Ett av problemen är att både moderatorerna och
@Gunnar vill att användare själva ska bryta ut trådar. Men det innebär att en användare gör en egen bedömning att det här är värt att bryta ut, vilket jag iofs tror att många drar sig för, jag gör det definitivt.
Ett konkret exempel. För ett tag sedan var det en tråd om FK och bemötande, bedömning, behandling osv. Mitt i vad som nästan blev en evighetstråd var det några sidor om de som fick bidrag/inte hade pengar skulle ha en frys på balkongen för att leva billigare. Det här gick väl runt två eller tre sidor. Jag pekade senare på det som en tråd som trots att den bara ytligt tangerade FK tråden enligt mig då inte borde varit en egen tråd. En annan användare skrev ett inlägg att hen velat att det varit en egen tråd och diskussion. Jag tror inte att någon av de som deltog i det sidospåret ens tänkte tanken på att göra det till en separat tråd.
Själv startar jag ämnesspecifika och smala trådar när det är frågor/ämnen jag är intresserad av. Senast om vad man kan odla i ett sydvästfönster med gassande sol som är högt, smalt och ofarligt för en katt. FYI blir det nog basilika som är ofarligt för katten och klarar solen. Två av fyra är inte så dåligt
Det är en stor skillnad mellan att nämna i VGV tråden att jag har migrän och ingen medicin hjälper, är det någon annan som har samma problem. Några svarar, har du försökt det här eller det, det här hjälper för mig. Eller att starta en egen tråd om migrän.