Inte gömma allt bland tusentals inlägg under intetsägande rubrik - Utbruten från Vad gör jag o mina bukevänner?

Men där tolkade du mitt inlägg helt fel. Min intention var inte att elda på bråket, men att @dobbis förtjänade en eloge för envishet. Vad nu detta har med bråket att göra. Jag menade hennes personliga envishet och fattar inte hur hon orkar dra allt en gång till men det får hon för all del då hon säkert har lite hon vill säga efter ett dygns frånvaro.

Fast vem vinner på att en individ kommer in och piskar nytt liv i en konflikt som börjat lägga sig, "bara för att"? Jag tycker att det är otroligt onödigt och inte alls förtjänar en eloge.

Envisheten segrar :rofl::bow::bow:
Och exakt vad är det som är så roligt i de här otrevliga kommentarerna som @dobbis fällt?
Ju mer jag läser av vad folk som deltar i den omtalade evighetstråden skriver. Ju mer jag läser av ert "ni och dom" tänkande. Ju mer jag läser av er avsky mot andra användare här på forumet. Ju mer jag läser av ert förakt för att släppa in andra i era diskussioner. Ju mer jag läser av era klagomål på andras otrevliga bemötande här på forumet. Ju mer jag läser av era oerhört otrevliga inlägg (se nedan*). Ju mer ni raljerar om hur synd det är om er. Ju mer ni beter er som det coola kompisgänget på skolgården som frös ut alla andra.
Ju mer känner jag att Buke faktiskt är en rätt otrevlig plats att vara på.

* ett exempel är @EmmaW som beklagar sig över hur elaka alla är och i inlägg 112 helt plötsligt hugger rejält istället för att svara neutralt eller bara ignorera. Igår blev jag ledsen nu är jag mest uppgiven och lite arg. Emma du behöver inte svara på detta för du kommer ett bra tag framöver sitta på ignore.

Fast vem vinner på att en individ kommer in och piskar nytt liv i en konflikt som börjat lägga sig, "bara för att"? Jag tycker att det är otroligt onödigt och inte alls förtjänar en eloge.

Alla kan inte alltid förstå hur man menar med en text. Jag släpper spåret här för jag måste verkligen sova nu!

Och exakt vad är det som är så roligt i de här otrevliga kommentarerna som @dobbis fällt?
Ju mer jag läser av vad folk som deltar i den omtalade evighetstråden skriver. Ju mer jag läser av ert "ni och dom" tänkande. Ju mer jag läser av er avsky mot andra användare här på forumet. Ju mer jag läser av ert förakt för att släppa in andra i era diskussioner. Ju mer jag läser av era klagomål på andras otrevliga bemötande här på forumet. Ju mer jag läser av era oerhört otrevliga inlägg (se nedan*). Ju mer ni raljerar om hur synd det är om er. Ju mer ni beter er som det coola kompisgänget på skolgården som frös ut alla andra.
Ju mer känner jag att Buke faktiskt är en rätt otrevlig plats att vara på.

* ett exempel är @EmmaW som beklagar sig över hur elaka alla är och i inlägg 112 helt plötsligt hugger rejält istället för att svara neutralt eller bara ignorera. Igår blev jag ledsen nu är jag mest uppgiven och lite arg. Emma du behöver inte svara på detta för du kommer ett bra tag framöver sitta på ignore.

Får återkomma. Min säng kallar!

Alla kan inte alltid förstå hur man menar med en text. Jag släpper spåret här för jag måste verkligen sova nu!

Såklart! Men jag tror vi var rätt många som tolkade ditt inlägg på samma vis och det kändes lite "men varför?".
Sov gott! :)

• Gilla
Reactions: MM
Men där tolkade du mitt inlägg helt fel. Min intention var inte att elda på bråket, men att @dobbis förtjänade en eloge för envishet. Vad nu detta har med bråket att göra. Jag menade hennes personliga envishet och fattar inte hur hon orkar dra allt en gång till men det får hon för all del då hon säkert har lite hon vill säga efter ett dygns frånvaro.
Du uppmuntrade henne att fortsätta bråka.
Nu när det kändes som vi hade kommit någonstans i diskussionen.
Mindre ofrivilliga utbrytningar, vgv tråden fortsatte i sin mysiga stil, de flesta höll med om att man inte ska diskutera i evighetstrådar och började anmäla eller påminna sina trådkompisar. Vi pratade om att det är jätteviktigt att rapportera elakheter och att moderatorerna inte kan se allt utan behöver hjälp.
Ta hand om dobbis.

Ju mer jag läser av ert förakt för att släppa in andra i era diskussioner. .

Men nu måste jag fråga för jag är förvirrad.
Även jag var en gång i tiden helt ny i den tråden men jag började skriva. Jag kände mig inte alls ovälkommen då eller nu. Så att "förakt att släppa in andra i era diskussioner" förstår jag inte?

Eller menar du att vi pratade om allt och möjligt i dessa trådar och inte startade egna trådar om vissa saker som tydligen var ett intressant ämne och därför tolkar det som om vi inte ville släppa in andra?

Även jag var en gång i tiden helt ny i den tråden men jag började skriva. Jag kände mig inte alls ovälkommen då eller nu. Så att "förakt att släppa in andra i era diskussioner" förstår jag inte?

Eller menar du att vi pratade om allt och möjligt i dessa trådar och inte startade egna trådar om vissa saker som tydligen var ett intressant ämne och därför tolkar det som om vi inte ville släppa in andra?
Du är ju inte en av dom som flera i VGVtråden anser vara elaka. Alltså är det lättare att känna sig välkommen.

Jag syftar på allt snack som dras om i trådaran om sagda evighetstråd att det är så myyysigt att sitta och chatta med sina kompisar i en tråd där man inte möts av otrevliga kommentarer. Det kan tolkas på två sätt antingen att folk som inte tillhör gänget icke göre sig besvär eller att alla som inte deltar i tråden är otrevliga.
Jag har av ett antal skäl valt den första tolkningen.

Jag syftar på allt snack som dras om i trådaran om sagda evighetstråd att det är så myyysigt att sitta och chatta med sina kompisar i en tråd där man inte möts av otrevliga kommentarer. Det kan tolkas på två sätt antingen att folk som inte tillhör gänget icke göre sig besvär eller att alla som inte deltar i tråden är otrevliga.
Jag har av ett antal skäl valt den första tolkningen.

Tack för förklaringen! Då förstår jag vad du menar.

Du uppmuntrade henne att fortsätta bråka.
Nu när det kändes som vi hade kommit någonstans i diskussionen.
Mindre ofrivilliga utbrytningar, vgv tråden fortsatte i sin mysiga stil, de flesta höll med om att man inte ska diskutera i evighetstrådar och började anmäla eller påminna sina trådkompisar. Vi pratade om att det är jätteviktigt att rapportera elakheter och att moderatorerna inte kan se allt utan behöver hjälp.
Ta hand om dobbis.

Nu får ni ge er!! Hon är en vuxen människa och får stå för det hon gör. Skäms på er som får det att låta som att jag uppmuntrade henne och fick henne bannad. Jag vet EXAKT vad hon har för åsikt om det och ni har fel. @dobbis står fint på sina egna ben!

Gonatt!

Flera har ju sagt att dom inte vill diskutera vissa ämnen med någon utanför tråden för där ute är "dom elaka". Utan man vill ha diskussionen i den skyddade miljön.

Det är ju illfånigt över huvud taget det här med elaka - det handlar ju oftast om olika åsikter.

Fast är du helt säker? Har sett flertalet användare de senaste dagarna som inte alls reagerat emot skilda åsikter, utan snarare att nivån på svaren har hållit ett, om jag kan säga det, "skriftligt tonläge" som gör att de tolkar svaren på ett sätt som gör att de upplever att den andra parten har för avsikt att trycka ned, förminska och dumförklara utöver att diskutera sakfrågan.

Fast är du helt säker? Har sett flertalet användare de senaste dagarna som inte alls reagerat emot skilda åsikter, utan snarare att nivån på svaren har hållit ett, om jag kan säga det, "skriftligt tonläge" som gör att de tolkar svaren på ett sätt som gör att de upplever att den andra parten har för avsikt att trycka ned, förminska och dumförklara utöver att diskutera sakfrågan.
Jo precis, en upplever.
Nu kommer jag inte ihåg vem det var men någon sa att jag gjort personliga påhopp på hen.
Jag hade då skrivit ett helt oadresserat opersonligt svar som svar på att många frågat detsamma flera gånger men ingen lyssnade. Jag skrev det i versaler, det vill säga att jag höjde rösten för att jag var trött på att ingen lyssnade. Mitt inlägg var dessutom helt fritt från elakheter, det var bara en förklaring på vad jag varför jag inte hittade spännande ämnen.
Fanns liksom inget personligt i det alls. Några sidor senare var det ett personligt påhopp som sårat mottagaren - men jag hade ingen specifik mottagare.
Så det upplevda hade inget med vad som skrivits att göra.
Men det användes som ett exempel på hur någon blivit elakt påhoppad?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 230
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 911
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 128
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 822
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama