Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här går det framåt, jag har numera en låda med mina grejer i amerikanens garderob. Vi spenderar merparten av kvällarna ihop. Han har träffat några av mina vänner och kollegor och jag blev presenterad som hans flickvän när jag hälsade på honom på hans ena jobb tidigare ikväll. Vet inte riktigt hur det här gick till, men så länge det känns bra så:) (Och söndagens grej är utredd, så skönt med folk som kan prata om saker när det känns fel/konstigt utan att det blir en jättegrej)

Jag är rätt framåt där, tycker jag någon är "träffbar" så frågar jag sonika om personen vill ses för en fika eller den aktivitet som känns lämplig. Bestämmer dag och mötesplats på sidan. Lämnar oftast inte ut mitt nummer innan träff, utan det brukar gå fint att skriva på sidan att man är sen eller liknande. De flesta har ju smartphones med internet.

+ @tigerflicka

Låter som en bra lösning, ska nog höra med en av dem snart.

Jag fick mail igår av en man på 60+, som är så "bitter" över att folk bara vill träffa jämnåriga. Han söker kvinnor runt 40 och tycker inte att han blir accepterad på HP pga det...

Öh... Nähä? Det finns tydligen fler än jag som inte är intresserade av män som skulle kunna vara min pappa...

Jag fick mail igår av en man på 60+, som är så "bitter" över att folk bara vill träffa jämnåriga. Han söker kvinnor runt 40 och tycker inte att han blir accepterad på HP pga det...

Öh... Nähä? Det finns tydligen fler än jag som inte är intresserade av män som skulle kunna vara min pappa...

Stackarn! Kan han inte få precis som han vill för att andra människor har egna önskemål!? Så elakt... :cry:

Charmigt! :up:

Sant! Tror jag kör på den, även om det är lite fegt :) tycker de kan bemöda sig med att skriva lite om sig själva i alla fall om de vill ha nåt vettigt svar.

Hur brukar ni göra när ni vill träffa nån? Jag skriver med två killar som verkar trevliga och skulle gärna träffa båda... lämnar ni ut nummer direkt på sajten eller skriver nån annanstans först eller bara bestämmer en mötesplats kanske? Fast det är ju dumt om nåt skulle dyka upp så nån inte kan komma. Ja, jag är total nybörjare! Ha lite tålamod, please :)
Äsch, är väl inte ett dugg fegt tycker jag. Många som inte svarar när jag skriver till dem heller, och se jag överlever det med ;)

Gällande att träffa nån ny så är det samma för mig som många andra skriver. Jag brukar föreslå en fika, lämnar inte ut mitt nummer. De första har ju dejting-chatten i telefonen ändå, så skulle någon av oss avboka går det ju att nås den vägen :) Lämnar inte ut mitt nummer förän det känns som att jah vet lite mer om personen. Har hittills bara skett en gång ;) Men så är jag ingen "prata i telefon" person, med människor jag inte känner väl. Messa kan en lika gärna göra på appen :p

Offerkofta har jag ju annars hört ska vara så attraktivt! :up:

Du kan väl dra en vals om att du bara träffar 15-20åringar och att du inte blir accepterad för det heller? ;)

Offerkofta har jag ju annars hört ska vara så attraktivt! :up:

Du kan väl dra en vals om att du bara träffar 15-20åringar och att du inte blir accepterad för det heller? ;)

:D

Nä, jag svarade att det, enligt mig, inte handlade om att inte acceptera nån utan om att alla är olika. Jag söker varken män som skulle kunna vara min pappa åldersmässigt eller män jag skulle kunna vara mamma åt. Men han vidhåller ändå att åldersskillnad inte accepteras.

Offerkofta var det ja... ;)

Så hittar en äntligen något som både ser intressant ut och låter intressant på HP...till de sista meningarna i presentationen 'häst och katt går tyvärr inte'....och så vill han ha barn (där är jag färdig). Suck...

:D

Nä, jag svarade att det, enligt mig, inte handlade om att inte acceptera nån utan om att alla är olika. Jag söker varken män som skulle kunna vara min pappa åldersmässigt eller män jag skulle kunna vara mamma åt. Men han vidhåller ändå att åldersskillnad inte accepteras.

Offerkofta var det ja... ;)

Varför varför kan många män inte acceptera och respektera att man söker en man i en viss ålder? Jag hade också en envis "ålder är bara en siffra"-gubbe "på tråden" här om dagen. Respektlösa skitar!:turd:

Kan du inte bara säga till honom att du gillar honom men att du blir så himla blyg? Skicka sms? Någonting för att hjälpa till lite på traven :up:

Det borde jag göra.

Funderar på att fråga om han kan ha Ruben någon dag i helgen. Han gillar ju verkligen Ruben och då kan jag prata lite med honom.

Offerkofta måste vara det mest osexiga som finns!
Snackade med en kille lite förra helgen som beklagade sig om att han hade en lördag utan nåt att höra och ingen att se mello med.
Stackarn... :wtf:

Offerkofta är blergh!

M blev ju skitsur när jag inte ville träffa honom mer.
Han blockade mig på fb och instagram men har trots det fortsatt att höra av sig med gråtiga sms. Den koftan sitter verkligen hårt.
Bara väntar på att han ska stå på parkeringen en dag och vänta.

Varför varför kan många män inte acceptera och respektera att man söker en man i en viss ålder? Jag hade också en envis "ålder är bara en siffra"-gubbe "på tråden" här om dagen. Respektlösa skitar!:turd:

Men du har ju ingen skyldighet att svara!
Bara säg nej tack om du vill vara artig, sluta svara sen. Du behöver inte argumentera.

Funderar på att fråga om han kan ha Ruben någon dag i helgen. Han gillar ju verkligen Ruben och då kan jag prata lite med honom.
Men neeeej, om du redan har problemet att ingenting händer er i mellan så måste du ju vara tydlig på att du vill mer än bara sitta och glo på film ihop eller gå ut med hunden. Jag skulle försöka vara mycket mer på om jag vore du. Det är ju svårt om man är blyg och så förstår jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 628
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 451
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka