Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

*knapp*

Första gången jag tittat in här nu, har inte vågat innan..
Jag är så glad för alla er som har er lilla kvar!

Asterix, hon ser verkligen JÄTTEFIN ut! Krallig och härlig!!

Tack :D Blir glad att höra att ni gillar henne, så det inte är jag som bara är hemmablind och ser det jag vill se:angel:
Tanken är att hon ska stanna i mina ägor men att jag ska låna ut henne sedan till någon som är duktig och vill ta hand om hennes förmåga...

IrpaSnirpa, vad hemsk, läste på din hemsida. massor av tröstkramar. Vad hände?

Senast ändrad:

*kl*
I söndags åkte jag till Nötbackens Islandshästar, för då var det dags för Gjafar att lämna mamma Gusa och gå ut med grabbarna i hingstflocken. Gusa stod kvar i stallet o sa inte ett pip, o Gjafar gick snällt med till flocken. Väl ute så var det en hel del spring, alla skulle hälsa och det tog ju sin lilla tid. Det var dock inga upprörda miner, mest bus och lek. Ett optimalt ihopsläpp kan man säga. Gjafar blev oerhört svettig och trött av springandet, men inte stressad.

index.php

index.php

index.php

index.php

index.php

index.php

index.php

Efter ett par timmar åkte vi hem med Gusa, som fortfarande inte sa nåt. Först hemma, efter nån halvtimma i hagen gnäggade hon lite o letade efter liten. Men då kom de andra stona o snackade med henne, o sen blev det tyst.
index.php

Till er alla som lagt ut bilder: Ni har riktigt grymma och elaka som plåga mig att se dessa söta föl. Nu vill ju jag också ha ett! Haha, skyll er själva ifall det fattas några hästar när ni ska hälsa på era små bebis snöflingor :angel:.

Hälsade på min prins igår, han hade varit i slagsmål med den 3-årige
vallacken.
Svullen under ögat och ett rejält bett på mulen vid mungipan.
Det var blandade känslor, han är ju min bebis men vet att han måste få vara häst.
Mitt gosbarn, klappade och kramade honom.

Glaesir och tre jämnåriga hingstar
n1247746935_30121136_5703717.jpg

Glaesir längst till vänster, till höger den 3-årige vallacken.(skäck)
n1247746935_30121119_3401915.jpg

Glaesir längst fram
n1247746935_30121120_728393.jpg

Glaesir längst fram
n1247746935_30121121_1017065.jpg

Glaesir
n1247746935_30121128_2123460.jpg

Glaesir längst fram
n1247746935_30121129_1029864.jpg

Glaesir bredvid den 3-årige vallacken
n1247746935_30121131_2367994.jpg

Glaesir till höger
n1247746935_30121133_8123203.jpg

3-årige vallacken som var jättego och kelig!
n1247746935_30121134_3572742.jpg

Glaesir och en liten skimmelhingst som var sååå läcker!
n1247746935_30121138_1943085.jpg

Glaesir
n1247746935_30121141_2947011.jpg

De börjar bli stora nu våra små "fölungar", hoppas att Glaesir's öga blir bättre snart!

Och pga att de börjar bli stora så har jag nu en mycket arg Brá instängd i stallet, det går inte att vänta in henne längre hon måste inse att människor är hästar och inte vargar. Samt att vi är ledarna i sällskapet. Hon har varit så rädd så rädd och jag har försökt ta det lugnt och vänta ut att hon själv ska söka kontakt, men icke. Så nu har hon stått inne över natten och under dagen har min käre sambo hållit fast henne medan jag satt på grimma. Sedan har vi övat på att stå uppbundna och bli borstade. Det har gått sådär, hon har gjort stora framsteg, men vi fortsätter imorgon. Hon måste blir tam innan hon blir så stor att hon blir farlig.

Röskva?
Ja henne är det inga problem med, går att fånga i hagen och leda ut och binda upp och borsta, fixa hovar. Den hästen tämjer sig själv för hon är så social och cool. Jag kan ärligt inte fatta att de är så olika båda har hur snälla mammor som helst, samma pappa och samma miljö. Sen kan man tycka att det blyga fölet skulle hänga på det tuffa och bli tam tillsammans med henne.

Ja ja, nu jobbar vi på här imorgon med så får vi se hur det går.

Jörp som ju adopterat Brá stod och skrek så i hagen att hon fick stå inne med fölet under natten för att inte störa grannarna. När jag släppte ut Jörp på morgonen vände sig inte om en enda gång, hon hade stått inne färdigt för Brá's skull. Idag har alla hästarna som är ute ignorerat fölet som ropar i stallet. Jag känner mig ärligt hemsk, men jag kan inte se nån annan utväg. Jag har aldrig haft ett föl som är så totalt ointresserad av att umgås med människor och då har jag ändå haft flera skygga föl. Det brukar ta ett par vändor in i stallet med mamma och sen är det okej att människor gör saker med en även om man inte låter dem göra det i hagen där man kan komma undan.

Låter inte så kul men tror du snart på "pli" på henne.
Min åring har varit rätt beskedlig men varit på sin vakt hela tiden, men ändå så jag har kunnat gå fram och klappa henne och sätta på grimman och ta in henne utan att morsan följer med. Men nu har hon fått tuppjuck helt, jag får inte tag på henne i hagen längre. Hon får frispel i boxen, hon sliter och dra när man ska kratsa hovarna. Det är som själv fan har flögit i henne.
Just nu är hon billig:devil::devil:

*kl*

Vilka underbara bilder på era unghästar!! :love:

Lilltjejen är ju helt underbar! Det ska bli väldigt spännande att få följa henne:laugh:

Grattis på födelsedagen:laugh:

Kram/ Jeanette

Lilltjejen är ju helt underbar! Det ska bli väldigt spännande att få följa henne:laugh:

Grattis på födelsedagen:laugh:

Kram/ Jeanette

Ja hon är i normala fall helt underbar, men just nu är hon ett monster. Hon är väl som alla andra småbarn, ska testa sina gränser.
tack så jätta mycket, idag blir det (maräng)tårta :d

:D Klart hon ska testa matte lite:D Det är ju som du säger, som småbarn.
Vad gott! :d

Kram/ Jeanette

*kl*

Min -08 töltar helst men nu så börjar han trava mer och mer :laugh::love:

27223662.jpg

Uppdatering på min lilla 08a, Disa..
Hon börjar likna en häst numera :)

27414262.jpg

27414263.jpg

/Therese

Haha! Allt är till salu till rätt pris ;) Men jag tror bestämt vi ska behålla denna lilla damen ett bra tag till. Säger till om vi ångrar oss :) Kul att du gillade henne!! :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 091
Senast: gammalek
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama