Inte gömma allt bland tusentals inlägg under intetsägande rubrik - Utbruten från Vad gör jag o mina bukevänner?

Bättre sätt är att påminna om att detta skulle behöva ha en egen tråd. Det har jag gjort i vad gör vi tidigare vid några tillfällen och ibland har den användaren då startat en passande tråd frivilligt.
Det vore ju idealiskt om det fungerade så. Men, de som gillar evighetslånga chat-trådar protesterar vilt även mot detta. De vill ha sina chattrådar ifred.
Problemet är ju att många av oss tycker det är alldeles för jobbigt att följa chattrådar och hellre vill se fler trådar med smalare ämnen. (och som @Gunnar skrev, helst vill vi moderatorer slippa bryta ut något, det blir bättre om trådar skapas separat)
Medan andra tycker det är för jobbigt att följa flera olika trådar och vill få behålla alla sina favoritämnen i sina favoritchat-trådar.

Det är helt enkelt en intressekonflikt. Hur man än gör kommer det vara några som inte får som de vill. Kanske är det några som lämnar buke, oavsett vilken sida de står på.
Och tja, tough luck! Men ingen är oersättlig.
Personligen tycker jag att det är rätt patetiskt med användare som skriver i inlägg eller egenstartade trådar att de kommer lämna buke om det inte blir som de vill. Och så kommer deras "fanclub" och gör allt de kan för att övertala att de ska vara kvar. Detta har vi sett mängder av genom åren och man blir ganska immun efter ett stort antal år som moderator... Om galoscherna inte passar är det kanske bättre att hitta ett par andra galoscher....

Eftersom jag inte är inloggad så ofta så missade jag den andra tråden om utbrutna trådar innan den låstes - men kände att jag ändå vill bidra med min syn - hoppas att det är okej!

Jag är en av de där nya användarna som läser oftast men som reggade mig för att svara på några ämnen jag brinner för. Jag har tom lyckats få ett av mina inlägg utbrutna och inlagt som en ny tråd (den om män som inte skulle få jobba med barn) vilket ledde till en del lite hetsigare diskussioner - pga en något olycklig trådrubrik :D. För mig var det inga problem, jag skriver ju här för att diskutera och även om det i just ”min tråd” blev helt andra vinklar på diskussionen än jag hade förväntat mig så blev det ändå en intressant diskussion! Observera att jag absolut inte vill klaga på den som satte trådrubriken, det var nog snarare jag som skrev ett något otydligt inlägg som ledde till den.
Som ny användare skulle det vara helt otänkbart för mig att delta i någon av evighetstrådarna, dels så består de av folk som känt varandra jättelänge och dels så är det helt enkelt inte intressant att läsa om i ett diskussionsforum. Jag skulle tro att många nya användare ser det på samma sätt. Buke är många gånger det första man får upp som träff om man googlar på något, jag tror det finns oändligt många fler som fått ta del av kunskapen och de spännande diskussionerna här än vad man tror - det skulle vara synd om det försvann och istället blev ännu en chattråd ala Facebook-grupper.

Alltså jag blir alldeles matt. Vilket otroligt barnsligt beteende. Folk (jag minns inte vem som skrev vad) skriver att de minsann inte vågar skriva mera och de hade tänkt starta trådar men tappade lusten och varför är det just vgv tråden som får skit o.s.v.

Seriöst. Läs era egna inlägg. Ni låter som sura tonåringar.

Hur många gånger ska det behöva skrivas att
1. Evighetstrådar är helt okej. Skriv hur mycket ni vill. Jag deltar också i vissa evighetstrådar ibland
2. Evighetstrådar där man plötsligt börjar diskutera riktiga ämnen gör att andra människor missar dessa, och att det ser ut som att forumet är halvdött medan sanningen är att det finns trådmaterial som bara vissa ser.
3. Varför startar ni inte egna trådar då ni vet vad som gäller? Klarar ni inte av det själv så är det väl självklart att mod eller @Gunnar gör det
4. Skärp er.

Alltså jag blir alldeles matt. Vilket otroligt barnsligt beteende. Folk (jag minns inte vem som skrev vad) skriver att de minsann inte vågar skriva mera och de hade tänkt starta trådar men tappade lusten och varför är det just vgv tråden som får skit o.s.v.

1. Evighetstrådar är helt okej. Skriv hur mycket ni vill. Jag deltar också i vissa evighetstrådar ibland
2. Evighetstrådar där man plötsligt börjar diskutera riktiga ämnen gör att andra människor missar dessa, och att det ser ut som att forumet är halvdött medan sanningen är att det finns trådmaterial som bara vissa ser.
3. Varför startar ni inte egna trådar då ni vet vad som gäller? Klarar ni inte av det själv så är det väl självklart att mod eller @Gunnar gör det
4. Skärp er.
+1 miljon på den ungefär. :bow:

KL
Kändes som att man hamnade på dagis eller nått liknande. Om man nu vill vara med och påverka forumet känns det inte som rätt sätt att bete sig som trotsiga barnrumpor eller vara otrevliga.
Att insinuera att användaren blev bannad pga startande av dagboksevighetstråd känns som att spela dum. Hen har ju varit bannad tidigare ens innan detta med utbrytna trådar startade, är ju ingen nyhet att det kan ske.

Jag bad om hjälp i våras tyvärr verkar det inte som det riktigt nådde fram, alltså läge att prova något annat.

Jag har förståelse för den upprördhet som detta skapat, jag hade dock inte riktigt räknat med sättet reaktionerna har kommit.
Just de starka reaktionerna och hur de ibland har framförts, på i mitt tycke ett ganska barnsligt sätt av vissa har faktiskt gjort mig aningen nedstämd och ibland aningen irriterad.
Åter - det är ditt forum och du bestämmer. Vi är alla medvetna om det.

Men på samma sätt som jag inte har något jobb om jag inte har elever så har du inget forum om du inte har bukefalister som bidrar till forumet och gör att det lever.

Om du anser att vi som skriver uppträder barnsligt så säger det en hel del om din inställning till bukefalisterna? Den som är barnslig behöver alltså uppfostras?

Jag vill gärna bli beraktad som en vuxen person och som jämlike. Själv anser jag mig kapabel att delta här på det sätt som jag vill. Jag vill inte ha förmyndare - varken i det riktiga livet eller här.

Det enklaste är väl att bestämma sig för om deltagarna följer forumreglerna. Om inte så bör vi varnas eller bannas. Om inte - låt oss skriva vad och var vi vill.

KL
Kändes som att man hamnade på dagis eller nått liknande. Om man nu vill vara med och påverka forumet känns det inte som rätt sätt att bete sig som trotsiga barnrumpor eller vara otrevliga.
Att insinuera att användaren blev bannad pga startande av dagboksevighetstråd känns som att spela dum. Hen har ju varit bannad tidigare ens innan detta med utbrytna trådar startade, är ju ingen nyhet att det kan ske.

... och vi som hänger i evighetstrådarna och faktiskt tycker om dem ska stilla gå med på att bli kallade ganska otrevliga saker? Tex trotsiga barnrumpor? Normalt brukar det pratas om att man inte ska bunta ihop folk men gällande evighetstrådarna går det tydligen bra.

*OT*
Jag förstår som sagt att det inte är bra att saker sas begravs i dessa trådar men att gå därifrån till att praktiskt taget tillåta att det spys galla på mer eller mindre en tråd och dess deltagare är inte schysst heller @Gunnar.

4. Skärp er.

KL

Och har ar exempel pa den otrevliga ton jag namnt tidigare. Jag diskuterar garna amnet ... men uppskattar inte att hora att man later som "sura tonaringar" eller att det ar ett "barnsligt beteende". Precis sadana har inlagg gor att jag inte vill starta nya tradar, jag har varken tid eller lust att ge mig in i den debatt tekniken. Jag gillar att debatera ... med vuxna manniskor som kan debatera om ett amne och halla sig till saken.

Åter - det är ditt forum och du bestämmer. Vi är alla medvetna om det.

Men på samma sätt som jag inte har något jobb om jag inte har elever så har du inget forum om du inte har bukefalister som bidrar till forumet och gör att det lever.

Om du anser att vi som skriver uppträder barnsligt så säger det en hel del om din inställning till bukefalisterna? Den som är barnslig behöver alltså uppfostras?

Jag vill gärna bli beraktad som en vuxen person och som jämlike. Själv anser jag mig kapabel att delta här på det sätt som jag vill. Jag vill inte ha förmyndare - varken i det riktiga livet eller här.

Det enklaste är väl att bestämma sig för om deltagarna följer forumreglerna. Om inte så bör vi varnas eller bannas. Om inte - låt oss skriva vad och var vi vill.

Och har ar ett exempel pa den otrevliga ton jag namnt tidigare. Jag diskuterar garna amnet ... men uppskattar inte att hora att man later som "sura tonaringar" eller att det ar ett "barnsligt beteende". Precis sadana har inlagg gor att jag inte vill starta nya tradar, jag har varken tid eller lust att ge mig in i den debatt tekniken. Jag gillar att debatera ... med vuxna manniskor som kan debatera om ett amne och halla sig till saken.

Instämmer helt. Nu är jag visserligen yngst av oss tre ;) men jag uppskattar heller inte att bli kallad sur tonåring tex och hur någon tror att invektiv ska få forumet att bli trevligare och mer välkomnande är rätt märkligt...

Jag förstår inte... Om nån ser ett inlägg som hellre bör diskuteras i en egen tråd, varför inte bara starta en egen ny tråd på ämnet istället för att rapportera så en moderator måste bryta ut det?
Måste ju vara betydligt enklare, ingen behöver "pekas ut" eller bli ofrivillig trådskapare.
Det är väl bara att skapa ny tråd och skriva i stil med "läste i en annan tråd om konstiga skostorlekar (eller vad det nu må vara) och jag tycker så här, hur upplever ni det? ".

Att sluta skriva på buke och istället gå över till messenger eller fb eller vad det nu må vara är inte ett alternativ för mig. Charmen med ett antal här forum är att maan vara hur anonym eller öppen man vill. Det går mig veterligen tex inte på fb.

... och vi som hänger i evighetstrådarna och faktiskt tycker om dem ska stilla gå med på att bli kallade ganska otrevliga saker? Tex trotsiga barnrumpor? Normalt brukar det pratas om att man inte ska bunta ihop folk men gällande evighetstrådarna går det tydligen bra.

*OT*
Jag förstår som sagt att det inte är bra att saker sas begravs i dessa trådar men att gå därifrån till att praktiskt taget tillåta att det spys galla på mer eller mindre en tråd och dess deltagare är inte schysst heller @Gunnar.
Men tycker du det är vuxet beteende att skriva så som jag gav exempel på. Trots att många väldigt lugnt och sansat beskrivit varför trådämnen gömda i evighetstrådar är väldigt tråkigt? Ingen har hackat på evighetstrådar. Ingen vill förbjuda dem. Vad som önskas är att man får prata strunt som man vill i en evighetstråd (eller hålla sig till ämnet i andra evighetstrådar), men blir det diskussion kring något otippat ämne i en sån tråd så är det ot. Det ska flyttas till trådar där de går att hitta av andra också. Medlemmar har uppmanats att starta skilda trådar om såna saker men det händer liksom inte. Då bryts ämnen ut.

Varför måste man då gnälla, säga att forumet är förstört, att man måste sluta skriva, att @Gunnar rycker i våra trådar, att man tappar lusten till att skriva nånting alls o.s.v. då? Är det vuxet beteende? I mina ögon, nej.

Och så himla otrevlig och hård var jag väl inte att folk inte vågar starta trådar p.g.a. det? @hastflicka ? Då ser jag att flera uppträdande gentemot moderator och Gunnar samt raljerandet son skett ju i vgv eller var det nu var är betydligt värre.

Senast ändrad:
Jag förstår inte... Om nån ser ett inlägg som hellre bör diskuteras i en egen tråd, varför inte bara starta en egen ny tråd på ämnet istället för att rapportera så en moderator måste bryta ut det?
Måste ju vara betydligt enklare, ingen behöver "pekas ut" eller bli ofrivillig trådskapare.
Det är väl bara att skapa ny tråd och skriva i stil med "läste i en annan tråd om konstiga skostorlekar (eller vad det nu må vara) och jag tycker så här, hur upplever ni det? ".

Att sluta skriva på buke och istället gå över till messenger eller fb eller vad det nu må vara är inte ett alternativ för mig. Charmen med ett antal här forum är att maan vara hur anonym eller öppen man vill. Det går mig veterligen tex inte på fb.
Det har gjorts till viss del. Risken är att det blir två skilda diskussioner i två olika trådar.

Oftast görs det ändå inte, utan diskussionen fortgår och finns kvar, gömd i en evighetstråd där ingen ny användare hittar den ens i misstag.

Men tycker du det är vuxet beteende att skriva så som jag jag exempel på. Trots att många väldigt lugnt och sansat beskrivit varför tråd ämnen gömda i evighetstrådar är väldigt tråkigt? Ingen har hackat på evighetstrådar. Ingen vill förbjuda dem. Vad som önskas är att man får prata strunt om man vill i en evighetstråd (eller hålla sig till ämnet i andra evighetstrådar), men blir det diskussion kring något otippat ämne i en sån tråd så är det ot. Det ska flyttas till trådar där de går att hitta av andra också. Medlemmar har uppmanat att starta skilda trådar om såna saker men det händer liksom inte. Då bryts ämnen ut.

Varför måste man då gnälla, säga att forumet är förstört, att man måste sluta skriva, att @Gunnar rycker i våra trådar, att man tappar lusten till att skriva nånting alls o.s.v. då? Är det vuxet beteende? I mina ögon, nej.

Och så himla otrevlig och hård var jag väl inte att folk inte vågar starta trådar p.g.a. det? @hastflicka ? Då ser jag att flera uppträdande gentemot moderator och Gunnar samt raljerandet son skett ju i vgv eller var det nu var är betydligt värre.

Inte du men det finns en handfull användare som gör att jag inte startat trådar ibland, ja. Bara för att jag inte orkar med attacken som med största sannolikhet skulle ske. Jag har kämpat som en idiot för att kunna jobba och ha ett någorlunda liv pga långvarig stress (min hjärna funkar inte helt ännu) och det har gjort att jag väljer vad jag utsätter mig för.

Och nej, jag tycker inte att alla dina kommentarer i den här tråden varit speciellt mogna. Precis som en del av mina egna men även en drös andras.

För att det redan finns en diskussion och med input och man missar detta i en ny tråd. Det blir också förvirrat med vad skrevs i vilken tråd för de som följer båda. Det är en smaksak vad man föredrar.

Inte du men det finns en handfull användare som gör att jag inte startat trådar ibland, ja. Bara för att jag inte orkar med attacken som med största sannolikhet skulle ske. Jag har kämpat som en idiot för att kunna jobba och ha ett någorlunda liv pga långvarig stress (min hjärna funkar inte helt ännu) och det har gjort att jag väljer vad jag utsätter mig för.

Och nej, jag tycker inte att alla dina kommentarer i den här tråden varit speciellt mogna. Precis som en del av mina egna men även en drös andras.
I mina ögon så är det det som är problemet. Inte att trådarna evt blir utbrytna ur en evighetstråd utan att flera vittnar om att man inte vågar/vill starta en tråd pga andra användare. Det är väl det som det skulle behövas en förändring på egentligen?
Däremot förstår jag nog inte riktigt - om man skriver samma sak i en snacktråd så kommer inte någon attack? Så dessa(denna?) som utför attacker läser/skriver inte i snacktrådarna? Är det några som går in för att sabotera i trådarna beroende på vem som är TS?
Fungerar det inte att ha dessa användare på ignore, om man ändå skulle vilja starta en tråd?
Jag hoppas att du inte tar illa upp att jag frågar :) Läser ju att fler upplever samma och jag hänger inte så mycket på allmänt att jag märkt detta tyvärr men det är ju riktigt illa om det är en klick användare som förstör så pass. :(

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 229
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 911
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 128
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 822
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.