Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej jag skulle inte lägga någon annan värdering i om någon söker D-kupa eller någon med stor näsa, långt hår, eller något annat.Delvis KL...
Först vill jag säga att jag förstås inte har några synpunkter på vem som söker (eller har) vilka kroppsliga egenskaper eller inte. Alls. Men i samma andetag kan jag inte låta bli att tänka att det är skillnad på hur olika kroppsliga egenskaper värderas i ett sådant här sammanhang. Om någon (man eller kvinna) skulle söka en kvinna med stora bröst, exempelvis minst D-kupa, som absolut skallkrav för en dejt så får jag för mig att diskussionen skulle bli litet annorlunda. Eller om någon på samma sätt som med en numerär längdgräns skulle söka dejt med en strikt gräns på t ex max 24 BMI.
Den selekteringen sker ju hela tiden i fysiska möten utan att någon lägger större vikt vid den, men ändå.![]()
@Syrran! Mm, det var samma för mig förut! Jag ville ha enorma killar, så jag slapp känna mig stor och sjökoig, men ju bättre jag känt mig i allmänhet; snyggare, bättre, coolare liksom, desto mindre har jag brytt mig om att snubben ska vara stor.
Ursäkta för OT, men är inte du smal?? Eller du kanske har varit större? Tänker på tråd i val av klänning. Svårt att se dig som en manat@Syrran! Mm, det var samma för mig förut! Jag ville ha enorma killar, så jag slapp känna mig stor och sjökoig, men ju bättre jag känt mig i allmänhet; snyggare, bättre, coolare liksom, desto mindre har jag brytt mig om att snubben ska vara stor.
Aj då, jo, jag var väldigt smal en period men kunde inte alls se det...@prallan Jag har haft väldigt sned kroppsuppfattning i mina dagar!
Det här tycker jag är så himla sorgligt; så många tjejer känner sig som "flodhästar" om killen inte är tillräckligt stor och så otroligt många killar känner sig omanliga om tjejen inte är tillräckligt liten.
Man kan inte rå för hur man känner så obs hackar inte på dina preferenser men jag tycker bara att det är så oändligt trist att vi är så hårt drillade i att tjejen ska vara liten och snubben stor.
Jag med. Väljer direkt bort de som har specifika utseendekrav. Önskemål om långt hår tex. *rryys* Jag vill bli mött för den jag är som person.jag SKULLE lägga en värdering i om någon enbart ville ha en kvinna med D-kupa och uppåt eftersom det låter som en typisk höhö macho-man som är ute efter att hitta någon att objektifiera.
Jag förstår vad du menar, och håller med dig. Jag tycker det är jättetråkigt att känna så. Sitter väl mest i mitt huvud, tyvärr... Dåligt självförtroende...![]()
Ja och jag väljer bort alla som tjatar för mycket om hur mycket de gillar mitt utseende ocksåJag med. Väljer direkt bort de som har specifika utseendekrav. Önskemål om långt hår tex. *rryys* Jag vill bli mött för den jag är som person.
Precis. Så ytligt.Ja och jag väljer bort alla som tjatar för mycket om hur mycket de gillar mitt utseende också
Objektifierande
Ja och jag väljer bort alla som tjatar för mycket om hur mycket de gillar mitt utseende också
Objektifierande
En gammal flirt sa en gång till mig att jag antagligen inte alls är så där tjusig som hen i sitt förälskade tillstånd tyckte. Det var helt klart en utseendekommentar som jag gillade.![]()
Jag skulle vilja säga att det här är ett tankefel. Du ser här män som en homogen grupp, och inte som enskilda individer.Jag gråter inte över att män ibland känner sig bortvalda på grund av sin kropp för de kan gott känna hur det känns nån gång att bli bedömd efter sitt utseende. Det är säkert lärorikt!!!
Du syftar på de männen men jag syftar på de män som allmänt passar in i normen och som någon gång då och då blir bortvalda för sitt utseende eller ålder eller såntJag skulle vilja säga att det här är ett tankefel. Du ser här män som en homogen grupp, och inte som enskilda individer.
Den man som blir bortvald för sin kropp blir sannolikt inte det nån enskilld gång, utan blir det mest hela tiden. Samtidigt bryr sig den homogena gruppen män väldigt lite om att en av dem blir bortvald för sin kropp.
Ja, precis! Däremot tror jag självförtroende kan hjälpa oss att våga gå utanför normerna, att inte styras fullkomligt av dem.Men hellre än med dåligt självförtroende, skulle jag förklara det med sådant som @niphredil är inne på. Kulturen "lär" oss att kvinnor helst ska vara små och nätta och framförallt mindre än den man hon har i sitt sällskap