Inte gömma allt bland tusentals inlägg under intetsägande rubrik - Utbruten från Vad gör jag o mina bukevänner?

Det blev två om att få i hästen medicin på bästa sätt, det blev lite olyckligt tycker jag. En skapades av @supersonic eftersom det kom upp i VGV tråden och det var jättebra det var väl precis sådant som efterfrågades :bow:
Några timmar senare dök det upp en utbruten från VGV tråden. Då blev det faktiskt lite rörigt

Och den utbrutna kändes inte bra för mig som blev ts eftersom jag hade noll intresse av att diskutera saken. Det var ett faktum jag skrev ner och sen var jag klar där.

Och den utbrutna kändes inte bra för mig som blev ts eftersom jag hade noll intresse av att diskutera saken. Det var ett faktum jag skrev ner och sen var jag klar där.
Och jag känner mig lite skyldig till allt spektakel eftersom det var jag som ställde en följdfråga där :crazy:
F'låt :o

Grejen är ju dessutom den att om man fortsätter att bryta ut trådar i den här farten så kommer det ju att bli en herrans massa dubletter, tripletter (heter det så?) o s v i all oändlighet.
Grejen är att vi hoppas att det ska vara en övergångsperiod. Vi hoppas att fler ska börja tänka efter var de placerar sin fråga. Att det i många fall är bättre att starta en ny tråd direkt istället för att lägga den i en chattråd, där den försvinner för den stora massan.

Kanske kan vi alla leva med att det blir lite stökigt ett tag?
Och hjälp gärna moderatorerna att uppmärksamma dubbla trådar i samma ämne - använd rapporteraknappen. Vi kan ju sammanfoga trådar till en gemensam, men det sker ju inte med automatik.

I mina ögon så är det det som är problemet. Inte att trådarna evt blir utbrytna ur en evighetstråd utan att flera vittnar om att man inte vågar/vill starta en tråd pga andra användare. Det är väl det som det skulle behövas en förändring på egentligen?
Däremot förstår jag nog inte riktigt - om man skriver samma sak i en snacktråd så kommer inte någon attack? Så dessa(denna?) som utför attacker läser/skriver inte i snacktrådarna? Är det några som går in för att sabotera i trådarna beroende på vem som är TS?
Fungerar det inte att ha dessa användare på ignore, om man ändå skulle vilja starta en tråd?
Jag hoppas att du inte tar illa upp att jag frågar :) Läser ju att fler upplever samma och jag hänger inte så mycket på allmänt att jag märkt detta tyvärr men det är ju riktigt illa om det är en klick användare som förstör så pass. :(
Jag har definitivt valt bort att startar trådar senaste året (åren?) om vissa ämnen, på grund av en handfull trollande användare. Ignore är bra, men till slut så blir det bara en handfull inlägg kvar på varje sida, och de är bara svar till rundgången som dessa användare startar.

Jättetråkigt.

Grejen är att vi hoppas att det ska vara en övergångsperiod. Vi hoppas att fler ska börja tänka efter var de placerar sin fråga. Att det i många fall är bättre att starta en ny tråd direkt istället för att lägga den i en chattråd, där den försvinner för den stora massan.

Och hjälp gärna moderatorerna att uppmärksamma dubbla trådar i samma ämne - använd rapporteraknappen. Vi kan ju sammanfoga trådar till en gemensam, men det sker ju inte med automatik.

Fast ni bryter ju även ut inlägg där ingen fråga finns och där en tråd i ämnet redan är nystartad.

Det är många som försökt anmäla inlägg och att få trådar utbrutna. Det händer inget för merparten av oss!

Som jag skrivit innan så verkar det bero på vad man heter.... för vissa anmälare får igenom sina önskemål fort som fan har jag märkt!

Jag har aldrig ens gått en respons på mina anmälningar. Då ledsnar man till slut

Det är många som försökt anmäla inlägg och att få trådar utbrutna. Det händer inget för merparten av oss!

Som jag skrivit innan så verkar det bero på vad man heter.... för vissa anmälare får igenom sina önskemål fort som fan har jag märkt!

Jag har aldrig ens gått en respons på mina anmälningar. Då ledsnar man till slut
Är det inte lite drastiskt att anta att det handlar om person?
Det kanske handlar om ren slump (om man råkar anmäla när moderatorn har tid eller inte), om hur många andra som anmält samma sak eller om moderatorn tycker att det är en rimlig sak att bryta ur eller om hen bedömer att det inte behövs.

Jag har heller aldrig fått direkt respons på någon rapport. Aldrig någonsin under mina år här. Det får man inte.
Ibland märker man om det har hänt ngt i samband med att man rapporterat (inlägg raderats eller liknande), ibland märker man ingenting. Det betyder ju inte att man blir dissad.

@Gunnar - förr brukade moderatorerna sammanfoga trådar som var på samma ämne. Det kanske vore lämpligt i de fåtal fall där man bryter ut men någon annan också hunnit starta en ny tråd?

Jag har inte sett så många dubbletter nu men det har ju lyfts som ett hinder här. Känns som en ”enkel” lösning iaf på den delen av folks motstånd.

Det känns lite som konspirationsteorier. Tro du verkligen att moderatorerna sitter och kollar vem som ber om utbrytning och låter bli om det är fel person?Är det inte mer sannolikt att det beror på vad man ber om?

Sen är jag riktigt fascinerad av att du håller koll på det. Det tyder på mycket engagemang.

Jag har aldrig varken fått respons eller givit respons på att jag modererat något (har varit moderator här). Det tar för lång tid och bjuder in till diskussioner om varför som tar än längre tid att hantera.

Fast ni bryter ju även ut inlägg där ingen fråga finns och där en tråd i ämnet redan är nystartad.
Just det kan jag inte svara på varför det skett. @Gunnar har styrt runt en del och kanske har han inte koll på att det redan finns en separat tråd i ämnet. (gissningsvis under en annan rubrik)

Det är ingen som får någon "respons" på sina anmälningar.
Och det funkar inte så heller, att det beror på vad man heter.
Huruvida en rapport leder till en åtgärd eller inte beror på hur det rapporterade inlägget ser ut.
Och ifall moderatorn håller med om att det behöver åtgärdas.

Det är lite samma sak med önskemål om utbrytningar. Dels har jag nämnt för en liten stund sen i den här tråden att det oftast är en sak man gör när man har gott om tid. Och dels beror det på om moderatorn är enig om behovet av utbrytning.

Fortsätt rapportera. :)
Och PMa Gunnar om ni tycker att vi moderatorer sköter oss dåligt.

Jag har nu flyttat in två utbrutna trådar i trådar med liknande rubrik under Vård. Jag hoppas det blir bra men är inte helt säker då det kan bli lite rörigt när man slår ihop lite längre trådar.

Jag har även precis som när jag bröt ut valt att informera "TS" om vad jag gjort, då det finns ett enkelt sätt att göra det i samband med utbrytningar eller sammanslagningar. Om det är en bra idé eller inte vet jag inte då det mest verkar skapa väldigt negativa reaktioner.

Jag förstår din tanke.
Egentligen tycker jag att "utbruten" i rubriken säger allt det där, indirekt. Men visst..
Det förutsätter dock att moderator går in och redigerar direkt i det inlägg som är det första utbrutna. Det kan vi göra rent tekniskt, men det är något vi undviker så långt det är möjligt.
Som nämnts tidigare (i tidigare tråd i samma ämne) så går det inte att göra ett eget nytt trådstartsinlägg, eftersom inläggen hamnar i den ordning de är skapade.

Jag tycker mig ha sett exempel på att användare inte inser vad "utbruten" innebär, eller i alla fall inte reflekterar över att i en utbruten tråd har TS inte valt att vara TS och inte satt rubriken. Det kan jag tycka är vettigt att tydliggöra. Jag förstår att ni undviker att redigera i inlägg, men att lägga till en mening som är samma i alla utbrutna inlägg som blir egna trådar tycker jag knappast är att redigera. Inte mer än att sätta en rubrik som den som sen står som TS inte har satt i alla fall.

Sen vet jag inte alls om en sådan åtgärd skulle komma åt något av vad användare uppfattar som problemet med utbrytningar. Det är bara ett förslag. Och jag svarar för att jag vill understryka att jag inte tror att det räcker med "utbruten" i rubriken för att alla ska inse vad det verkligen innebär. Jämför med hur dagstidningarna idag ofta har noteringar i stil med "Debatt. Det här är en argumenterande text med syfte att påverka. Åsikterna som uttrycks är skribentens egna." (Källa: Svenska Dagbladet).

Beträffande själva sakfrågan om utbrutna trådar: jag är inte aktiv i några evighetstrådar och läser bara någon enstaka. Av den anledningen har jag faktiskt inte fattat att det förekommer mer omfattande diskussioner om allt möjligt inne i trådarna. Självklart tycker jag att evighetstrådarna ska fortsätta, eftersom de uppenbart fyller en funktion för många och många trivs med att ha en "fikarumstråd". Men jag hoppas verkligen att det går att hitta en väg så att fler egna ämnen kan postas.

För min del innebär det faktum att ämnen diskuteras i evighetstrådar att jag missar diskussionen. Själv är jag väl inte direkt Bukes mest idoga debattör, eftersom jag ofta upplever att jag har svårt att hinna med att följa upp mina egna inlägg och driva på i diskussionen. Men ibland händer det och jag tycker det är berikande att läsa diskussionerna.

Det känns lite som konspirationsteorier. Tro du verkligen att moderatorerna sitter och kollar vem som ber om utbrytning och låter bli om det är fel person?Är det inte mer sannolikt att det beror på vad man ber om?

Sen är jag riktigt fascinerad av att du håller koll på det. Det tyder på mycket engagemang.

Jag har aldrig varken fått respons eller givit respons på att jag modererat något (har varit moderator här). Det tar för lång tid och bjuder in till diskussioner om varför som tar än längre tid att hantera.

Jag har fått svar av @ameo och är nöjd med det svaret. Hon är moderator i nutid och det var hur det fungerar nu när hela havet stormar jag ville veta.

Tack ändå. Nu ska jag och mina konspirationsteorier fortsätta titta på fotboll och hitta på nya konspirationer.

https://www.bukefalos.se/threads/shoppingtraden-del-8.1466185/page-5

Över 40 inlägg om en ryggsäck i shoppingtråden. Läge för åthutning för de inblandade kanske?
Men hur menar du nu? Det är väl inte antal inlägg som primärt avgör om något ska flyttas eller ej? Det beror väl på om ämnet ryms inom trådens syfte eller ej?

Och åthutning? Ska folk få skäll för att de skriver många inlägg om att shoppa en viss pryl - i shoppingtråden?

Och åthutning? Ska folk få skäll för att de skriver många inlägg om att shoppa en viss pryl - i shoppingtråden?

Håller med, ett visst utrymme för frågor och diskussion kring produkter bör rimligtvis tillåtas i en sån tråd. Just nu verkar det som att en del roar sig med att kommentera om att det behövs tillsägning så fort något diskuteras överhuvudtaget i "evighetstrådarna", strunt samma om det är on topic eller inte. Är det något slags genuint försök att hjälpa moderatorerna så görs det på ett rätt klumpigt vis, i min mening.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 229
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 911
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 128
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 822
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter
  • Akvarietråden V