Inte gömma allt bland tusentals inlägg under intetsägande rubrik - Utbruten från Vad gör jag o mina bukevänner?

https://www.bukefalos.se/threads/shoppingtraden-del-8.1466185/page-5

Över 40 inlägg om en ryggsäck i shoppingtråden. Läge för åthutning för de inblandade kanske?
Definitivt läge för en utbrytning om det är så att ett antal användare börjar diskutera för- och nackdelar med en viss ryggsäck eller ber om tips om vilken hen ska köpa. Men de inlägg som finns nu ligger i mitt tycke inom ramen för tråden.

Men jag förstår att du vill ha nåt att hacka på. Annars hade du ju bara kunnat rapportera tråden istället för att uppmana till åthutningar här.

Men hur menar du nu? Det är väl inte antal inlägg som primärt avgör om något ska flyttas eller ej? Det beror väl på om ämnet ryms inom trådens syfte eller ej?

Och åthutning? Ska folk få skäll för att de skriver många inlägg om att shoppa en viss pryl - i shoppingtråden?
Eftersom det göms eni diskussion som faktiskt är intressant i en evighetstråd såk känns det som en rimlig fråga. Och det harär brutits ut mindre sidospår.

Definitivt läge för en utbrytning om det är så att ett antal användare börjar diskutera för- och nackdelar med en viss ryggsäck eller ber om tips om vilken hen ska köpa. Men de inlägg som finns nu ligger i mitt tycke inom ramen för tråden.

Men jag förstår att du vill ha nåt att hacka på. Annars hade du ju bara kunnat rapportera tråden istället för att uppmana till åthutningar här.
Sen när vet du vad jagjag rapporterat eller inte? Och du har snudd på helt dominerat tråden i fem sidor om ryggsäcken. Plus det har upplägg för intressanta topics att spinna vidare på.

Eftersom det göms eni diskussion som faktiskt är intressant i en evighetstråd såk känns det som en rimlig fråga. Och det harär brutits ut mindre sidospår.
Fast det ligger ju inom trådens specifika syfte. Det skulle absolut kunna vara en egen tråd, men det är ju inget konstigt att det ligger kvar heller. Det är däremot lite orimligt att typ peka finger likt ”men du då!” här. Rapportera om du tycker det ska brytas ur, men att skriva inlägget här blir ju jättekonstigt.

Ser du verkligen inte skillnaden på att shopping diskuteras i en shoppingtråd jämfört med specifika diskussioner i trådar som liksom inte ens har ett tema?

Och den utbrutna kändes inte bra för mig som blev ts eftersom jag hade noll intresse av att diskutera saken. Det var ett faktum jag skrev ner och sen var jag klar där.

Men det är väl bara att låta bli ? Fattar inte problemet 😳

Fattar inte heller hur många varv samma ämne nu ang utbrytning av trådar ska dras om och om igen ? Det är ju samma för och emot som redan dragits till förbannelse nu i två dygn typ?

@bumpo Givetvis har jag skrivit flest inlägg, det är ju min ryggsäck liksom :D.

Jag kan inte se att det inte faller under trådens ämne (saker man shoppat) men om @Gunnar tycker att det bör brytas ut så säger jag bara: kör på :up:. Jag kan lova till 1000% att jag inte kommer starta passivt aggressiva trådar där jag snyftigt deklarerar att från och med nu finns jag minsann på Facebook för här går det inte att vara snart (för att sedan stanna kvar och fortsätta skriva som vanligt :p).

Det jag vände mig mot var att du uppmuntrade till en "åthutning". Det tycker jag är tramsigt (men Buke verkar ha exploderat i tramsighet på senaste tiden). Det räcker ju att säga att man tycker att tråden behöver brytas ut.

Jag kanske blir bannad nu men jag måste säga det här ändå: Ni är en liten klick här som jag tror skulle må jättebra av att få lite perspektiv på er tillvaro här på Buke. Det känns inte sunt att bli så otroligt kränkta och upprörda över att en moderator brutit ut några trådar på ett forum. Det är nästan lite obehagligt faktiskt.

Fast det ligger ju inom trådens specifika syfte. Det skulle absolut kunna vara en egen tråd, men det är ju inget konstigt att det ligger kvar heller. Det är däremot lite orimligt att typ peka finger likt ”men du då!” här. Rapportera om du tycker det ska brytas ur, men att skriva inlägget här blir ju jättekonstigt.

Ser du verkligen inte skillnaden på att shopping diskuteras i en shoppingtråd jämfört med specifika diskussioner i trådar som liksom inte ens har ett tema?

Eller hur!

Jag kan inte se att det inte faller under trådens ämne (saker man shoppat) men om @Gunnar tycker att det bör brytas ut så säger jag bara: kör på :up:. Jag kan lova till 1000% att jag inte kommer starta passivt aggressiva trådar där jag snyftigt deklarerar att från och med nu finns jag minsann på Facebook för här går det inte att vara snart (för att sedan stanna kvar och fortsätta skriva som vanligt :p).

Det jag vände mig mot var att du uppmuntrade till en "åthutning". Det tycker jag är tramsigt (men Buke verkar ha exploderat i tramsighet på senaste tiden). Det räcker ju att säga att man tycker att tråden behöver brytas ut.

Jag kanske blir bannad nu men jag måste säga det här ändå: Ni är en liten klick här som jag tror skulle må jättebra av att få lite perspektiv på er tillvaro här på Buke. Det känns inte sunt att bli så otroligt kränkta och upprörda över att en moderator brutit ut några trådar på ett forum. Det är nästan lite obehagligt faktiskt.

Jag håller med dig rakt av. Det är dessutom ett helt offentligt forum, vem som helst kan läsa och man är inte hemligare för att man tror att bara de aktiva i tråden läser.

Sist jag kollade upp betydelsen av någradet innebar detatt flertalet människor inte bara en. Men känner du dig tilltalad av några så be my guest.

Jag har faktiskt ingen särskild åsikt omom just utbrytningar men jag har åsikter om hur vissa trådar och vissa användare särbehandlas.

Sist jag kollade upp betydelsen av någradet innebar detatt flertalet människor inte bara en. Men känner du dig tilltalad av några så be my guest.

Jag har faktiskt ingen särskild åsikt omom just utbrytningar men jag har åsikter om hur vissa trådar och vissa användare särbehandlas.

Men när särbehandlas användare? Jag tycker moderatorerna hojtar på folk när det behövs som det verkar.

Isåfall bör jag också bli bannad för jag håller fullkomligt med. Det borde komma som en liten reality check att de kanske inte har helt sunt synsätt på Buke och dess syfte om det är såhär de reagerar på det som hänt på sistone. "Men det här är min enda sociala kontakt och jag KOMMER DÖ om jag inte får ha mitt kafferep" - jaha, så uppdatera dig och skaffa Skype, Discord, eller liknande för att hålla kontakten istället då? Där finns varken Gunnar eller andra moderatorer som kommer och möblerar om, och man addar bara de man vill så man behöver inte se alla användare man inte tål. :idea:

Liksom, jag fattar att det finns de som inte pratar med folk annat än på internet - jag är själv en sån som bara har onlinevänner - men bara för det så kan man inte förvänta sig att en sida som inte är gjord för chattande, eller ens social samvaro annat än för diskussion, ska böjas till ens varje önskan. Ibland är det bara att ta på sig sina vuxenbrallor och lära sig något nytt för sin egen skull, och det tror jag att många här behöver komma ihåg.

Buhu! Känner mig såååå kränkt.
Jag är inte det minsta kränkt men vill ni tro att det är personligt så varsego :up:

Det har argumenterats rätt friskt om att nu är 20 inlägg i VVG tråden om ett specifikt ämne som kan få en egen tråd så om det är lika mycket inlägg om en specifik väska i en tråd oavsett ämnesinehåll så kan den gott få en egen tråd. För andra som läser tråden kanske inte roas av att följa en väskas tillvaro i flera sidor utan vill se nytt som shoppas komma in i tråden och då kan väskfantasterna ta det i en annan tråd.

Det har argumenterats rätt friskt om att nu är 20 inlägg i VVG tråden om ett specifikt ämne som kan få en egen tråd så om det är lika mycket inlägg om en specifik väska i en tråd oavsett ämnesinehåll så kan den gott få en egen tråd. För andra som läser tråden kanske inte roas av att följa en väskas tillvaro i flera sidor utan vill se nytt som shoppas komma in i tråden och då kan väskfantasterna ta det i en annan tråd.

Om jag läser tråden och tycker att väskan är OT och kan få en egen tråd kan jag ju rapportera till moderatorn och föreslå det. Däremot, om det pågår intressanta diskussioner i en tråd med en helt annan titel och diskussionen alltså är OT från trådämnet då missar jag diskussionen eftersom jag inte är intresserad av det som tråden enligt ämnet handlar om.

Problemet är ju inte om de som är aktiva i vissa trådar tröttnar på en del spår som uppfattas som OT, utan att de spåren kan intressera andra användare som inte har tillgång till dem eftersom de döljs i trådar med helt andra rubriker. Om något blir OT i en tråd kan det ju åtgärdas "inifrån" så att säga.

Vilka är ni? Så vitt jag vet är @bumpo en enda person.

Om jag läser tråden och tycker att väskan är OT och kan få en egen tråd kan jag ju rapportera till moderatorn och föreslå det. Däremot, om det pågår intressanta diskussioner i en tråd med en helt annan titel och diskussionen alltså är OT från trådämnet då missar jag diskussionen eftersom jag inte är intresserad av det som tråden enligt ämnet handlar om.

Problemet är ju inte om de som är aktiva i vissa trådar tröttnar på en del spår som uppfattas som OT, utan att de spåren kan intressera andra användare som inte har tillgång till dem eftersom de döljs i trådar med helt andra rubriker. Om något blir OT i en tråd kan det ju åtgärdas "inifrån" så att säga.

Men du vet ju inte om det är rapporterat eller inte så det är liksom inget du behöver informera mig om. Moderator i tråden har varit väldigt tydlig med att vi ska rapportera allt vi har en åsikt om.
Väskan passar alldeles ypperligt in i en tråd om vandringsväskor för det skrivs ofta om vandring på forumet så ännu fler skulle säkert ha utbyte av att den får en egen tråd.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 230
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 911
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 128
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 822
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama