Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Exakt, men min fotboja i vardagen var barnlös. Jag tror det hade stor betydelse. Han fick sin trisslott lite senare:D
Oj, hur lever 33-åringar? Jag är ju en ung kulturtant som jublar över biljetter till Folkoperan i julklapp och sippar portvin på fredagarna (bland annat). Sen har vi BARNET, som ju påverkar en del av mina sysselsättningar...
33-åringar lever inte i lättnaden efter att barnen lämnat boet. Det var bara den aspekten jag menade.

Jag är bekant med en man, 50 +, som öppet och utan omsvep förklarar, att "äldre" kvinnor är för erfarna, kan allt, vet allt och behöver honom inte. Medan en riktigt ung kvinna ser upp till honom, tycker att han är så duktig, kör bil så bra, är så världsvan osv. Han känner sig inte som en jämbördig. Detta sa han helt uppriktigt och jag kan garantera att personen ifråga i största allmänhet INTE är suspekt och läskig!
Jag tycker det låter lite sorgligt. Både att behöva någon som ser upp till en. Men jag får också känslan av att många tror att de behover vara tex mer ordentliga för att vara en viss ålder. Men det är snarare en personlighetstyp mest kan jag tycka.

Eftersom det var mig Lampan frågade: det jag skrev var Men som sagt, riktiga parbildningar med stor åldersskillnad stör mig inte särskilt. Däremot nätraggandet. Alltså inget om kön.
Varför är nätraggande i samma ålder då okey ?

Det blir lite snedvridet när en del blir ifrågasatta ang sin sexualitet. I andra fall är det en dödssynd att ifrågasätta...

Ja, så kan man ju se det. Men det skulle omöjliggöra en intressant diskussion om åldersskillnader vid nätraggande.

Varför är åldern värre på nätet än live ?
Jag har förvisso inga problem att gå på uteställen med yngre "som publik" men det är ju oftast inte utstuderat "bara" yngre på uteställen (eller ?)
Jag kan ju numer inte ens säga att min musiksmak är åt den yngre generationen (trance/hardtrance/hardstyle) då åldern på de evenemangen är rätt blandad.
Jag är även inblandad i vissa fotbollsevenemang... (blandad ålder killar)
Skulle de va bättre om jag sa att jag bara "hitta" de yngre där ?

För mej är nät"raggning" bättre... Jag behöver inte ens leta... Unga frågar mej om jag är intresserad...
Inte många gånger JAG tagit första kontakten...

Det blir lite snedvridet när en del blir ifrågasatta ang sin sexualitet. I andra fall är det en dödssynd att ifrågasätta...
Det känns som att jag redan har förklarat vad jag tycker i andra inlägg men okej: om två personer blir kära och inleder en relation så reagerar jag sällan särskilt på stor åldersskillnad. Två personer blev kära. Om någon konsekvent nätraggar på väldigt mycket yngre personer så reagerar jag. Ung ålder istället för person blir avgörande.

Här startade diskussionen dessutom inte från åldersskillnader i allmänhet. Det handlade om att två äldre personer beskrev sitt (potentiella) sex med tonåringar i samma termer som pedofiler brukar resonera.

Och om du nu kommer att påstå att jag har anklagat två bukefalister för att vara pedofiler så kommer jag att sätta dig på livstids-ignore.

Unga frågar mej om jag är intresserad...
.

Samma här. Undrar vad det är för "fel" på ungdomar som vill ha en tant (som inte är ett dugg tantig dock)...
...och vad får dem att tro att jag vill ha dem då jag har uppgett att jag söker män i åldern 45-53.

Här startade diskussionen dessutom inte från åldersskillnader i allmänhet. Det handlade om att två äldre personer beskrev sitt (potentiella) sex med tonåringar i samma termer som pedofiler brukar resonera
Fast... "min" kille är inte tonåring, han är 20+. Jag är 33. Han är ingen osäker liten viol, och jag tänder verkligen inte på det "unga" hos honom, jag tänder på att han är smart, rolig och väldigt kunnig inom ett gemensamt intresseområde. Kompetens är attraktivt för mig.

Fast... "min" kille är inte tonåring, han är 20+. Jag är 33. Han är ingen osäker liten viol, och jag tänder verkligen inte på det "unga" hos honom, jag tänder på att han är smart, rolig och väldigt kunnig inom ett gemensamt intresseområde. Kompetens är attraktivt för mig.
Sant, i ditt fall var han äldre! Dina ordval om honom skymmer nog sikten för mig.

Sant, i ditt fall var han äldre! Dina ordval om honom skymmer nog sikten för mig.
Ja, jag vred ju till det lite extra för effektens skull, och för att jag trots allt ser honom som väldigt ung när det är drygt 10 års ålderskillnad. Jag tänker inte direkt på ålderskillnaden när vi ses, jag har väldigt roligt i hans sällskap, men om jag stannar upp och tänker efter ryggar jag instinktivt tillbaka för att han är så ung (för mig).

Men som sagt, faktum är att jag - när jag inte tänker på ålderskillnaden - periodvis är galet attraherad av honom. Det var inget planerat och jag har definitivt inte raggat på honom och kommer heller inte att göra det (inom en överskådlig framtid i alla fall), utan attraktionen kom som sagt efter att jag lärt känna honom.

men hos mej så är det enligt dej pedofilvarning eller Lolita eller va du nu kallar de för..
Så om jag bara sagt att jag gillar smala vita män så hade det vart okej ?
Eller bara svarta män med stora ***** ? Då hade det också vart helt okej ?
Nu tycker du att det är "jobbigt" för att jag föredrar killar som ser "pojkiga" ut ? TROTS att vi etablerat att dessa kan va lika gamla som jag tom ? (även om det som sagt sällan är nån i min ålder som ser pojkig ut, är det ingen omöjlighet att de har de "dragen" som jag gillar, tex finns det en arbetsledare här som är HELT i min smak, han är 43, men gift så inget att stöta på, men som sagt med "ungt utseende") ...

Och som tur e, som sagt, så finns det yngre som vill ha "äldre"... =)

Du ser ingen skillnad i att två 40-nånting raggar på varandra jämför med en 40-nånting som raggar på 18-åringar? Att det ena är två vuxna som är på samma (oftast) mognadsnivå, medan 18-åringen är mer benägen att fatta lätt korkade beslut?
Vilket kön dessa har skiter jag fullständigt i. Att ha preferensen "unga pojkar/unga flickor" ser jag som något man kan behöva lägga lite band på, till skillnad från homo/bi/osv att vara homo skadar ingen, att ha preferens väldigt unga kan skada någon.
Man kan ju säga tack, men nej tack och känna sig smickrad om man vill. Att båda vill innebär ju inte att det automatiskt är ett bra beslut för någon.

Du är ju fru Hosey! Med bostadsrätt och köksplaner.
Du är så vuxen så.
Ja, herr och fru Hosey som aldrig kommer fixa köket eftersom vi alltid konsekvent lägger våra pengar på att resa istället :arghh:

Hjälper det om jag erkänner att jag blivit lullig på limoncello två kvällar i rad och gillar att flexa ut för att shoppa kläder? Och har en flamingo i håret...
Okej. Det hjälper lite. Har dock fortfarande noja!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 689
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 451
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka