Jag hann inte se så mycket av uttagningarna, bara fläckvis, men kommer titta på vissa igen i efterhand. Många trevliga ekipage och fin ridning, även om det var en del otrevligheter här och där. En reflektion var i F1-finalerna, då jag konstaterade att YR överlag gjorde bättre nedtagningar i passen än seniorerna.Vad tycker ni i övrigt om det gångna VM:et? Jag tycker nog att Islands prestationer stuckit ut, även om det såklart funnits massor av fantastiska hästar och ryttare från andra nationer också. Jóhanna/Bárður var ju bland mina favoriter, liksom Sara/Flóki som vann femgången (sällan sett någon rida så bra på stångbett!). Ungerns enda tävlande ekipage var en positiv överraskning - jättefin häst och mjuk, trevlig ridning (Veronika Krammer/Ísbjörn). Ur svenskt perspektiv jättekul att Caspar/Oddi tog femgångskombinationen, och Máni/Gljátoppur är ju ytterligare en sån där helt fantastisk kombination!
På den mindre positiva sidan så strulade Alendis livestream ordentligt de första två dagarna, vilket såklart är helt oacceptabelt när man betalt dyra pengar för just livestream, men det ordnade ju upp sig så småningom. Tycker fortfarande också tyvärr att man ser en del gapande, obekväma munnar (precis som man också ser fantastiskt mjuk och fin ridning).
Det skulle ju också göras en studie som jämförde ryttarens vikt med hästens - någon som vet om det skulle göras ytterligare något kring det, typ undersöka hästens prestation eller liknande, eller var det bara att notera vikten som var grejen?
Jag tyckte betydligt mer om Gjlátoppur nu än på SM, framförallt tyckte jag att det syntes i F1 att det han saknar än så länge är styrka. Med tanke på hans ålder så tror jag han blir riktigt riktigt vass i nästa och nästnästa VM. Tölten är ju redan magisk, men tror nog han blir riktigt flott även i övriga gångarter med mer styrka.
Håller med om Alendis de första dagarna, men sen hade jag inga problem. Men insåg att livestreaming är betydligt bättre på uttagningar än finaler. När det var sju startande i en final fick man se så väldigt korta snuttar på varje häst, och vissa syntes inte alls. Glad att man kan kolla på uttagningarna igen, jag måste kolla in Jódis trav ordentligt, det lilla man såg i V1-finalen gav ju mersmak.
Kul med alla svenska medaljer! Och retligt med några fjärdeplaceringar som var så nära att bli brons...
Och förstås som jag skrivit tidigare, stor besvikelse att Toppur skadade sig i T1-finalen.