Inte gömma allt bland tusentals inlägg under intetsägande rubrik - Utbruten från Vad gör jag o mina bukevänner?

Antalet användare som inte vill hänga i evighetstrådar av ingen anledning alls utan hänga på ett diskussionsforum med intressanta ämnen torde väl vara mångdubbelt fler än de som vill mysprata och av myspratarna så måste det väl vara ändå färre som känner sig i behov av en skyddande atmosfär i en evighetstråd.

Eller är alla i evighetstrådarna rädda för "dom elaka"? Det är ett stort problem i så fall.
Jag tycker inte att det ena behöver utesluta det andra. Ett forum är mycket mer intressant om det rymmer fler rum än de man själv för stunden är aktiv i.
För mig är vad gör vi trådarna på lagom nivå. Jag ser det lite som ett sätt att kanske rensa lite tankar och allmänt surr. Speciellt efter en häktisk dag känns det bättre att läsa massa inlägg vad andra gjort och inte gjort och hur de mår osv än att sätta sig in i en ren diskussionstråd. Lite mer chill och mindre allvar.
Medan andra inte alls har något behov av dessa typer av trådar så finns det andra som passar bättre att vara delaktig i.
Jag vet för övrigt inte riktigt vilka ”de elaka” är utan det är nog snarare mer en bedömning om att det är lättsammare stämning på vad gör vi än resten av forumet (hårdraget) överlag.

Det rör sig inte om antalet gillanden osv utan om samma sak som om du kommer till ditt nya jobb, din nya skola och ingen säger hej eller ens tittar på dig. När du sedan på fikarasten försöker delta i samtalet så ignoreras du och det du säger totalt. Samtidigt pågår ett gemytligt samtal mellan övriga i fikarummet.
Skulle du känna dig välkommen i det sammanhanget? Jag gör det inte vare sig i skolan, på jobbet eller på nätet.
Ja, fast vem vet vem som är gamma eller ny i VGVtråden. Jag tycker i så fall att man som ny kan säga;
Hej! Luff här, tycker ni verkar ha det så mysigt här inne så jag tänkte hänga på och se om det är något för mig.

Jag tycker inte att det ena behöver utesluta det andra. Ett forum är mycket mer intressant om det rymmer fler rum än de man själv för stunden är aktiv i.
För mig är vad gör vi trådarna på lagom nivå. Jag ser det lite som ett sätt att kanske rensa lite tankar och allmänt surr. Speciellt efter en häktisk dag känns det bättre att läsa massa inlägg vad andra gjort och inte gjort och hur de mår osv än att sätta sig in i en ren diskussionstråd. Lite mer chill och mindre allvar.
Medan andra inte alls har något behov av dessa typer av trådar så finns det andra som passar bättre att vara delaktig i.
Jag vet för övrigt inte riktigt vilka ”de elaka” är utan det är nog snarare mer en bedömning om att det är lättsammare stämning på vad gör vi än resten av forumet (hårdraget) överlag.
Nä, det är ju ingen som vet vem dom elaka är. Dom borde ju fått tusentals rapporter på sig dock om nu problemet är så utbrett.
Men kan du se att om allt diskuteras i evighetstrådarna så utarmar det forumet?

Det rör sig inte om antalet gillanden osv utan om samma sak som om du kommer till ditt nya jobb, din nya skola och ingen säger hej eller ens tittar på dig. När du sedan på fikarasten försöker delta i samtalet så ignoreras du och det du säger totalt. Samtidigt pågår ett gemytligt samtal mellan övriga i fikarummet.
Skulle du känna dig välkommen i det sammanhanget? Jag gör det inte vare sig i skolan, på jobbet eller på nätet.

Dvs bristen på reaktioner..

Och här inne är reaktioner = gillanden, citeringar och svar = får man inte såna eller kanske tillräckligt många så känner vissa sig exkluderad = precis vad jag påstått.

Jag postar som sagt mest påståenden och nån allmän fundering ibland i snacktrådarna och om de gillas eller om de kommenteras säger mig inget om vad övriga tycker om mig. Möjligen säger det att min fundering var bara min och inte så intressant för övriga.

Jag skulle personligen tycka att brist på reaktion och interaktion från andra i vanliga diskussionstrådar eller om man startar en tråd vore avsevärt värre ur det hänseendet, än bristen på det i en allmän snacktråd som mest avhandlar diverse nonsenspåståenden om vad man precis gjort/gör/snart ska göra.

Nä, det är ju ingen som vet vem dom elaka är. Dom borde ju fått tusentals rapporter på sig dock om nu problemet är så utbrett.
Men kan du se att om allt diskuteras i evighetstrådarna så utarmar det forumet?
Jo jag har förstått det och även fått konkreta tips på åtgärder.

@Shaggy jag är helt säker på att ingen medvetet har exkluderat dig i tråden och beklagar att du känner så.

Men det är väl ändå naturligt att folk vill ventilera sin åsikt och särskilt om det finns skilda åsikter? Det hade ju inte varit någon diskussion alls om alla efter ditt inlägg bara sade ja och amen, så gör vi?
:banana:Jo, om jag har rätt. :laugh: Du föreslog ju just det som jag sagt.:p

Jag tror det är svårt för de som känner sig exkluderade att "redovisa" vad som skapat känslan. Det handlar ju mycket om känslan, förmodligen mer än exakta handlingar/inlägg.

Och visst kan det ligga hos en själv, jag känner mig exkluderad, men jag tycker det är underligt att så många känner samma sak utan någon egentlig grund (enligt vissa).
Jag tror känslan uppstår när det känns som den egna personen upplevs inte få vara en i gänget, bli sedd osv. Men det kan lika gärna vara olika för olika personer, kanske även kan vara att inte få medhåll.
Finns nog många olika anledningar. Vi är alla olika trots allt.

Vi kanske läser olika överlag men jag tycker att det gång på gång påpekats att det inte är antal gillanden/citeringar eller dylikt det handlar om, ändå är slutsatsen på sida typ 23 det? Har du läst hela tråden @Gnist? Blev faktiskt förvånad när jag läste ditt inlägg för jag tycker att det uttryckts tydligt av flera att man inte bryr sig i just det..fick lite godagyxskaft känsla faktiskt. :confused:

Personligen, eftersom jag är en av de som varit mest "högljudd" om detta, så är det både jargongen som redan tagits upp i den här och det som @Shaggy nämnt i sitt senaste inlägg. Men tydligen tar många det som att jag anklagar dem för att vara hemska människor som inte borde få finnas, istället för att tänka "aha, vi kanske har en atmosfär i trådarna som gör att det är lätt att känna sig malplacerad, det bör vi göra något åt".

Vips så läggs all skuld på mig och det anses helt plötsligt helt okej att sitta och skriva personangrepp och ryggdunka varandra över det, och när jag då försöker försvara mig så tas det som bevis för att jag är hemsk och förtjänar behandlingen. Inte för att låta dramatisk, men det är ett skolboksexempel på mobbarbeteende.

Och innan nån säger "du kan minsann vara elak du med", ja, jag vet det, men jag gör åtminstone ett försök att tona ner det för jag tycker inte att det är roligt att det ska tjafsas till höger och vänster vareviga dag. Då är det riktigt nedslående att få svar som bara försöker dra ut på konflikterna för att... tja, vem vet ens längre, det kanske är så att min blotta närvaro retar gallfeber på vissa? :(

Du skriver om skolboksexempel pa mobbar beteende ... och jag skulle vilja saga att jag ser de manga av dina inlagg, inklusive detta, som skolboksexempel pa den raljerande overlagsna attityd som gor att manga inte vill diskutera har pa Buke.

Du ser ingen som helst skillnad att landa i detta EFTER en diskussion på 23 sidor? Allvarligt?
23 sidor i denna tråden - och ett antal sidor i minst två andra trådar. Nä, då tycker jag faktiskt det räcker.

Inser du att jag höll med dig? Det enda du såg var att jag sa att jag hade rätt från början och hängde upp dig på det?

Diskussionen tillåts flyta ut åt alla håll. Och det går bara runt. Och mest tillbaka.
Nu tycker jag vi kan vara konstruktiva istället. Det ar det jag försöker.

Dvs bristen på reaktioner..

Och här inne är reaktioner = gillanden, citeringar och svar = får man inte såna eller kanske tillräckligt många så känner vissa sig exkluderad = precis vad jag påstått.
Problemet är att det till stor del framställs som om målet för folk är gillanden och svar som något negativt, att de räknar den saken. Det är dock inte målet. Målet är deltagandet, gillanden och svar blir medlet.

Går det inte att enas om och föreslå för @Gunnar att det finns möjlighet att behålla chatt-trådar mot att aktiva i dessa tänker på tonen och framförallt tar eget ansvar för att diskussionsämnen ska avhandlas i egna trådar?

Det vore perfekt!

När det gällde medicinen till min häst såg jag det inte som något intressant ämne alls. Däremot när jag ville veta om svala lakan och det blev en diskussion startade jag en egen tråd om det.
Ibland vill jag ha en diskussion (sällan, men det händer) och ibland vill jag bara förmedla ren fakta om mig och mitt liv i VGV-tråden.

23 sidor i denna tråden - och ett antal sidor i minst två andra trådar. Nä, då tycker jag faktiskt det räcker.

Inser du att jag höll med dig? Det enda du såg var att jag sa att jag hade rätt från början och hängde upp dig på det?

Diskussionen tillåts flyta ut åt alla håll. Och det går bara runt. Och mest tillbaka.
Nu tycker jag vi kan vara konstruktiva istället. Det ar det jag försöker.

... och det överlåter jag gärna till Gunnar, eftersom det är han som beslutar om det blir någon förändring och i så fall vilken.

Ja, fast vem vet vem som är gamma eller ny i VGVtråden. Jag tycker i så fall att man som ny kan säga;
Hej! Luff här, tycker ni verkar ha det så mysigt här inne så jag tänkte hänga på och se om det är något för mig.
Med tanke på hur samamnsvettsat kärn'gänget' verkar vara och att det i den nu låste (pga för många inlägg) tråden var totalt 96 deltagare varav 46 gjorde 10 inlägg eller fler så tror jag nog att de flesta har någorlunda koll på vilka som hör till och vilka som cirklar mer i utkanten/är nya.

Med tanke på hur samamnsvettsat kärn'gänget' verkar vara och att det i den nu låste (pga för många inlägg) tråden var totalt 96 deltagare varav 46 gjorde 10 inlägg eller fler så tror jag nog att de flesta har någorlunda koll på vilka som hör till och vilka som cirklar mer i utkanten/är nya.
Jo, men jag tror att det är svårt att urskilja mig o dig som ändå är gamla nick om vi är nya i VGVtråden. Och det kostar ju inget att presentera sig.

Jo precis, en upplever.
Nu kommer jag inte ihåg vem det var men någon sa att jag gjort personliga påhopp på hen.
Jag hade då skrivit ett helt oadresserat opersonligt svar som svar på att många frågat detsamma flera gånger men ingen lyssnade. Jag skrev det i versaler, det vill säga att jag höjde rösten för att jag var trött på att ingen lyssnade. Mitt inlägg var dessutom helt fritt från elakheter, det var bara en förklaring på vad jag varför jag inte hittade spännande ämnen.
Fanns liksom inget personligt i det alls. Några sidor senare var det ett personligt påhopp som sårat mottagaren - men jag hade ingen specifik mottagare.
Så det upplevda hade inget med vad som skrivits att göra.
Men det användes som ett exempel på hur någon blivit elakt påhoppad?

Jag häpnar över det här inlägget faktiskt, då det tyvärr innehåller fel återgivning så det är skrämmande enligt mig.

Jag var den som vänligt bad dig att inte skriva med versaler enligt bukes regler sen fick jag svar som jag inte bemötte alls
Det var det svaret som ditt inlägg borde handla om, men jag misstänker att du läst för fort eller minns fel. Mänskligt och helt okej för mig!
Efterföljande inlägg om detta var med en annan medlem och handlade just om det svaret jag fick, men som jag inte bemötte alls.

Således vet endast jag vad jag tycker/tänker och känner om det hela och vill därför klargöra.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 229
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 911
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 128
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 822
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama