Inte gömma allt bland tusentals inlägg under intetsägande rubrik - Utbruten från Vad gör jag o mina bukevänner?

@MM Jag "informerar" dig inte. Jag gjorde ett försök att diskutera. Om du upplever att jag skriver dig på näsan ber jag om ursäkt. Det var inte meningen. Jag trodde att det var tydligt att jag plockade det fall du nämnde i ditt inlägg som ett exempel.

Det var inte meningen att låta brysk från min sida heller men just det där med att rapportera låter som ett eko just nu. Det nämns i varenda inlägg här för tillfället och är inget som undgått mig.
Men jag tycker ändå väskan förtjänar en egen tråd, så fler som gillar vandring kan hitta den. Precis som jag tycker att en tråd för träningskläder är en bra idé (och som nu är startad av en annan medlem) så alla som är intresserade av träning kan hitta tips lättare. Men absolut lägga upp sin shopping i shoppingtråden men ser man att det finns ett större intresse för en specifik sak någon shoppat så är det väl bra om den får rampljuset i en egen tråd speciellt som det kan tillföra något till fler på forumet såsom önskan från @Gunnar är sagd? Annars kunde ju pastatråden hoppa in kökettråden likaväl eftersom ämnena gifter sig med varandra.

Men du vet ju inte om det är rapporterat eller inte så det är liksom inget du behöver informera mig om. Moderator i tråden har varit väldigt tydlig med att vi ska rapportera allt vi har en åsikt om.
Väskan passar alldeles ypperligt in i en tråd om vandringsväskor för det skrivs ofta om vandring på forumet så ännu fler skulle säkert ha utbyte av att den får en egen tråd.

Men alltså återigen om vissa som hålls i den tråden blir trötta på ett långt fokus på just väskan i detta fallet så kan de ju rapportera det?

I de flesta trådar jag deltagit i genom åren brukar deltagarna i trådarna själva vara bra på att i kommentarer då även påtala att ”nu blev det väldigt långt om detta kan ni inte starta en egen tråd” ? Väldigt få gånger några blir sura över det förslaget utan oftast brukar det mottas rätt väl och startas en ny tråd .

Men alltså återigen om vissa som hålls i den tråden blir trötta på ett långt fokus på just väskan i detta fallet så kan de ju rapportera det?

I de flesta trådar jag deltagit i genom åren brukar deltagarna i trådarna själva vara bra på att i kommentarer då även påtala att ”nu blev det väldigt långt om detta kan ni inte starta en egen tråd” ? Väldigt få gånger några blir sura över det förslaget utan oftast brukar det mottas rätt väl och startas en ny tråd .

Med stormen som råder tror jag man hellre rapporterar (återigen, ett eko har uppstått!) till moderator än säger till själv i en tråd. Men det är ju bara vad jag tror. Dessutom finns det vissa som blir kränkta om man ber dom skapa en egen tråd (japp, det gör det!) om ämnet och vissa vill inte få en knäpp på näsan för att man sa sin åsikt. Återigen, bara vad jag tror men det har nämnts ett ex antal ggr i tråden att många inte är bekväma med vissa medlemmar och då undviker att svara på deras inlägg. Men jag vet ju inte utan kan bara spekulera.

Med stormen som råder tror jag man hellre rapporterar (återigen, ett eko har uppstått!) till moderator än säger till själv i en tråd. Men det är ju bara vad jag tror. Dessutom finns det vissa som blir kränkta om man ber dom skapa en egen tråd (japp, det gör det!) om ämnet och vissa vill inte få en knäpp på näsan för att man sa sin åsikt. Återigen, bara vad jag tror men det har nämnts ett ex antal ggr i tråden att många inte är bekväma med vissa medlemmar och då undviker att svara på deras inlägg. Men jag vet ju inte utan kan bara spekulera.

Ok . Jösses alltså om det är så 😳

Men jag tycker ändå väskan förtjänar en egen tråd, så fler som gillar vandring kan hitta den.
Fast det har ju inte varit särskilt många inlägg som faktiskt diskuterar vandringsryggsäckar, mest korta kommentarer om färgen och att det märket har bra grejer.

Fast det har ju inte varit särskilt många inlägg som faktiskt diskuterar vandringsryggsäckar, mest korta kommentarer om färgen och att det märket har bra grejer.

Men då säger jag som andra svarat tidigare. Finns det inget intresse av det så dör tråden av sig självt och om inte så betyder det att det fanns intresse för den. Och det har varit på tapeten i den här tråden att det är intressant när det uppstår nya ämnen att diskutera ur en befintlig tråd såsom du säger om tex märket. Vad är det som säger att ingen vill starta en tråd speciellt om det märket då och diskutera det och vips är man inne på något annat and so on..

Angående den hårda tonen;
Jag tänker att mår man dåligt så tar man åt sig mer. I alla fall gör jag det. Och läser in mer än det står. Kanske saker som inte ens finns.
Jag gillade tipset om att läsa som om det var ens bästa vän som skrev.

Jag tänker att mår man dåligt så tar man åt sig mer. I alla fall gör jag det. Och läser in mer än det står. Kanske saker som inte ens finns.

Jag hoppar lite sent omsider in. :)
Det här tror jag också!

Allmänt: Sedan finns det visst trådar som går överstyr ibland, men den ena sidan brukar verkligen vara lika illa som den andra.. och känner man att man mår dåligt har man faktiskt valet att lämna och låta vara.

Inte för att jag är jätteaktiv i diskussionerna, men vet ändå att jag själv gjort så ibland om jag skrivit något inlägg, varit borta, och sedan loggat in för att se att diskussionen spårat ur. Orkar jag inte ta det då så låter jag bli helt enkelt.

Fast ibland fungerar inte ens det. Skrev en gång om en i min närhet som har problem med sin man pga hans beteende ibland. Då fick man istället av någon eller några veta att det är fel av den i min närhet att söka hjälp gällande det "bakom" hans rygg. Det enda den anhöriga ville veta var hur man skulle kunna göra om man nu egentligen inte vill skilja sig. Dömande, hårda toner.

Vad har du emot den stackars väskan? Klart att det inte är trams om man diskuterar en ryggsäck, men det var inte någon djupare diskussion heller.

Uppenbarligen har den där stackars väskan fått flertalet kommentarer och blivit en diskussion så därför bör väl även den brytas ut till en egen tråd?
Mvh,
hon som inte läst något om den där väskan då jag bara läst om den i just denna tråd..:angel:

Fast ibland fungerar inte ens det. Skrev en gång om en i min närhet som har problem med sin man pga hans beteende ibland. Då fick man istället av någon eller några veta att det är fel av den i min närhet att söka hjälp gällande det "bakom" hans rygg. Det enda den anhöriga ville veta var hur man skulle kunna göra om man nu egentligen inte vill skilja sig. Dömande, hårda toner.
Eller så uppfattade du det som dömande men den som skrev det skrev det mest som upplysning. Ibland är folk mycket snabba att ta åt sig. (obs har ingen koll på hur det var egentligen ). Jag tror det stora problemet är att folk gillar olika nivå på debatt och är olika bar/intresserade av att linda in sitt budskap.

Vissa ser upprepade påhopp och andra kliar sig i huvudet och undrar var påhoppen är. Och så blir de första fundersamma över hård moderering och de senare undrar varför påhoppen som är så uppenbara som de ser det, inte tas bort. Någonstans måste man anpassa sig till normen och samtidigt hjälpa till att anmäla det som man inte tycker hör hemma i forumet. Håller man lite koll på vad som tas bort får man ett hum om vad som är accepterat och kan förhoppningsvis anpassa sig efter det och lära sig acceptera den nivån.

Uppenbarligen har den där stackars väskan fått flertalet kommentarer och blivit en diskussion så därför bör väl även den brytas ut till en egen tråd?
Mvh,
hon som inte läst något om den där väskan då jag bara läst om den i just denna tråd..:angel:
Fast varför bryta ut det som hör hemma i tråden? Det blir inte mycket till tråd om man börjar bryta ut det som är "on topic".

Eller så uppfattade du det som dömande men den som skrev det skrev det mest som upplysning. Ibland är folk mycket snabba att ta åt sig. (obs har ingen koll på hur det var egentligen ). Jag tror det stora problemet är att folk gillar olika nivå på debatt och är olika bar/intresserade av att linda in sitt budskap.

Vissa ser upprepade påhopp och andra kliar sig i huvudet och undrar var påhoppen är. Och så blir de första fundersamma över hård moderering och de senare undrar varför påhoppen som är så uppenbara som de ser det, inte tas bort. Någonstans måste man anpassa sig till normen och samtidigt hjälpa till att anmäla det som man inte tycker hör hemma i forumet. Håller man lite koll på vad som tas bort får man ett hum om vad som är accepterat och kan förhoppningsvis anpassa sig efter det och lära sig acceptera den nivån.

Ett annat exemplar: När jag skrev hur min pappa hade det med läkarna innan han dog men då ljög jag ju tydligen för så gör inga läkaren :confused:

Det jag skrev om exempel gällande den anhöriga uppfattade jag mer som dömande/hård ton och inte påhoppande dock. Det hela förvrängdes till något helt annat helt enkelt.

Ett annat exemplar: När jag skrev hur min pappa hade det med läkarna innan han dog men då ljög jag ju tydligen för så gör inga läkaren :confused:

Det jag skrev om exempel gällande den anhöriga uppfattade jag mer som dömande/hård ton och inte påhoppande dock. Det hela förvrängdes till något helt annat helt enkelt.
Ja, det går jäkligt fort här på Buke när det väl blivit galet. Man kan ha nämnt att man inte gillar färgen isabell och helt plötsligt hatar man fjordingar och får skit för det. Att sen fjordingar inte ens är isabeller tas heller ingen hänsyn till.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 230
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 911
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 128
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 822
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama