Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Funderar på att lämna ridhästvärlden o skaffa isis, någon som har samma erfarentet, tips o synpunkter? Hag är på ett stall med bara "vanliga" hästar, men visst måste väl en isis trivas även i sådant sällskap??
Funderar på att lämna ridhästvärlden o skaffa isis, någon som har samma erfarentet, tips o synpunkter? Hag är på ett stall med bara "vanliga" hästar, men visst måste väl en isis trivas även i sådant sällskap??
Islandshästkompisar är såklart bra, men inte en nödvändighet! Tänk dock på att många islandshästar är vana vid mycket utevistelse och stora hagar, brukar inte vara sålyckat att stänga in dem i små grushagar med bara en eller två hästkompisar Men självklart så handlar det om vad individen är van vid. Många isisar lever precis samma typ av liv som de flesta stora bruna, medan andra har gått hela sina liv i stora flockar. De sistnämnda kan få problem om de hamnar i en miljö där de ej får tillräcklig stimulans.
Sedan så tror jag att du själv efter ett tag kommer att vilja flytta till ett stall med någon annan isis Vi har länge haft våra två isisar med bara halvblod, och det har gått bra. Men nu finns det andra isisar också i stallet, och oj vad kul det är att ha någon att diskutera gångartsproblem, pälsfällning och annat raggsocke-relaterat med!
Lycka till med framtida hästköp!
Precis. En av våra ston markerade länge mot en stor-brun valack men han fattade inte hennes signaler. Till slut sulade hon till honom ordentligt, tyvärr tog det så olyckligt att han bröt benet (högt upp) och han fick avlivasDet finns en fara med att ha sin älskling i flock med en mycket större och inte flockuppfostrad stor brun.
De slåss inte direkt på lika villkor
En islandshäst trivs bra med andra raser och för det mesta går det ju bra oxå. Däremot så har jag sett på mina islandshästar att de trivs bäst med andra islandshästar. De blir liksom mer... sig själva. Svårt att beskriva, det är mer en känsla.Det är bullshit att islandshästar behöver andra islandshästar, de är inte mer speciellt med den rasen än andra raser.Däremot behöver ju hästen kompisar den trivs med, men så är det väl med alla, både djur & människor.
Så dina hästar har blivit rasister som oss människor?grattis
Normalt ska en rangordning fixas på en dag eller två, då ka allt vara lugnt sedan oavsett hästras, & en stor häst behöver inte slåss mer bara för att den är stor.
Jag förstår hur du menar när du skriver att de inte slåss på lika villkor pga storleken men fortfarande kan en islandshäst osaka lika mkt skada.