Inte gömma allt bland tusentals inlägg under intetsägande rubrik - Utbruten från Vad gör jag o mina bukevänner?

Och bara för att det är ett disskusionsforum betyder inte att allt måste disskuteras. Tänk på alla de trådarna som exempel där en kvinna är rädd för sin make/pojkvän, ska vi då sitta och disskutera detta eller ge stöd?

Om en hästägare är ledsen för att hästen måste tas bort ska vi då disskutera allt ägaren kunde ha gjort för att hästen inte skulle ha skadat sig?

Men såna trådar har jag sett tyvärr.. Väljer att inte nämna specifika för vill inte peka ut användare. Angående häst.

En ny dag idag. Jag vill börja med att be om ursäkt om någon känt sig påhoppad för det har inte varit min intention. Tråden innehåller många upprörda inlägg från båda håll men jag vill iaf inte att någon ska må dåligt av något jag skrivit och jag har aldrig velat att någon ska känna sig exkluderad i VVG tråden. Alla är välkomna!
Men likaväl skrev @Monimaker ett väldigt bra inlägg som jag skriver under på och känner igen mig väldigt väl i.

Jovisst finns det chattrådar, men inte en enda av dem är renodlad chat. Och om man är på ett diskussionsforum och inte kan tänka sig diskutera till den grad att man tar illa upp om någon börjar diskutera utifrån det man skriver, ja då har man hamnat lite fel.
Så du menar att vi ska disskutera allt? Tillochmed den typen av trådar jag nämnde tidigare?

Jag tror folk känner sig exkluderade för att de inte får svar på sina inlägg eller likes
Vilket många av inläggen i vgv tråden inte får pga hur de skrivs och för att det inte är ett krav att gilla och svara där.
Det tror jag absolut inte är sant! Jag upplever att det är ett kompisgäng med egen inside humor och lite "vi mot världen" - anda. Då är det jättesvårt att öppna tråden och känna sig hemma om man inte känner till allt.

Det tror jag absolut inte är sant! Jag upplever att det är ett kompisgäng med egen inside humor och lite "vi mot världen" - anda. Då är det jättesvårt att öppna tråden och känna sig hemma om man inte känner till allt.

Men så känner ju jag i flera andra trådar jag gärna hade velat skriva i?! VVG tråden har inte ensamrätt på den känslan som vissa påstår. Det förekommer flera "kompisgäng" än i VVG tråden.

Eftersom folk inte känner sig välkomna i vgvtråden så måste det finnas en anledning
Det kan knappast vara att nån säger nåt dumt till den personen utan min tolkning är att det tar tid att komma in kanske
Men jag skriver massa inlägg som inte gillas inte eller svaras på ska jag då känna mig exkluderad?
Nej utan så är sättet vi skriver på.
Det kanske är jobbigt som ny om man skrivit i diskussionstrådar där det svaras rätt ofta på det man skriver.
Men det är min tolkning.
Jag tycker din tolkning visar på oerhört förutfattade meningar. Jag försökte delta litegrann i en sådan tråd för länge sedan och ja jag kände mig exkluderad. Exkluderad på samma sätt som när innegänget på skolgården låter en utböling stå med i ringen med vägrar se denna. Numera så känner jag mig oerhört ovälkommen eftersom det skrivits så mycket om den mysiga stämmningen med vännerna och hur elaka folk är i övrigt så man vägrar stå som trådskapare för man blir så attakerad. Klart som :devil: att man känner sig exkluderad när man får höra att folk bara vill prata med sina trevliga vänner och slippa alla andra.

Jag tycker din tolkning visar på oerhört förutfattade meningar. Jag försökte delta litegrann i en sådan tråd för länge sedan och ja jag kände mig exkluderad. Exkluderad på samma sätt som när innegänget på skolgården låter en utböling stå med i ringen med vägrar se denna. Numera så känner jag mig oerhört ovälkommen eftersom det skrivits så mycket om den mysiga stämmningen med vännerna och hur elaka folk är i övrigt så man vägrar stå som trådskapare för man blir så attakerad. Klart som :devil: att man känner sig exkluderad när man får höra att folk bara vill prata med sina trevliga vänner och slippa alla andra.

Den dära skolgården finns i flera trådar! :down:
Inte bara eran upplevelse som är rätt. Jag upplever samma sak på andra ställen.

Min upplevelse är nu då att det bara är ena sidan som känner sig exkluderad och när andra känner likadant så är det inte alls så utan mer aaaaaaldrig då, det tror jag inte på! Trevligt att ni har tolkningsföreträde mot min egna upplevelse :(

Den dära skolgården finns i flera trådar! :down:
Inte bara eran upplevelse som är rätt. Jag upplever samma sak på andra ställen.
Men jag har inte sagt att problemet inte finns på resten av forumet. Jag pm:ade @Gunnar om ett exempel på regelmässigt okej uppförande som sänker nivån och trivseln på forumet häromdagen just med tanke på detta. Det inlägget hade noll och ingenting alls att göra med vare sig denna tråd, dess föregångare eller vgd tråden. Det jag vänder mig emot är att folk i just den här omtalade tråden utalat säger att de inte känner sig välkomna någon annanstans för att folk är elaka och sedan beter de sig som skit själva då andra påpekar att de känner likadant gentemot just den tråden. Du kan inte se att det blir lite grann av att man bör städa framför egen dörr först.

Men så känner ju jag i flera andra trådar jag gärna hade velat skriva i?! VVG tråden har inte ensamrätt på den känslan som vissa påstår. Det förekommer flera "kompisgäng" än i VVG tråden.
Det är ingen som förnekat det, det har inte diskuterats. Men om du själv känner det så är det inte konstigt att andra gör det. I synnerhet som en del chattrådar varar i en evighet med en hyfsat stabil skara som skriver där. I de mer kortlivade trådarna varierar det mer ve som är med beroende på intresse. Det är också ett ämne som diskuteras och då blir det lättare att veta vad man vill skriva än allmänt småprat.

Jag hade gärna velat ha större insikt om varför användare känner sig exkluderade och hur det kan bli bättre! När jag har sett inlägg från de som varit emot den typen av trådar innan så har det stått omotiverat och jag har blivit fundersam över vad som är fel med tråden (eller dess användare). Jag är uppriktigt förvånad över att flera upplever exkludering, men det är också nyttigt att få veta och skall inte viftas bort.

Det här tycker jag tangerar inställningen för "känner ni er exkluderade får ni faktiskt precisera varför annars gills det inte". I flera trådar och särskilt denna (se nedan) har det ju flertalet gånger framgått varför etablerade användare (och nya för den delen) känner sig exkluderade och ovälkomna i chatt-trådarna. Räknas inte deras inlägg, deras förklaringar? Det är ändå rätt självutlämnande att erkänna att jag/man/en mår dåligt över hur man blivit behandlad, och så fortsätter andra att efterlysa dessa upplevelser om och om och om igen.

Lite som att röra runt i skiten alt. ständigt peta i ett öppet sår.

... Jag försökte delta litegrann i en sådan tråd för länge sedan och ja jag kände mig exkluderad. Exkluderad på samma sätt som när innegänget på skolgården låter en utböling stå med i ringen med vägrar se denna. Numera så känner jag mig oerhört ovälkommen eftersom det skrivits så mycket om den mysiga stämmningen med vännerna och hur elaka folk är i övrigt så man vägrar stå som trådskapare för man blir så attakerad. Klart som :devil: att man känner sig exkluderad när man får höra att folk bara vill prata med sina trevliga vänner och slippa alla andra.

Men jag har inte sagt att problemet inte finns på resten av forumet. Jag pm:ade @Gunnar om ett exempel på regelmässigt okej uppförande som sänker nivån och trivseln på forumet häromdagen just med tanke på detta. Det inlägget hade noll och ingenting alls att göra med vare sig denna tråd, dess föregångare eller vgd tråden. Det jag vänder mig emot är att folk i just den här omtalade tråden utalat säger att de inte känner sig välkomna någon annanstans för att folk är elaka och sedan beter de sig som skit själva då andra påpekar att de känner likadant gentemot just den tråden. Du kan inte se att det blir lite grann av att man bör städa framför egen dörr först.
I princip håller jag med dig men kanske du kan hitta ett annat sätt att framföra det. Det är säkert inte någons intention att vara elak och ärligt så låter det här ganska aggressivt i mina öron.

• Gilla
Reactions: MM
I princip håller jag med dig men kanske du kan hitta ett annat sätt att framföra det. Det är säkert inte någons intention att vara elak och ärligt så låter det här ganska aggressivt i mina öron.
För mig låter det inte aggresivt och är definitivt inte menat som så. Det kanske är ett visst mått av frustration som lyser igenom och ger en aggresivitets känsla? Om så är så är det helt oplanerat från min sida.

För mig låter det inte aggresivt och är definitivt inte menat som så. Det kanske är ett visst mått av frustration som lyser igenom och ger en aggresivitets känsla? Om så är så är det helt oplanerat från min sida.
Det är så jag upplever det och jag skriver ofta i samma stil både medvetet och omedvetet.

• Gilla
Reactions: MM

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 230
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 911
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 128
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 822
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama