Inte gömma allt bland tusentals inlägg under intetsägande rubrik - Utbruten från Vad gör jag o mina bukevänner?

Det går att skriva semester inlägg i träningstråden och även diskutera olika sorts skor och inköp.

Vad har detta med den tråden att göra?
Hon uppmanade dom i ett inlägg men diskussionen Ang skorna fortgår ändå....
Alltså, jag ställde en fråga gällande en väldigt specifik sorts träningsskor i en träningstråd. Det ledde till totalt 5 inlägg, inklusive mitt ursprungliga. Jag kan inte för mitt liv begripa hur det är 1) OT och 2) värdigt en ny tråd?

För mig är det på ungefär samma nivå som om någon i "Vad gör vi nu"-tråden skulle skriva "Är på väg på arbetsintervju" och få fyra "Lycka till!" som svar. Lika lite OT, och lika lite värdigt en egen tråd.

Hade det i träningstråden däremot diskuterats tv-serier, eller i "Vad gör vi nu"-tråden politik, hade det varit en helt annan grej. Tycker jag.

Alltså, jag ställde en fråga gällande en väldigt specifik sorts träningsskor i en träningstråd. Det ledde till totalt 5 inlägg, inklusive mitt ursprungliga. Jag kan inte för mitt liv begripa hur det är 1) OT och 2) värdigt en ny tråd?

För mig är det på ungefär samma nivå som om någon i "Vad gör vi nu"-tråden skulle skriva "Är på väg på arbetsintervju" och få fyra "Lycka till!" som svar. Lika lite OT, och lika lite värdigt en egen tråd.

Hade det i träningstråden däremot diskuterats tv-serier, eller i "Vad gör vi nu"-tråden politik, hade det varit en helt annan grej. Tycker jag.

Du behöver inte försvara dig mot mig.

Vi kan se det så här:
Principiellt kan jag hålla med dig om att en fråga om träningsskor kan vara helt rätt i en träningstråd.
Däremot hade ingen hängt dig om du hade skapat en ny tråd om det. Då hade fler sett din fråga och kanske hade fler kunnat komma med bra svar och det kunde lett till fler frågor om just träningsskor och deras egenskaper.

Det jag menar är att man bör tänka efter innan man lägger in en fråga i en chattråd, om frågan kanske förtjänar mer uppmärksamhet i en egen tråd. Är det ett ämne som kan intressera många så är en egen tråd att föredra.
(och det är bättre för alla om det skapas en separat tråd direkt än att det blir en utbruten tråd i ett senare skede)

Jag som i detta just nu letar efter nya träningsskor hade gärna sett en egen tråd om just träningskläder. Jag läser inte så mycket i träningstråden då mycket är snack som egentligen inte platsar där, har dock ingen önskan om att peka ut specifika användare men det är min upplevelse. Det liknar en vardagarumstråd blandat med träning. Inte en ren träningstråd. Dock skönt att hästpratet ska bort.
Det är inget mot dig men skorna hade absolut kunnat få en egen tråd eller i en träningskläderstråd då många verkar ha ett intresse av det på forumet.

Vi kan se det så här:
Principiellt kan jag hålla med dig om att en fråga om träningsskor kan vara helt rätt i en träningstråd.
Däremot hade ingen hängt dig om du hade skapat en ny tråd om det. Då hade fler sett din fråga och kanske hade fler kunnat komma med bra svar och det kunde lett till fler frågor om just träningsskor och deras egenskaper.

Det jag menar är att man bör tänka efter innan man lägger in en fråga i en chattråd, om frågan kanske förtjänar mer uppmärksamhet i en egen tråd. Är det ett ämne som kan intressera många så är en egen tråd att föredra.
(och det är bättre för alla om det skapas en separat tråd direkt än att det blir en utbruten tråd i ett senare skede)
Jag som i detta just nu letar efter nya träningsskor hade gärna sett en egen tråd om just träningskläder. Jag läser inte så mycket i träningstråden då mycket är snack som egentligen inte platsar där, har dock ingen önskan om att peka ut specifika användare men det är min upplevelse. Det liknar en vardagarumstråd blandat med träning. Inte en ren träningstråd. Dock skönt att hästpratet ska bort.
Det är inget mot dig men skorna hade absolut kunnat få en egen tråd eller i en träningskläderstråd då många verkar ha ett intresse av det på forumet.
Ok, jag förstår! Jag antar att jag tänkte att eftersom crossfit är en så pass smal sport så är det kanske inte jätteintressant för utomstående, men jag förstår ju nu att det är så flera andra har resonerat om sina egna inlägg när de blivit upprörda för att de brutits ut. Lätt att bli hemmablind för sina egna inlägg, tänker jag.

Och när jag tänker efter så har det absolut gömts en och annan diskussion om träningskläder i träningstråden, det har jag inte reflekterat över tidigare. Fixar en ny generell tråd på ämnet nu! :)

Jag försvarar mig inte, jag undrar hur uppriktigt du menar eftersom jag inte håller med. Känner inget som helst behov av att försvara mig faktiskt eftersom jag inte upplever att jag är under attack på något vis, men det är ju intressant att du tolkade mitt inlägg så.

Jag har rapporterat det till moderatorn. Det är dom som bedömer det hela. Inte jag och inte du.

Som jag skrev ovan, att göra en utbrytning kräver att man har lite mer tid över, det gör man när tid finns.
Kom ihåg att INGA rapporter är värdelösa! Däremot är det inte alltid självklart att moderatorn håller med, för stunden. (eller har tid att ta tag i det just när de kommer in)

Kom ihåg att vi moderatorer gör detta ideellt på vår fritid, vilket innebär att vi gör det när tid finns.

Tack för svar angående detta. Jag låter dock oftast bli att rapportera för det känns inte som någon mening om det.
Går det inte införa någon slags statistik så man kan se i procent hur många rapporteringar som kommer in och hur många som får en åtgärd och likaså hur många som inte får? Det skulle göra att man som medlem ser att det händer något med rapporteringarna men inte vad för det har ju ingen enskild användare med att göra. Men då får vi iaf se lite bakom kulisserna.

Ok, så här tänker jag . Du ställer en fråga om skor. Det ger i den "slutna" gruppen fyra svar. Troligen bra svar. Men bara dom som läser i träningstråden läser det.
Hade du lagt ut din fråga i forumet hade du troligen fått fler svar, mer hade fått ta del av svaren och kanske hade det blivit en tråd som gjort att någon äntligen bytt ut sina uschliga skor.
Jag som inte tränar men behöver bra skor för jag är så tung hade definitivt läst den men utan att kommentera.
Och nej, jag skulle aldrig ha läst i träningstråden för att hitta skotips. Det är ju tusentals inlägg.

Frågor om tips om saker hör inte hemma i evighetstrådar enligt mig.

Ok, så här tänker jag . Du ställer en fråga om skor. Det ger i den "slutna" gruppen fyra svar. Troligen bra svar. Men bara dom som läser i träningstråden läser det.
Hade du lagt ut din fråga i forumet hade du troligen fått fler svar, mer hade fått ta del av svaren och kanske hade det blivit en tråd som gjort att någon äntligen bytt ut sina uschliga skor.
Jag som inte tränar men behöver bra skor för jag är så tung hade definitivt läst den men utan att kommentera.
Och nej, jag skulle aldrig ha läst i träningstråden för att hitta skotips. Det är ju tusentals inlägg.

Frågor om tips om saker hör inte hemma i evighetstrådar enligt mig.
Ok, jag är med! Tack för förklaringen! :)

Tack för svar angående detta. Jag låter dock oftast bli att rapportera för det känns inte som någon mening om det.
Går det inte införa någon slags statistik så man kan se i procent hur många rapporteringar som kommer in och hur många som får en åtgärd och likaså hur många som inte får? Det skulle göra att man som medlem ser att det händer något med rapporteringarna men inte vad för det har ju ingen enskild användare med att göra. Men då får vi iaf se lite bakom kulisserna.
Det är tråkigt att du tycker att det inte känns som nån mening med det.
Och jag skulle vilja säga att vi får in alldeles för få rapporter. Det verkar finnas ett allmänt missnöje hos vissa, men så länge det inte kommer till moderatorernas kännedom så är det ju liksom svårt att åtgärda det.

Så till alla som besöker Bukefalos vill jag säga - Rapportera allt ni tycker bryter mot reglerna! Hellre en rapport för mycket eller i onödan, än att det gror ett missnöje över något som vi inte ens känner till!

Jag har nästan helt gett upp att rapportera, i början brukade jag ge flera meningar till varför det var rapporterbart, sedan en, sedan några ord, nu orkar jag inte. Inget hände så varför ska jag lägga ner så mycket tid på det.
Å andra sidan blir inget bättre av att inte rapportera. Blir inte Gunnar/moderator uppmärksammade om regelbrott har de ju ingen chans att göra något åt det?

Sedan kan det ju hända saker även om det inte syns för oss andra. Banningar syns t.ex. enbart om man klickar på användarnamnet. Inlägg tas inte alltid bort om de fått flera svar från andra. Varningar får bara de inblandade ta del av. Osv.

Jag tänker att det kanske hade varit värt att låta utomstående få veta att något har gjorts? Lite som @MM skriver, en statistik eller liknande. Det kanske kan få folk att tycka det är värt att rapportera, om de ser att något faktiskt händer?

Ok, jag förstår! Jag antar att jag tänkte att eftersom crossfit är en så pass smal sport så är det kanske inte jätteintressant för utomstående, men jag förstår ju nu att det är så flera andra har resonerat om sina egna inlägg när de blivit upprörda för att de brutits ut. Lätt att bli hemmablind för sina egna inlägg, tänker jag.

Och när jag tänker efter så har det absolut gömts en och annan diskussion om träningskläder i träningstråden, det har jag inte reflekterat över tidigare. Fixar en ny generell tråd på ämnet nu! :)
Och det är väl det här som är pudelns kärna tänker jag i hela den här cirkusen. Att man själv (och andra i samma tråd) inte själva ser diskussionsämnet utan det försvinner i mängden när någon enstaka citerat eller svarat, just för att andra fyller på med sitt.

(Inte riktat till dig @Mineur)
Är det då konstigt att användarna i en tråd känner sig påhoppade, förminskade och omyndigförklarade när det helt plötsligt bryts ut inlägg till höger och vänster om allt och inget? Det snackas om att undanhålla och gömma ämnen och folk blir dessutom kallade för en massa otrevliga saker samtidigt som ingen förstår varför användare inte vill skapa trådar? Jag har inte sett att någon har påtalat att ett ämne är intressant för flera i vgv- tråden tex. Å andra sidan har jag inte heller läst allt som skrivits.

Om jag ska ta mina egna senaste trådar som exempel;
Jag startade en med en fråga om epilator, jag tänkte först ställa den i vgv- tråden men gjorde ändå bedömningen att det kunde vara intressant för flera. Jag fick ett svar. Hår- tråden är däremot jätteintressant helt plötsligt? Jag kanske var för snäv i min fråga och det kom aldrig igång, vad vet jag. Medicin- tråden där det ändå bröts ut, så då hade vi två. Det kändes inte alls kul eftersom jag försökte och ville anstränga mig för att göra andra nöjda, med tanke på den pågående diskussionen.

Och jag bör väl tillägga att jag inte är emot utbrutna ämnen som fenomen (jag har själv haft ganska stor behållning av vissa utbrutna) men finessen här har stundtals varit obefintlig.

Å andra sidan blir inget bättre av att inte rapportera. Blir inte Gunnar/moderator uppmärksammade om regelbrott har de ju ingen chans att göra något åt det?

Sedan kan det ju hända saker även om det inte syns för oss andra. Banningar syns t.ex. enbart om man klickar på användarnamnet. Inlägg tas inte alltid bort om de fått flera svar från andra. Varningar får bara de inblandade ta del av. Osv.

Jag tänker att det kanske hade varit värt att låta utomstående få veta att något har gjorts? Lite som @MM skriver, en statistik eller liknande. Det kanske kan få folk att tycka det är värt att rapportera, om de ser att något faktiskt händer?
Jag vill absolut ha statistik eller en notifikation på att min rapport faktiskt hjälpt forumet.
På alla online spel jag håller till på får man upp en ruta med ''tack för att du rapporterade användaren har blivit straffad'' typ. Det känns faktiskt bra.

Som vad? Jag har inte sett någon som är samma? Mer än vilken hundras passar mig, :-)
Det blev två om att få i hästen medicin på bästa sätt, det blev lite olyckligt tycker jag. En skapades av @supersonic eftersom det kom upp i VGV tråden och det var jättebra det var väl precis sådant som efterfrågades :bow:
Några timmar senare dök det upp en utbruten från VGV tråden. Då blev det faktiskt lite rörigt

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 229
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 911
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 128
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 822
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter
  • Akvarietråden V