Det har startats otroligt många trådar här genom åren som jag initialt inte trott skulle varit av intresse för mig. Så fel man kan ha!Tånaglar är alltid av högsta intresse
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det har startats otroligt många trådar här genom åren som jag initialt inte trott skulle varit av intresse för mig. Så fel man kan ha!Tånaglar är alltid av högsta intresse
Jag är inne på samma spår, har full förståelse för att man inte vill starta en tråd om ett känsligt ämne, trots att allt man skriver här inne är öppet för allmänheten. Man kanske inte heller vill "sno" någon annans ämne genom att starta en tråd när diskussionen är i rullning.
Men eftersom vi behöver ett levande forum för att det ska fortsätta finnas så tror jag att det diskuteras och vänds på det i denna tråden gör att "acceptansen" för att starta en tråd om någon annans ämne och att fler små trådar behövs gör att det är något fler kommer ha i bakhuvudet. Följaktligen kommer det göra att forumet ser mer levande ut.
Det har startats otroligt många trådar här genom åren som jag initialt inte trott skulle varit av intresse för mig. Så fel man kan ha!
Mer ett allmänt svar tror jag.Iofs har jag nog startat Bukes mest onödiga tråd någonsin, hur klipper man tånaglar som är av samma konsistens som hästhovar. Det skulle antagligen ha varit mycket bättre i VGV.
Det känns som folk tror att man måste driva sin tråd och att det finns ett kvalitetskrav på på trådstarter.
Jag tänkte faktiskt exakt samma sak, det händer faktiskt relativt ofta att en trådstartas, diskussionen tar en jäkla fart, TS anser sig ha fått svar eller har inget att tillägga utan "gillar" (bekräftar) en del inlägg men uppmanas återkomma.Det känns som folk tror att man måste driva sin tråd och att det finns ett kvalitetskrav på på trådstarter.
Men det är ju ingen skyddad verkstad eftersom alla kan läsa det. Det som gör att det känns lite skyddat är att det försvinner i mängden. Jag vet inte hur jag ska förklara det bättre än så.Förklara för mig...
Ni vill inte att det ska ses som en skyddad verkstad.
Men ändå är det där det känns tryggt att skriva om känsliga saker.
Jag får inte ihop den ekvationen...
Om man har en frågeställning som man vill ta upp i chattråden, det kan vara allt från hur man gör marmelad till om alla som jobbar inom ett visst yrke är idioter, så bör man gå från att förstahandsvalet är att lägga det i chattråden, till att det i första hand bör vara en egen tråd.
Gör det inte svårare än vad det är, helt enkelt! Är det tillräckligt intressant för att alls skriva, så kan det ha en egen tråd
Du har har godkänt att det inte är du som äger det du skriver utan att moderatorerna kan moderera enligt eget godtycke så ja ett inlägg av om frysar kan både tas bort, slåss ihop med en annan tråd eller brytas ut, allt enligt reglerna alla godkänt.Men ska jag starta en tråd om frysar på balkonger för att jag har accepterat reglerna på Buke?
Det var ju det jag skrev att det säkert inte är lika för alla, var mest en inflikelse. Det där med färjan var bara ett exempel, ett annat bättre exempel för mig kan vara att sätta sig i fikarummet på ett företag och fika med dom, prata och hänga med i samtalen. Har fikat i olika fikarum på olika företag, om vi nu ska jämföra buke's VGV till ett fika rum.det finns ingen mall som fungerar för alla människor
Sen vet jag inte om jag tycker det är fullt jämförbart med att höja rösten i en okänd folksamling.
För att använda mig själv som exempel: Jag personligen har inga som helst problem med att ha avvikande åsikter och framföra dem på möten eller konferenser. Jag kan vara både obekväm och tydlig...
Men i ett "nytt kompisgäng", där alla andra känner varandra och jag kommer ny. OM jag ens försöker närma mig gruppen så är det väldigt försiktigt och knäpptyst. Det krävs nästan att jag aktivt tvingas in i gemenskapen för att jag ska börja ta för mig där. Det beror på hur livet format mig.
Och det är två vitt skilda situationer, som jag ser det.
Jag tänker så här, att skriva att man sovit i tio timmar är dels ingen frågeställning utan ett konstaterande.Så om jag skriver att jag sovit i tio timmar och att det är varmt ute så bör det generera en egen tråd? Känns som att mer ointressant än så blir det inte.
Jag tänker så här, att skriva att man sovit i tio timmar är dels ingen frågeställning utan ett konstaterande.
Hade du skrivit, "oj, idag har jag sovit i tio timmar, hur många timmar brukar ni sova?" Så kan det vara läge att starta en ny tråd.
Vi kan väl ändå inte skapa trådar om sådant?Jag tänker så här, att skriva att man sovit i tio timmar är dels ingen frågeställning utan ett konstaterande.
Hade du skrivit, "oj, idag har jag sovit i tio timmar, hur många timmar brukar ni sova?" Så kan det vara läge att starta en ny tråd.
Om man skapar en tråd som är ointressant, så dör tråden eller hur? Så egentligen spelar det ingen roll om man råkar skapa en ointressant tråd.Vi kan väl ändå inte skapa trådar om sådant?
Idag åt jag mackor vad åt ni?
Jag tvättade idag när tvättade ni?
DÅ tror jag buke förlorar.