Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Självklart, bara att slänga sig in i tråden med huvet före :D

Jag hade nog bara svarat "nej" ;)

Ja, men det känns så hårt. Han ser snäll ut på bilden och jag är mesig ;) men är absolut noll intresserad så det är ju det bästa. Enklare med de som är direkt dryga att bara ignorera!

Å andra sidan skulle INGEN här stämma träff med någon klockan tre på natten på en gata i Hjällbo :cool:
Som man träffat på en chatt, gissningsvis en anonym chatt och vad de pratat om kan man ju bara föreställa sig. :angel:

Blev också inbjuden till en nattlig promenad fast i Umeå av random kille från chatt (många år sedan nu). Tackade nej och blev istället mordhotad, folk är inte riktigt kloka.

Ja, men det känns så hårt. Han ser snäll ut på bilden och jag är mesig ;) men är absolut noll intresserad så det är ju det bästa. Enklare med de som är direkt dryga att bara ignorera!
Det är faktiskt helt ok att låta bli att svara, även om de ser snälla ocj trevliga ut ;)

Å andra sidan skulle INGEN här stämma träff med någon klockan tre på natten på en gata i Hjällbo :cool:
Förmodligen inte, men å andra sidan hämtade min sambo mig på Arlanda första gången vi träffades och jag åkte bil med honom därifrån. Dumt egentligen har jag tänkt efteråt :o

Förmodligen inte, men å andra sidan hämtade min sambo mig på Arlanda första gången vi träffades och jag åkte bil med honom därifrån. Dumt egentligen har jag tänkt efteråt :o

Jag gjorde en del såna dumheter i sena tonåren. Ibland gick det bra, ibland not so much... Numera vågar jag knappt träffa främmande folk om det inte sker på ett lagom stort cafe.

Blev också inbjuden till en nattlig promenad fast i Umeå av random kille från chatt (många år sedan nu). Tackade nej och blev istället mordhotad, folk är inte riktigt kloka.

Efter en sådan sväng är det ju ett hårt jobb att behålla tron på mänskligheten och det goda i idéen att nätdejta :cautious:

Jag tänkte på den här tråden häromdan. Det dök upp en kille på jobbet som var så FEL. Alltså lukten... det var ingen annan som reagerade, men jag klarade inte av att vara i samma rum. Så jag förstår precis vad ni menar. Sen rösten, och kroppsspråket. Fel, fel, fel. Sannolikt tyckte han precis likadant om mig :)

...och det finns en fortsättning. För arbetskamraterna kom på att just JAG och den här killen var en väldigt bra match :arghh:. Det finns andra killar här, men nejdå, ingen av dom. Utan han :crazy: Råkar ni också ut för det? Att andra gillar att matcha en, och att det då alltid är så helt helt fel?

Som man träffat på en chatt, gissningsvis en anonym chatt och vad de pratat om kan man ju bara föreställa sig. :angel:

Jag skulle tippa på att det handlade om knark. Fast det låter bättre med nätdejt för polisen ;)

Jag träffade min förra sambo på ett diskussionsforum, när vi mailat och pratat i telefon ett tag besökte jag honom i hans hemstad över en helg. Hade stalkat honom så gott det gick och gjort upp med kompisar om att höra av mig vid vissa tidpunkter. Han var dock ingen seriemördare, skulle det visa sig.

Efter en sådan sväng är det ju ett hårt jobb att behålla tron på mänskligheten och det goda i idéen att nätdejta :cautious:
Det var egentligen inte så illa (möjligen rätt illa att jag ser det så dock). Värre var det den gången killen i flera månader hade agerat som en helt normal människa, personen hade till och med fått mitt mobilnummer, men när jag skaffade pojkvän blev han helt galen. Han hade i sin egen lilla värld fått för sig att vi var på väg in i ett förhållande (hade aldrig träffats eller ens diskuterat att träffas) och ägnade sig rätt systematiskt åt massa otrevliga tillmälen, bland annat mordhot. Han tog faktiskt kontakt år senare och bad om ursäkt, berättade att han varit psykiskt instabil och antagligen hade kunnat göra allvar av sina hot om vi bara bott närmare varandra. O_o

Den gången var jag dock naiv tonåring och tog honom inte alls på allvar. Vid incidenten i Umeå var jag 20 och det gällde en 35-årig man med småbarn. Lite skrämmande att han fanns i samma stad men mest skrämmande att vuxna människor inte har mer vett.

Det är faktiskt helt ok att låta bli att svara, även om de ser snälla ocj trevliga ut ;)

Sant! Tror jag kör på den, även om det är lite fegt :) tycker de kan bemöda sig med att skriva lite om sig själva i alla fall om de vill ha nåt vettigt svar.

Hur brukar ni göra när ni vill träffa nån? Jag skriver med två killar som verkar trevliga och skulle gärna träffa båda... lämnar ni ut nummer direkt på sajten eller skriver nån annanstans först eller bara bestämmer en mötesplats kanske? Fast det är ju dumt om nåt skulle dyka upp så nån inte kan komma. Ja, jag är total nybörjare! Ha lite tålamod, please :)

26-åringen verkar ha fått kalla fötter. Eller om han blivit bortrövad av utomjordingar? :p
Nåväl, eg var det en dålig dag för mig ändå, fortfarande inte klar med listan på saker jag har att göra idag. :)

Grannen och jag har bestämt att vi ska ses en annan dag.
Dock lär det ju dröja eftersom jag jobbar kväll en vecka i sträck nu :(

Sant! Tror jag kör på den, även om det är lite fegt :) tycker de kan bemöda sig med att skriva lite om sig själva i alla fall om de vill ha nåt vettigt svar.

Hur brukar ni göra när ni vill träffa nån? Jag skriver med två killar som verkar trevliga och skulle gärna träffa båda... lämnar ni ut nummer direkt på sajten eller skriver nån annanstans först eller bara bestämmer en mötesplats kanske? Fast det är ju dumt om nåt skulle dyka upp så nån inte kan komma. Ja, jag är total nybörjare! Ha lite tålamod, please :)
Jag brukar oftast bestämma träff utan att lämna ut nummer, eller att ev lämna det precis innan träff.

Jag är rätt framåt där, tycker jag någon är "träffbar" så frågar jag sonika om personen vill ses för en fika eller den aktivitet som känns lämplig. Bestämmer dag och mötesplats på sidan. Lämnar oftast inte ut mitt nummer innan träff, utan det brukar gå fint att skriva på sidan att man är sen eller liknande. De flesta har ju smartphones med internet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 628
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 451
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vaginal vs kejsarsnitt
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Träning och hälsa del 12