Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, herr och fru Hosey som aldrig kommer fixa köket eftersom vi alltid konsekvent lägger våra pengar på att resa istället :arghh:

Okej. Det hjälper lite. Har dock fortfarande noja!
Jag såg att du omtalade Hosey som "min kille" häromdagen. Jag vill i all tantigt välvillig beskäftighet påpeka att det skulle göra mycket för helhetsintrycket om du istället konsekvent valde det mer mogna uttrycket Maken.

Nja, tror mamma är äldre än vad du är.
Tror jag också, egentligen. Annars har du en relativt ung mamma. Alltså ung relativt din egen ålder.

Min mamma tyckte att det var förhastat när min partner och jag flyttade ihop, efter endast tio år tillsammans. Vid ord som Maken, skulle hon undra vad hon har gjort för fel i sin uppfostran.

Jag tycker det är lite trist att npgon ska behöva "försvara" sin sexualitet för att andra tycker den faller utanför normen
Det är diskriminering

Jag har inget problem med vad folk har för sexualitet generellt.
Men jag känner att något skaver ( som det uttrycktes tidigare) med 40-åringar som träffar 18-åringar. Det kan jag erkänna.

Men jag känner att något skaver ( som det uttrycktes tidigare) med 40-åringar som träffar 18-åringar. Det kan jag erkänna.
Om man vänder på det - jag inser förstås att det inte är en lika vanlig preferens, men för diskussionens (och min nyfikenhets :)) skull - hur känner du kring 18-åringar som träffar 40-åringar?

Om man vänder på det - jag inser förstås att det inte är en lika vanlig preferens, men för diskussionens (och min nyfikenhets :)) skull - hur känner du kring 18-åringar som träffar 40-åringar?
Hur menar du?
Att en 18-åring uttalar att jag vill bara träffa kvinnor/ män som dubbelt så gamla som dem?
Det beror på..

Jag vet 18-åringar som ville träffa en äldre man för att han hade bättre inkomst än jämnåriga och att de själva då inte skulle behöva försörja sig själva lika mkt som med en jämnårig man. Det tycker jag låter lite sorgligt,

Senast ändrad:
Jag tror det skaver för mig för de 40-åringar jag vet som vill träffa 18-åringar säger själva att de gör det för de tycker att kvinnor i samma ålder är krävande och ställer krav medan 18-åringarna är tacksamma och enklare.

Lite sådär lätt bekymrade känslor, skulle jag nog få om det var en artonåring jag kände. Även om du inte frågade mig.

Skavet är något mindre, men lite fundersam skulle jag bli. Jag har en hyfsat nära bekant som i ungdomen raggade just så. I efterhand är den berättelsen lite sorglig för oss båda.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 690
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 452
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka