Inte gömma allt bland tusentals inlägg under intetsägande rubrik - Utbruten från Vad gör jag o mina bukevänner?

Alltså du tror på fullaste allvar att folk känner sig utanför i vgv tråden för att de inte får gillanden??? Jag tror du har fel. Läste du vad jag svarade på

Ja! Vissa tror jag känner så. Sen finns det dom som inte gör det. Och så är det ju med allt.

@em-pirre Jag förtydligar mitt tidigare inlägg med att jag inte bryr mig om gillandena men att jag tycker det är svårt att komma in i en tråd där det finns sammansvetsade gäng och låter helt enkelt bli att kliva in. Däremot så tror jag att det finns dem som känner sig osedda och utanför för att de inte fått gillanden på sina inlägg. Men visst, skulle jag aldrig få gillanden i en tråd jag hänger i frekvent och aldrig något gensvar så skulle väl jag också känna mig exkluderad men efter att bara ha skrivit 1-3 inlägg i en evighetstråd? Nej. Jag går ju dock aldrig in i diskussionen så jag har inte upplevt det fenomenet.

Sen är det också så som min mor sa; Man ser sig själv i andra.
Är man själv sur/arg så tror man andra är det.

Och ändå upplevde du inlägget med djävulen som argt?

Men alltså, är det ett krav att vara arg för att tolka andras inlägg som aggressiva? Jag citerar det du skrev "Man ser sig själv i andra" och där gjorde du tolkningen att jag måste vara arg som reagerade som jag gjorde? Jag ser inte mig själv i @Shaggy s inlägg? Jag fattar verkligen inte var du får detta ifrån :confused:
Var och i vilket inlägg skulle jag se mig själv? För jag antar att det är mig själv jag ska "hitta" i inlägg jag reagerar på?

Trots att jag tycker hennes inlägg lät aggressivt så är jag fortfarande välmående både psykiskt som känslomässigt och det stämmer då inte enligt din mors påstående?

Men alltså, är det ett krav att vara arg för att tolka andras inlägg som aggressiva? Jag citerar det du skrev "Man ser sig själv i andra" och där gjorde du tolkningen att jag måste vara arg som reagerade som jag gjorde? Jag ser inte mig själv i @Shaggy s inlägg? Jag fattar verkligen inte var du får detta ifrån :confused:
Var och i vilket inlägg skulle jag se mig själv? För jag antar att det är mig själv jag ska "hitta" i inlägg jag reagerar på?

Trots att jag tycker hennes inlägg lät aggressivt så är jag fortfarande välmående både psykiskt som känslomässigt och det stämmer då inte enligt din mors påstående?
Men jag har inte sagt att DU är arg eller sur. Jag diskuterar generellt. Det är ett jätteproblem att allt tas personligt. Det är inte personligt - det är det hela mitt inlägg handlar om. Men du läser det uppenbarligen så.
Är det för att du irriterar dig på mig personligen för att vi inte har samma åsikt?
Jag är inte minsta irriterad på dig.
Tvärtom tycker jag det är bra att du vill diskutera istället för att ignorera det problem som finns.

Men jag har inte sagt att DU är arg eller sur. Jag diskuterar generellt. Det är ett jätteproblem att allt tas personligt. Det är inte personligt - det är det hela mitt inlägg handlar om. Men du läser det uppenbarligen så.
Är det för att du irriterar dig på mig personligen för att vi inte har samma åsikt?
Jag är inte minsta irriterad på dig.
Tvärtom tycker jag det är bra att du vill diskutera istället för att ignorera det problem som finns.

Men nu var vi där igen. Jag tar det inte personligt men när du skriver "man ser sig själv i andra", hur ska jag då inte kunna gå in och tänka på mig personligen och tolka din text utifrån det? Det blir liksom inte logiskt annars. JAG är varken arg eller upprörd men det låter ju som att du vill vända det ditåt, och varsego i så fall. Jag har redan förkunnat att så är icke fallet!
Du sa ju själv precis att ändå reagerade jag på djävulen? Men det gjorde jag ju inte personligt utan min reflektion generellt är att inlägget ser aggressivt skrivet ut. Vänd inte på mina ord är du snäll och försök vrida på dom så det passar dig bättre. Jag menar så som jag skriver.

En fråga till @Gunnar och moderatorer:
Hur gör man för att själv bryta ut ett inlägg från en tråd till en egen tråd? Eller är det något som inte går att göra själv :confused:
Antingen citera inlägget eller kopiera in själva texten i ett nytt inlägg kan vara ett alternativ.
Om man samtidigt skriver i ursprungstråden att man startar en ny så folk kan svara på rätt ställe.

Men då försvinner det inte från gamla tråden. Och om det hunnit bli flera svar funkar det ju inte heller så bra.
*inte moderator*:o

En fråga till @Gunnar och moderatorer:
Hur gör man för att själv bryta ut ett inlägg från en tråd till en egen tråd? Eller är det något som inte går att göra själv :confused:
Det går inte att bryta ut ett inlägg själv. Men man kan skapa en ny tråd med samma/bättre innehåll och sluta skriva om ämnet i den gamla tråden och kanske hänvisa med en länk i den gamla till den nya.

Tydligen tvåa på bollen :) Om det blivit ett gäng inlägg är det nog rapportera som gäller.

Vad allt detta pekar på är att det är jättebra om vi alla försöker tänka till om det vi skriver kanske skulle fungera bättre i en egen tråd och då skapa den direkt.

Antingen citera inlägget eller kopiera in själva texten i ett nytt inlägg kan vara ett alternativ.
Om man samtidigt skriver i ursprungstråden att man startar en ny så folk kan svara på rätt ställe.

Men då försvinner det inte från gamla tråden. Och om det hunnit bli flera svar funkar det ju inte heller så bra.
*inte moderator*:o
Funkar det även med bilder så att de kommer med i den nya tråden :)?

Jag får en känsla att den där jargongen är orsaken att många snackat om bukemaffian, även om det sägs att den inte existerar.

Tror jag är en helt riktig känsla.

En fråga som jag ställer är dock huruvida det enbart är dessa användares (de som inte känner sig välkomna i chatt-tråden) upplevda exkludering som är att anse som betydelsefull i sammanhanget? Är det bara deras känslor av att inte känna sig välkommen som skapar ett behov av förändring, eller är det så att alla användare skall kunna känna sig välkomna överallt? Just nu känns det betydligt mer som det förstnämnda.

De som känner sig kränkta av utbrytningar och att inte få använda diskussionsforumet som chatt - deras sida har ju dryftats i en hel tråd. Jag kan inte se att den sidan går att fortsätta diskutera utan att få fullständig rundgång.

Därmed är det ju de som känner sig exkluderade som bör få komma till tals, vilket har kommit både i förra tråden (om utbrytningar) och i denna. Medan argument och situationen för de som är emot utbrytningar och diskussioner i diskussionstrådar har tröskats på längden och bredden och tvären, från alla håll och kanter, har de som känner sig exkluderade mer fått ett "då måste vi veta varför för att göra det bättre".

Vilket jag tycker är ungefär att fortsätta på den exkluderande linjen.

Tror jag är en helt riktig känsla.

De som känner sig kränkta av utbrytningar och att inte få använda diskussionsforumet som chatt - deras sida har ju dryftats i en hel tråd. Jag kan inte se att den sidan går att fortsätta diskutera utan att få fullständig rundgång.

Därmed är det ju de som känner sig exkluderade som bör få komma till tals, vilket har kommit både i förra tråden (om utbrytningar) och i denna. Medan argument och situationen för de som är emot utbrytningar och diskussioner i diskussionstrådar har tröskats på längden och bredden och tvären, från alla håll och kanter, har de som känner sig exkluderade mer fått ett "då måste vi veta varför för att göra det bättre".

Vilket jag tycker är ungefär att fortsätta på den exkluderande linjen.
Jag har själv känt mig exkluderad, men jag är väl inte den som bryr mig så mycket. I början när jag gilla inlägg blev tillgängligt, var det nog något omedvetet som gjorde att jag egentligen också ville ha gilla på mina inlägg. Numera bryr jag mig inte.
I VGV-trådarna har jag känt mig exkluderad, men sen jag ändrade inställning (då jag inte hinner hänga där hela tiden pga jobb och annat), så har jag gått in med en annan inställning. Är det någon som gillar kommenterar, ok kul, är det ingen som gillar eller kommenterar spela roll. Det är inte livsviltigt för mig. Så visst det har ändrats för mig under åren, troligen i kombination att jag utvecklats själv och fått en annan syn på livet osv. :)

Om du använder svaraknappen i det inlägg du vill kopiera så överförs hela inklusive bild till den nya rutan. Väl där markerar o copierar hela inlägget. Sen deletar du o använder det kopierade innehållet när du startar en ny tråd.
Klicka citera, gå till rutan för att starta ny tråd, klicka lägg in multicitat.
För mig känns det enklare.:) Visst blir det samma resultat?

Jag har själv känt mig exkluderad, men jag är väl inte den som bryr mig så mycket. I början när jag gilla inlägg blev tillgängligt, var det nog något omedvetet som gjorde att jag egentligen också ville ha gilla på mina inlägg. Numera bryr jag mig inte.
I VGV-trådarna har jag känt mig exkluderad, men sen jag ändrade inställning (då jag inte hinner hänga där hela tiden pga jobb och annat), så har jag gått in med en annan inställning. Är det någon som gillar kommenterar, ok kul, är det ingen som gillar eller kommenterar spela roll. Det är inte livsviltigt för mig. Så visst det har ändrats för mig under åren, troligen i kombination att jag utvecklats själv och fått en annan syn på livet osv. :)
Jag tror det är svårt för de som känner sig exkluderade att "redovisa" vad som skapat känslan. Det handlar ju mycket om känslan, förmodligen mer än exakta handlingar/inlägg.

Och visst kan det ligga hos en själv, jag känner mig exkluderad, men jag tycker det är underligt att så många känner samma sak utan någon egentlig grund (enligt vissa).

Men för framtida kunskap hos mig (och som säkert gör att jag skulle kunna förbättra mig om så är fallet om jag uppfattats exkluderat någon utan att vetat om det):
Vad är det som gjort du känt dig exkluderad? Hur känner du dig icke välkommen?
Nu hänger jag definitivt inte i alla evighetstrådar utan bara i VGD-tråden så har ingen direkt koll på de andra trådarna.
Om man gör ett antal inlägg och ingen visar att de ser en utan pratar på som vanligt så känner man sig som femte hjulet under vagnen. Det är lite extra viktigt när någon ny kommer att välkomna denna till gruppen på precis samma sätt som man välkomnar en ny kollega. Det behöver inte vara 20 likes och 13 citeringar men iallafall något som visar att det syns att man finns.

Om man gör ett antal inlägg och ingen visar att de ser en utan pratar på som vanligt så känner man sig som femte hjulet under vagnen. Det är lite extra viktigt när någon ny kommer att välkomna denna till gruppen på precis samma sätt som man välkomnar en ny kollega. Det behöver inte vara 20 likes och 13 citeringar men iallafall något som visar att det syns att man finns.
Jag lade in ett recept på potatistårta i tråden om att titta in i köket. den fick inga likes o inga kommentarer, betyder det att jag inte finns?:crazy:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 229
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 911
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 128
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 822
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?

Hund, Katt, Andra Djur