Med tanke på vilket klagande som uppstår så fort något på Buke ändras så är det ett under att
@Gunnar inte stängt ner hela forumet för länge sedan. Det kanske vore bäst till och med, eftersom det har blivit ett sånt ramaskri över att inte få behandla forumet som sin egen lekstuga.
Maktmissbruk och pisk-svingande, vilka dramatiska uttryck. Har ni fullkomligt glömt bort att ni gick med på att det är Gunnar och moderatorerna som styr när ni blev medlemmar på forumet? Jag tycker inte att det är ett dugg förvånande att det testas nya metoder för att försöka hjälpa forumet att överleva, det är mer eller mindre bara att gilla läget om ni vill fortsätta hänga kvar. Tycker ni att det är otänkbart så finns, som jag redan nämnt, diverse instant messengers och andra kanaler för att fortsätta småprata sinsemellan. Ni må inte gilla det, men faktum kvarstår att ett diskussionsforum är det och inte ett fikarum där man bara myser och aldrig yttrar något minsta kontroversiellt.
Vad gäller er som känner er påhoppade kan jag bara beklaga och påminna om att rapportera-funktionen finns av en anledning. Använd den när något olämpligt postas istället för att sitta i andra trådar och vagt antyda om hur dumma andra är och undra varför det inte görs något. Mods är inte allsmäktiga och ser inte precis allt i alla trådar, så ni måste faktiskt lyfta fingrarna och markera när något inte är okej. För vissa kanske det behövs extra rapporter eller mer utförliga beskrivningar om vad som är problemet med deras inlägg, men jag tror inte att moderatorerna sitter på händerna av pin kiv.