Inte gömma allt bland tusentals inlägg under intetsägande rubrik - Utbruten från Vad gör jag o mina bukevänner?

Nej. Jag har Asperger. Jag ser inte ironi speciellt ofta faktiskt och tur det. Så jag tolkar texten du skriver alldeles korrekt enligt mig själv.

Jaha? Jag har själv samma diagnos och är som synes ett stort fan av sarkasm, så du slipper inte undan med att påstå att din tolkning är den korrekta, speciellt inte när jag redan förklarat hur inlägget var menat att läsas. Släpp det istället om mitt sätt att uttrycka mig är så hemskt störigt.

Och jag och andra med mig? Jag myser inte med någon här på forumet men uppskattar ALLA. Jag hade aldrig varit så påläst som jag är i samhällsfrågor om jag inte hängt här.

Men jag känner mig inte bekväm i evighetstrådar där man måste läsa ikapp varje dag och där ni är väldigt interna om än artigt trevliga. Ni påminner om det populära tjejgänget som var artiga men inte direkt intresserade av andra än er själva.

Nu har ni dessutom frekvent börjat lägga upp tykna bilder och insinuera och raljerar i era trådar till en ännu osedd nivå. Den trevliga ytan var ganska tunn får jag säga.
Ni säger att andra är taskiga men själva ger ni nålstick för nålstick - och ja, jag har anmält det jag sett.

Vi som vill känna, diskutera, fundera och testa sina åsikter på andra ämne för ämne. Är vi kattlort för er?

Ska vi bara låta forumet bli evighetstrådar? För nu kryllar det av dom.
Barnforumet är värst men även hästsidorna är fulla av evighetstrådar där spännande ämnen döljs.
Antingen tas alla evighetstrådar bort eller också så ingen. Att stycka ner en enda känns inte ok.

Jaha? Jag har själv samma diagnos och är som synes ett stort fan av sarkasm, så du slipper inte undan med att påstå att din tolkning är den korrekta, speciellt inte när jag redan förklarat hur inlägget var menat att läsas. Släpp det istället

Jag släpper väl om jag själv vill. Vi är på ett diskussionsforum så du har ingen rätt att be mig sluta skriva när det inte längre passar. Jag har rätt att svara på de inlägg jag vill.
Och jo, jag tolkade texten korrekt på MITT vis så som jag skrev. Att du sen menade något annat tar jag inte ansvar för.

Antingen tas alla evighetstrådar bort eller också så ingen. Att stycka ner en enda känns inte ok.
Mitt förslag är att invånarna i evighetstrådarna lär sig skilja på diskussionsämnen och vanligt småprat. Så kan myset pågå men man slutar prata träningsmetoder i en hundbildtråd och logopeder i en "vad gör vi tråd".
Hur svårt kan det vara?
Det läggs ju ändå upp på ett diskussionsforum. Eller vill ni att "vad gör vi" trådarna ska huggas i stycken av de som vill diskutera. Jag undviker det men ok, jag kan hoppa in och börja fråga och fundera där inne också. Blir ju knepigt för er och mer att läsa ikapp för oss alla.

Och jag undrar fortfarande vem som håller i marionetten och vem som styrs.

Marionettdockstrådarna.
aha jag trodde ni pratade om en annan användare därav förvirringen :o :rofl:
Mitt förslag är att invånarna i evighetstrådarna lär sig skilja på diskussionsämnen och vanligt småprat. Så kan myset pågå men man slutar prata träningsmetoder i en hundbildtråd och logopeder i en "vad gör vi tråd".
Hur svårt kan det vara?
Det läggs ju ändå upp på ett diskussionsforum. Eller vill ni att "vad gör vi" trådarna ska huggas i stycken av de som vill diskutera. Jag undviker det men ok, jag kan hoppa in och börja fråga och fundera där inne också. Blir ju knepigt för er och mer att läsa ikapp för oss alla.

Och jag undrar fortfarande vem som håller i marionetten och vem som styrs.
Gunnar håller i trådarna. Vi är dockorna.

När jag först ramlade över buke var det pga katter. Jag hängde ett tag enbart i Katt forum men migrerade så småningom till Allmänna pga intressanta diskussioner om intressanta ämnen med intressanta personer som definitivt inte delar mina åsikter men det gör det ännu intressantare :up: Vad som är tämligen unikt med Buke är bredden och subforum som man kan kika in på och ibland delta i när det är något som intresserar. Allt från träning av BC till om fullblod behövs i dagens halvblodsavel. Läste en artikel, startade en tråd som gav rolig diskussion.

Vad gäller VGV tråden och andra sk evighetstrådar är att de inte bara är småprat om vad man åt till frukost till idiotiska kunder till vad ska jag mata mina hungriga barn med ikväll. Ibland, ofta, ger de också upphov till intressanta sidospår som egentligen inte behöver en egen tråd, vilket en del, jag inkluderad, finner inte bara onödigt utan också obekvämt.

Ett mycket nyligt exempel. I den nu borttagna dagboken så snattrade de aktiva sådär lite som man gör, någon skrev om hur få bort sista fjuniga kroppshåren. Jag skrev något om att det inte var ett problem för mig, några andra jämförde sina kroppshårssituationer och plötsligt blev det en tråd! Hade jag fått ett val skulle jag velat att mitt inlägg togs bort inte bröts ut. Ärligt att det gjordes utan att jag tillfrågades som sk TS kändes obekvämt. Det minsta man som moderator bör göra är att fråga den person som står som TS i en ny tråd om denne vill det eller om de inte vill det, att inlägget då raderas.

Ser du inte att vi önskar att du just slutar med det?

Vore fint att få vara vuxen och själv bestämma vad jag vill med mitt skrivande på nätet.
Nu är det du som bestämmer det.

Det är ditt forum. Men jag - och kanske många med mig? - upplever det som om piskan viner. Jag har njutit av att bidra till ditt forum. Vi bukefalister har fått vänskap, kunskap, vi har vuxit och vässat vår formuleringsförmåga. I samspel med varann. Buke-andan har varit något helt unikt i nät-världen.

Är det verkligen så att vi numera är så dåligt uppfostrade och illa bevandrade i forumets regler att vi måste uppfostras på det sätt som skett senaste tiden?

Detta är en ärlig och seriös fråga.
Jag vaknade nyss o drog igång datorn, verkar vara miljoner trådar om moderering, fick ett mess från @Gunnar om olämpligt beteende, vilket jag inte förstod något om öht eftersom inlägget som länkades till var borttaget. Det var i en av modereringstrådarna, den första.

Jag vill inte lagga ord i @EmmaW s mun, men som jag ser det ar det oftast inte "raporterbara" inlagg som gor att man ger upp pa att starta nya. Det ar helt enkelt tonfallet och ett satt att glida pa linjen till det "rapporterbara" som gor att manga, atminstone jag, valt att inte starta tradar som jag maste forsvara mig eller mina asikter i. Det blir helt enkelt for involverat och tidsodande.

Jag har varit med om att forum forsvunnit ut i etern mer an en gang ... det vore himla synd om buke gar den vagen ocksa. I dagen's Internet varld har vi sa manga mojligheter att jag tror att toleransen och att behandla anvandarna mer som gaster i ens hem ar viktigare an att bestamma och tala om agarskap.

Det har hänt mer än en gång att användare som ligger på gränsen lite för ofta får varningar. Om dessa på gränsen-inlägg rapporteras så att vi moderatorer och Gunnar ser dem då.

Det ger också en bättre bakgrund till vad som hänt om det senare går över gränsen.

Det ger oss också möjlighet att gå in och försöka styra innan det går över gränsen.

Denna skall jag inte heller svara på.

Det är fler än en tråd som det brutits ut trådar ifrån. Det hänger lite på vad vi blir uppmärksammade på.
Så ni kan ju gärna gå in i en tråd med ett för er ointressant ämne och läsa 2000 inlägg för att hitta vad som kan brytas ut.

Återigen det är inget jag egentligen vill lägga tid på, men jag tror forumet mår bra av fler trådar om olika ämnen. Men jag skulle önska att de skapades av användarna och inte genom att jag eller moderatorerna måste bryta ut ämnen.

När jag först ramlade över buke var det pga katter. Jag hängde ett tag enbart i Katt forum men migrerade så småningom till Allmänna pga intressanta diskussioner om intressanta ämnen med intressanta personer som definitivt inte delar mina åsikter men det gör det ännu intressantare :up: Vad som är tämligen unikt med Buke är bredden och subforum som man kan kika in på och ibland delta i när det är något som intresserar. Allt från träning av BC till om fullblod behövs i dagens halvblodsavel. Läste en artikel, startade en tråd som gav rolig diskussion.

Vad gäller VGV tråden och andra sk evighetstrådar är att de inte bara är småprat om vad man åt till frukost till idiotiska kunder till vad ska jag mata mina hungriga barn med ikväll. Ibland, ofta, ger de också upphov till intressanta sidospår som egentligen inte behöver en egen tråd, vilket en del, jag inkluderad, finner inte bara onödigt utan också obekvämt.

Ett mycket nyligt exempel. I den nu borttagna dagboken så snattrade de aktiva sådär lite som man gör, någon skrev om hur få bort sista fjuniga kroppshåren. Jag skrev något om att det inte var ett problem för mig, några andra jämförde sina kroppshårssituationer och plötsligt blev det en tråd! Hade jag fått ett val skulle jag velat att mitt inlägg togs bort inte bröts ut. Ärligt att det gjordes utan att jag tillfrågades som sk TS kändes obekvämt. Det minsta man som moderator bör göra är att fråga den person som står som TS i en ny tråd om denne vill det eller om de inte vill det, att inlägget då raderas.
Förstår fullständigt att man inte vill ha sina inlägg dyka upp i en annan tråd.

Denna skall jag inte heller svara på.

Det är fler än en tråd som det brutits ut trådar ifrån. Det hänger lite på vad vi blir uppmärksammade på.
Så ni kan ju gärna gå in i en tråd med ett för er ointressant ämne och läsa 2000 inlägg för att hitta vad som kan brytas ut.

Återigen det är inget jag egentligen vill lägga tid på, men jag tror forumet mår bra av fler trådar om olika ämnen. Men jag skulle önska att de skapades av användarna och inte genom att jag eller moderatorerna måste bryta ut ämnen.
Sista stycket håller jag med om. Men att bryta ut ämnen med enstaka svar i en redan befintlig tråd gör tråden ihålig. Bättre sätt är att påminna om att detta skulle behöva ha en egen tråd. Det har jag gjort i vad gör vi tidigare vid några tillfällen och ibland har den användaren då startat en passande tråd frivilligt. Och vid nått annat tillfälle har personen inte velat av någon anledning och det tycker jag att man också ska respektera.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 229
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 911
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 128
Senast: lundsbo
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 822
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama