Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Sv: Islandshästar Födda 2008!!*Ny tråd*

Vilken snygging! :laugh:

Här är de senaste bilderna på lillen: http://www.fogelsunda.se/elina/index.html#32.2 han blir 1 år den 26 juni.

Sista dagen i min ägo... Så nu blir det ingen mer uppdatering från mig :( eller om jag åker och hälsar på honom kan jag ta kort!

Senast ändrad:

Tack, jag säger inte emot;)
Hoppas hon fortsätter att utvecklas så här.
Jobbigt när de åker. Har sådan beslutsångest hur jag ska göra med min.

Är hon silvergulsvart ?!
Tuff färg !

hmm, ja du säg det. jag vet fortfarande inte vad hon har för färg. Korten blev fel i färgerna, hon är gråare i verkligheten. Jag vet bara att hon är antingen silversvart eller silvergulsvart. Men det är skitsamma för bägge färgerna är fina :love:
Jag lyckades få henne som silversvart i passet (när de väl kommer). ID kontrollanten ville ha henne till en del andra färger som tex skimmel.
Id kontrollanten skrev hon hade en vit kronrand men det har hon inte, det påpekade jag ändå men han skrev i det i alla fall:mad:

Ibland känns det inte som id-kontrollanetarna är så duktig på färger. :crazy:
När Líf skulle chippas och id-kontrolleras var diskussionen het om hon var svart eller mörkbrun. Det borde väl en id-kontrollant kunna se lätt? Två vanliga färger! :confused:

Men din ser ut att ha en häftig färg :)

Åh så fina! Antar att du är lika nöjd med dina Tjaldur-föl som jag är med mina;)

Men vilken mysko päls de har, 3 lager. Yttersta svart, mitten vitt och sen svart igen. Jag trodde nog den kortaste pälsen skulle vara mer stickelhårig. Men det kanske kommer med åren som på en vanlig skimmel? Tjaldur var ju rätt vit i sina mörka partier.

DSC_0342.JPG

Ja!!;) jag är verkligen super nöjd! men håller med om att de har lite lustig färg, tycker nästan de ändrar färg för varje dag;)

Ja det kanske är som du säger att det gråa/vita kommer med åren, har inte en aning men det lär väll märkas!:)

Tycker den här tråden är lite seg...
Jag slänger väl in några bilder på min igen då :p

DSC00385-1.jpg

DSC00391.jpg

DSC00407.jpg

DSC00406.jpg

Och en härlig sommarbild
DSC00404.jpg

Hmm hur många bilder törs man lägga upp innan det klassas som bildterror.. :angel:
Ni får gärna säga nått om exteriören, vad är bra vad är dåligt. Jag är så dålig på sånt här, eller är det för tidigt att säga?

Ha ha seg tråd, ja det händer ju inte så mycket nu efter att pälsen fällts, uppdatering igen till hösten typ.

Angående din tös så kan jag bara säga att hon ser riktigt fin ut och att du nog har ett riktigt guldkorn där!

Mer detaljerat, långbent, väl ansatt hals, rund fin rygg, lagom grov i min smak.

Senast ändrad:

Vad vacker hon blivit !!
Sådär fin var hon inte när jag och Karin kollade på Silja och Hatta :angel:

Knapplån

Har tyvärr inga nya bilder på mina och är vansinnigt nyfiken på hur de ser ut nu för tiden, har inte sett dem sen i julas. Freyfaxi är dock kastrerad och Brenna höll på att riva stallet när de skulle ta DNA från näsan på henne:p. Hon är visst hur lugn som helst tillvardags men vill uppenbarligen inte bli petad i näsan:cool:.

Jag kikade på hestafrettir.is :idea: Jag tyckte väl att jag kände igen namnet! Han är ju jättefin, och ingen dålig bedömning heller! :d

/Anna

Lillasyster har nu blivit storasyster... Här kommer nu lite uppdatering.

vidja14.jpg

vidja4-3.jpg

vidja5-1.jpg

vidja6-1.jpg

vidja2-1.jpg

vidja1-3.jpg

vidja7-1.jpg

Sorry för bildbombningen.... :angel:

Hej! Det var inte igår jag var här inne och kika, men tänkte lägga upp lite bilder på min polle som hunnit blivigt 1år och lite till :)
Lägger upp från när han föddes och så framåt liksom! Sorry om det blir många men..

pic_show_id28134288.html

Helt färsk Juni 08
pic_show_id28134415.html

September 08
pic_show_id28134414.html

September 08
pic_show_id28134433.html

Maj 09
pic_show_id28134434.html

Maj 09
pic_show_id28134435.html

Maj 09

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 029
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 094
Senast: gammalek
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama