmåga att förstå deras känslor, kunna få dem att känna sig rejält värdelösa. Det lyckas han med med mig, trots att jag är vuxen och förstår att mycket av det han säger faktiskt inte har någon grund. Att han med sin sexistiska attityd kan påverka sonen till att bli en likadan mansgris som han själv, eller att han ironiser på ett sätt som gör dem till osäkra tonåringar osv. Helt enkelt att han med sitt sätt att vara gör att de mår dåligt i sig själva.
Med en så klok och stark mamma som motpol kommer de att så småning förstå att hans dumheter står för honom. Vettiga referenser från andra vuxna kommer göra stor skillnad, deras pappas åsikter blir inte hela deras värld, bara en del av den.