När jag först ramlade över buke var det pga katter. Jag hängde ett tag enbart i Katt forum men migrerade så småningom till Allmänna pga intressanta diskussioner om intressanta ämnen med intressanta personer som definitivt inte delar mina åsikter men det gör det ännu intressantare
Vad som är tämligen unikt med Buke är bredden och subforum som man kan kika in på och ibland delta i när det är något som intresserar. Allt från träning av BC till om fullblod behövs i dagens halvblodsavel. Läste en artikel, startade en tråd som gav rolig diskussion.
Vad gäller VGV tråden och andra sk evighetstrådar är att de inte bara är småprat om vad man åt till frukost till idiotiska kunder till vad ska jag mata mina hungriga barn med ikväll. Ibland, ofta, ger de också upphov till intressanta sidospår som egentligen inte behöver en egen tråd, vilket en del, jag inkluderad, finner inte bara onödigt utan också obekvämt.
Ett mycket nyligt exempel. I den nu borttagna dagboken så snattrade de aktiva sådär lite som man gör, någon skrev om hur få bort sista fjuniga kroppshåren. Jag skrev något om att det inte var ett problem för mig, några andra jämförde sina kroppshårssituationer och plötsligt blev det en tråd! Hade jag fått ett val skulle jag velat att mitt inlägg togs bort inte bröts ut. Ärligt att det gjordes utan att jag tillfrågades som sk TS kändes obekvämt. Det minsta man som moderator bör göra är att fråga den person som står som TS i en ny tråd om denne vill det eller om de inte vill det, att inlägget då raderas.