frågan är besvarad tidigare.
Om det redan finns en påbörjad diskussion i chattråden så blir det två separata diskussioner om samma sak, om den ligger kvar i chattråden. Och det blir jättekonstigt.
Det är ju inte så att en diskussion bestående av 2 kommentarer och inget mer bryts ut till en egen tråd.
Och, om det nu är något som är så känsligt att det inte tål att synas i en eventuell trådstart, då kanske det är för känsligt att alls skriva om på ett diskussionsforum?
Sen kan det också vara så att den ursprungliga frågeställningen i grunden inte är jättekänslig, men att de svar tråden får gör att tråden utvecklas åt ett håll som är obekvämt för frågeställaren.
Men då är det inte utbrytningen som är problemet, utan att det finns användare som inte kan bete sig som folk. Och där fortsätter jag då att tjata som en envis papegoja - använd rapporteraknappen!
Men om ni anser att en diskussion bor brytas ut fran en pagaende trad ... varfor inte bara saga att diskussionen kommer att fortsatta i en annan trad i ett kort inlagg i traden och som Moderator starta en ny trad om amnet?
Och jag sager lika envist som en pappergoja att det ar vanligen ar inlagg som (som visats pa pa flera stallen i den har traden) som bara gar ut pa att "trycka till" nagon, ibland aven i ordalag sa det gar att saga att personen inte direkt anvant personliga pahopp. Jag rapporterade en hel del sadana tidigare, men det blev aldrig nagon pafoljd ... inte ens en tillsagelse till personen sa jag startar inte inlagg i stallet.
Jag gillar att diskutera och debatera, men anser att man da haller sig till amnet utan att klanka ner pa personen, vilka kanslor den har, eller om den har ratt eller fel sa vida det inte handlar om bevisbar fakta.