Inte gömma allt bland tusentals inlägg under intetsägande rubrik - Utbruten från Vad gör jag o mina bukevänner?

Jag tycker det är helt rimligt att fikarumssnack tas i olika evighetstrådar, men att sidospår som leder till diskussion bryts ut till egna trådar så att även folk som inte är intresserade av småsnacket kan hitta dem. Det har tidigare gjorts i lite för låg omfattning, så att användare som inte följer evighetstrådarna missar intressanta ämnen. De senaste dagarna har det kanske varit i lite för hög omfattning istället, med lite väl små ämnen utbrutna. Jag antar att det kan ta lite tid att hitta en bra balans.

Det som skapat dålig stämning senaste dagarna är enligt mig de som sitter i egna trådar och insinuerar och pratar om piskor, marionetter och kränkthetsrapporter när de inte får exakt som de vill. Det är något helt annat än att framföra saklig kritik mot de förändringar man inte gillar.

Inte en skitstövel men tycker du verkligen det blivit ett bättre diskussionsklimat de senaste dagarna? Förändring behövs, ja, men jag känner det som att vi hamnat i kasta ut barnet med badvattnet.

Nånstans föredrar jag nästan att det diskuteras så här framför att man bara ska chatta och aldrig ifrågasätta. Jag är ju här för att diskutera och få nya infallsvinklar, sällan för att fråga andra vad de gör.

I mina ögon så är det det som är problemet. Inte att trådarna evt blir utbrytna ur en evighetstråd utan att flera vittnar om att man inte vågar/vill starta en tråd pga andra användare. Det är väl det som det skulle behövas en förändring på egentligen?
Däremot förstår jag nog inte riktigt - om man skriver samma sak i en snacktråd så kommer inte någon attack? Så dessa(denna?) som utför attacker läser/skriver inte i snacktrådarna? Är det några som går in för att sabotera i trådarna beroende på vem som är TS?
Fungerar det inte att ha dessa användare på ignore, om man ändå skulle vilja starta en tråd?
Jag hoppas att du inte tar illa upp att jag frågar :) Läser ju att fler upplever samma och jag hänger inte så mycket på allmänt att jag märkt detta tyvärr men det är ju riktigt illa om det är en klick användare som förstör så pass. :(

I allmänhet brukar det inte bli en attack i en snacktråd, nej, även om det händer. Det hjälper inte att ha på ignore, det är ganska lätt att se ändå om någon huggit. Jag vill helt enkelt inte utsätta mig för den risken. Jag är inte speciellt utsatt men nog syns det att en del hugger direkt på vissa användare. Dvs det är inte en neutral diskussion utan TS blir attackerad pga vem hen är.

Jag har som sagt inga problem med att ämnen bryts ut men som det gjorts de senaste dagarna har det nått en fånig och väldigt yxig nivå. Sedan anser jag också att i vissa fall bör man använda lite fingertoppskänsla när det gäller vad som bryts ut och det har inte alltid varit fallet.

I allmänhet brukar det inte bli en attack i en snacktråd, nej, även om det händer. Det hjälper inte att ha på ignore, det är ganska lätt att se ändå om någon huggit. Jag vill helt enkelt inte utsätta mig för den risken. Jag är inte speciellt utsatt men nog syns det att en del hugger direkt på vissa användare. Dvs det är inte en neutral diskussion utan TS blir attackerad pga vem hen är.

Jag har som sagt inga problem med att ämnen bryts ut men som det gjorts de senaste dagarna har det nått en fånig och väldigt yxig nivå. Sedan anser jag också att i vissa fall bör man använda lite fingertoppskänsla när det gäller vad som bryts ut och det har inte alltid varit fallet.
Ursch, det är ju hemskt att det är så. Det är ju verkligen något som man behöver få ordning på, på något sätt!

Men lockar det folk med trådar som gömmer alla möjliga diskussioner? Jag förstår att många vill ha ett fikabord, Mn jag kommer aldrig förstå hur man kan bli så upprörd över att ämnen bryts ut. Man är ju på ett diskussionsforum.

Jag tror nog de flesta reagerade på hur det gjordes. Sedan är jag som sagt inte alls emot det.

Ursch, det är ju hemskt att det är så. Det är ju verkligen något som man behöver få ordning på, på något sätt!

Men kan du nu förstå hur många av oss känt oss trygga med att prata i evighetstrådarna? Och att det inte är så himla kul att bli kallad saker när man protesterar mot utbrytningar av inlägg som inte var menade att vara en trådstart? Speciellt inte när drevet går.

Pratar du om en specifik tråd? Om det är den du tänker på så tror jag inte alls att de flesta reagerade. Jag tycker inte det var konstigt alls faktiskt. Vill man inte diskutera nåt ska man inte skriva om det på ett diskussionsforum. Det blir ju så konstigt annars.

Jag tänker INTE diskutera specifika trådar, jag diskuterar fenomenet. Jag tänker inte så fyrkantigt heller, jag tror på fingertoppskänsla. Jag är också medveten om att alla inte håller med mig vilket också är ok. Men när folk mår dåligt av vad som skett här är det något som är fel.

Nånstans föredrar jag nästan att det diskuteras så här framför att man bara ska chatta och aldrig ifrågasätta. Jag är ju här för att diskutera och få nya infallsvinklar, sällan för att fråga andra vad de gör.
Jag med. Jag är inte så intresserad av småprat eftersom jag har mer än nog av det i verkligheten. Däremot är jag väldigt intresserad av den fantastiska kunskapen som många besitter här, det är därför jag är här. Jag antar att jag tillhör de som avses som hårda i debattonen men jag försöker faktiskt att inte vara det.

Jag med. Jag är inte så intresserad av småprat eftersom jag har mer än nog av det i verkligheten. Däremot är jag väldigt intresserad av den fantastiska kunskapen som många besitter här, det är därför jag är här. Jag antar att jag tillhör de som avses som hårda i debattonen men jag försöker faktiskt att inte vara det.

Och jag har praktiskt taget inget småprat i vardagen. Större delen av mitt sociala liv sker här. Jag respekterar din synvinkel, respekterar du min?

Man kan ju verkligen tycka att det borde finnas plats (och acceptans) för båda typer av diskussioner - de lite djupare och de lite ytligare :) . Jag hoppas att det går att hitta en bra lösning på problemet.

Jag är helt enig där. Inte intresserar alla diskussioner mig men nog förstår jag att andra uppskattar dem.

Tex ulvlekarna. De är totalt oförståeliga för mig (och sjutton vet vad det sker för diskussion i dem) men de som deltar har ju bevisligen jätteroligt vilket för mig bara är positivt. Jag kan leva med att andra har kul/trivs/diskuterar utan att jag deltar ;) :D

Men lockar det folk med trådar som gömmer alla möjliga diskussioner? Jag förstår att många vill ha ett fikabord, Mn jag kommer aldrig förstå hur man kan bli så upprörd över att ämnen bryts ut. Man är ju på ett diskussionsforum.
Jag ser det såhär - jag blir sällan upprörd när andras inlägg bryts ut.

Men mina egna, som jag valt att lägga på en viss plats, plockas ut och hamnar i ett annat sammanhang. Jag äger inte mina ord.

Jag har känt det så förut - att jag fått skriva där jag själv ansett det lämpligt. Nu flyttas mina ord runt och hamnar i sammanhang där de inte var avsedda att hamna.

Jag kan acceptera det i media - det man säger får annan betydelse eller dras upp till något som inte var avsett.
Men på ett forum - där trodde jag att jag var "skyddad" och trygg. Det var uppenbarligen en villfarelse.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 229
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 911
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 128
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 822
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama