Inte gömma allt bland tusentals inlägg under intetsägande rubrik - Utbruten från Vad gör jag o mina bukevänner?

Detta är ju riktigt löjligt. Klart att alla är välkomna och skriva i alla trådar. Det handlar inte om att få mest like. Att påstå att en grupp fryser ut andra är bara riktigt fult för så är det inte.

Fantastiskt att det anses vara maktmissbruk när en person bannas för inlägg som väldigt tydligt strider mot reglerna. Det om något visar väl på att det är vissa som tydligen får bete sig lite hur som helst med ursäkten att de "säger sanningen", när det enda de egentligen gör är att gå till personangrepp och bete sig totalt vidrigt. Snacka om att man tappar tron på mänskligheten.

Och innan någon säger att jag har mig själv att skylla så vill jag poängtera att det inte ramlat in någon varning från moderator till mig, så tydligen lyckas jag oftast hålla mig på mattan trots att det klagas på mitt tonfall. Eller är det helt enkelt roligare att svara på dagisnivå och bli bannad för det än att rapportera de olämpliga inläggen och låta moderaterna göra sitt jobb? Man blir fundersam...

Fast ibland fungerar inte ens det. Skrev en gång om en i min närhet som har problem med sin man pga hans beteende ibland. Då fick man istället av någon eller några veta att det är fel av den i min närhet att söka hjälp gällande det "bakom" hans rygg. Det enda den anhöriga ville veta var hur man skulle kunna göra om man nu egentligen inte vill skilja sig. Dömande, hårda toner.
Jag minns när jag la in en tråd om oro för att min pappa, i familjens ögon, uppförde sig konstigt och inte som han brukade. Fick då svar att jag överreagerade. Kändes jättejobbigt då ingen annan här mig veterligen visste hur min pappa brukade vara.
6 månader senare gick min pappa bort i en mycket aggressiv hjärntumör som orsakade det konstiga beteendet :(....
Så håller med om att endel här uppför sig dömande.

Jag minns när jag la in en tråd om oro för att min pappa, i familjens ögon, uppförde sig konstigt och inte som han brukade. Fick då svar att jag överreagerade. Kändes jättejobbigt då ingen annan här mig veterligen visste hur min pappa brukade vara.
6 månader senare gick min pappa bort i en mycket aggressiv hjärntumör som orsakade det konstiga beteendet :(....

Men sånt måste man lära sig. Det du beskrev var inte så himla konstiga saker, och andra på nätet vill ju hellre lugna dig än skrika att det kan vara farligt. Det är empati. Och också orsaken till att man i såna frågor ska lita på vården och sin magkänsla.

Givetvis är en del dömande. Andra är stöttande och en del talar i nattmössan. Det är ett forum där de som skriver framför sin åsikt och ibland är den inte väl underbyggd och ingen kan sia om framtiden. Det är jätte tråkigt att din pappa dött och jag förstår din irritation. Jag är säker på att flertalet skulle uttalat sig på ett annat vis om de visste att det var så allvarligt., men hur skulle de veta?

Jag är mest fascinerad över att utbrutna trådar kan vara så upprörande O_o. Resten av tjafset fattar jag inte ens, jag är här varje dag men missar tydligen allt.
Jag förstår det inte heller. Det som skrivs här på buke kan alla se, annars får de väl skapa en pm grupp, då kan inte vem som helst se det som skickas.
Jag har fått något av mina inlägg flyttade, men inte rörde jag upp himmel och jord för det. Orka lägga energi på det, livet är kort som det är.
Jag hänger här lite då och då, vilket innebär att jag missar endel också. Jag är här för att läsa intressanta saker och ibland svara, ungefär som jag läste igenom hela den här tråden innan jag svarade.

Jag kan själv tycka att endel utbrutna trådar är mer intressanta än ursprungstrådarna inlöfgen gömdes i. Ett exempel är dejtingtråden när det halkade in på sex, blev bättre att det ämnet fick en egen tråd än att ta upp massa sidor i dejtingtråden.

Jag förstår det inte heller. Det som skrivs här på buke kan alla se, annars får de väl skapa en pm grupp, då kan inte vem som helst se det som skickas.
Jag har fått något av mina inlägg flyttade, men inte rörde jag upp himmel och jord för det. Orka lägga energi på det, livet är kort som det är.
Jag hänger här lite då och då, vilket innebär att jag missar endel också. Jag är här för att läsa intressanta saker och ibland svara, ungefär som jag läste igenom hela den här tråden innan jag svarade.

Jag kan själv tycka att endel utbrutna trådar är mer intressanta än ursprungstrådarna inlöfgen gömdes i. Ett exempel är dejtingtråden när det halkade in på sex, blev bättre att det ämnet fick en egen tråd än att ta upp massa sidor i dejtingtråden.
Ooops inläggen skulle det ju stå, istället för inlöfgen. :o
Klumpiga fingrar och små tangenter på telefonen går inte alltid ihop. 😅😂

Ser du något jag inte ser? Annars låter det som en extrem överreaktion, kan du förklara dina tankegångar jag fattar ingenting.
Ja tydligen så ser jag mer. Folk påstår ju att dom inte är välkomna i vissa trådar pga ''kompisgänget ''. Vilket är rent skitsnack.

Ja tydligen så ser jag mer. Folk påstår ju att dom inte är välkomna i vissa trådar pga ''kompisgänget ''. Vilket är rent skitsnack.
Det har nämnts att jargongen gör att alla inte känner sig välkomna. Dvs jargongen tycks bli exkluderande oavsett om det är meningen eller inte.

Jag har svårt att förstå varför det här slås undan så snabbt. Om jag fick veta att mitt beteende var en del i att någon känner sig exkluderad från ett sammanhang, trots att det inte var min avsikt, så skulle jag verkligen vilja få informationen så att jag kan tänka mig för i framtiden.

Att slå undan det här som ”skitsnack” eller liknande spär ju bara på problemet eftersom man då dissar någons upplevelse av att inte vara välkomnen.

Det har nämnts att jargongen gör att alla inte känner sig välkomna. Dvs jargongen tycks bli exkluderande oavsett om det är meningen eller inte.

Jag har svårt att förstå varför det här slås undan så snabbt. Om jag fick veta att mitt beteende var en del i att någon känner sig exkluderad från ett sammanhang, trots att det inte var min avsikt, så skulle jag verkligen vilja få informationen så att jag kan tänka mig för i framtiden.

Att slå undan det här som ”skitsnack” eller liknande spär ju bara på problemet eftersom man då dissar någons upplevelse av att inte vara välkomnen.

Personligen har jag haft noll koll på att det varit någon som känt sig exkluderad. Men å andra sidan tittar jag knappt just under kategorin "Bukefalos" vilket kunnat vara en orsak till att jag missat.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 230
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 911
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 128
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 822
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter
  • Uppdateringstråd 30