Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Syrran! Mm, det var samma för mig förut! Jag ville ha enorma killar, så jag slapp känna mig stor och sjökoig, men ju bättre jag känt mig i allmänhet; snyggare, bättre, coolare liksom, desto mindre har jag brytt mig om att snubben ska vara stor.

Delvis KL...

Först vill jag säga att jag förstås inte har några synpunkter på vem som söker (eller har) vilka kroppsliga egenskaper eller inte. Alls. Men i samma andetag kan jag inte låta bli att tänka att det är skillnad på hur olika kroppsliga egenskaper värderas i ett sådant här sammanhang. Om någon (man eller kvinna) skulle söka en kvinna med stora bröst, exempelvis minst D-kupa, som absolut skallkrav för en dejt så får jag för mig att diskussionen skulle bli litet annorlunda. Eller om någon på samma sätt som med en numerär längdgräns skulle söka dejt med en strikt gräns på t ex max 24 BMI.

Den selekteringen sker ju hela tiden i fysiska möten utan att någon lägger större vikt vid den, men ändå. :)
Nej jag skulle inte lägga någon annan värdering i om någon söker D-kupa eller någon med stor näsa, långt hår, eller något annat.

@Syrran! Mm, det var samma för mig förut! Jag ville ha enorma killar, så jag slapp känna mig stor och sjökoig, men ju bättre jag känt mig i allmänhet; snyggare, bättre, coolare liksom, desto mindre har jag brytt mig om att snubben ska vara stor.

Det går lite i perioder... Just nu är jag inte på topp och då tänker jag mer och blir mer osäker... Ibland bryr jag mig inte. Passar det inte så kvittar det liksom! Det kanske känns bättre i morgon!

Ursäkta för OT, men är inte du smal?? Eller du kanske har varit större? Tänker på tråd i val av klänning. Svårt att se dig som en manat :o

Det här tycker jag är så himla sorgligt; så många tjejer känner sig som "flodhästar" om killen inte är tillräckligt stor och så otroligt många killar känner sig omanliga om tjejen inte är tillräckligt liten.

Man kan inte rå för hur man känner så obs hackar inte på dina preferenser men jag tycker bara att det är så oändligt trist att vi är så hårt drillade i att tjejen ska vara liten och snubben stor.

Jag har exakt samma "NEJ" ... Men har med åldern släppt det (jag har ändrat mej VÄLDIGT mkt sen jag va yngre i tankesätt :p )

Han Letten som sagt är ju på pappret 3 cm kortare än jag och VÄLTRÄNAD (men spinkig) så där va jag verkligen livrädd att han skulle va en "liten räka" och jag flodhäst... INGET jag upplevde när vi träffades dock...

Så även om jag har många "killar/ons" på min lista just nu så hjälper de till att boosta egot... Visst jag är fortfarande en flodhäst... MEN en flodhäst som killar VILL träffa och då tänker ju inte jag säga nej ;)

Nä, nu har jag lagt ner morgondagens dejt. Mina hjärnspöken i kombination med att han är alldeles för "på" funkar inte.

Jahaja jag är i minoritet men jag SKULLE lägga en värdering i om någon enbart ville ha en kvinna med D-kupa och uppåt eftersom det låter som en typisk höhö macho-man som är ute efter att hitta någon att objektifiera. Ville jag ha sån skit kan jag bara ta mig en titt ut i samhället och bli bombarderad med budskapet att det bara är min kropp som spelar roll som kvinna.

Jag gråter inte över att män ibland känner sig bortvalda på grund av sin kropp för de kan gott känna hur det känns nån gång att bli bedömd efter sitt utseende. Det är säkert lärorikt!!! För män är det inte lika jobbigt heller eftersom de inte har samma press på sig generellt så nej här fälls inga tårar för män som blir stötta och kränkta för att de var lite för korta eller för små för någon. Som folk redan skrivit så har det också delvis att göra med att kvinnor inte tillåts vara normalstora utan "ska" vara mindre än mannen. Vill männen ta det personligt så fine, det är inte trevligt det vet väl alla som blivit dissade för utseendet, men det finns inte en chans att det går att jämföra med den utseende-press som kvinnor måste ta i samhället KONSTANT.

Själv är jag förstås inte så socialt inkompetent att jag pekar ut i minsta detalj vad jag gillar eller inte gillar hos någon och skulle fan aldrig drömma om att sätta ett exakt nummer (ETA: hit räknar jag inte "han ska vara större än mig" eftersom det är en relativ grej som det som sagt finns en stark norm kring från båda håll) på hur stor jag vill ha en man däremot kan man ju tala lite i allmäna termer typ att man gillar vältränade typer eller kurviga kvinnor eller vad man nu gillar.

Har folk sifferkrav med specifika storlekar och detaljstyr hur de vill ha sin partner då blir det creepy.... :wtf:

Senast ändrad:
Så för att sammanfatta reagerar jag inte på saker som att någon söker någon kurvig, vältränad, kortare eller längre än henom, men när det blir detaljstyrt typ "Du måste ha kupstorlek D +" eller "Du måste ha en rumpa på minst 100cm" eller "en midja på högst 70cm" då blir det provocerande och SÄRSKILT när det är en man som upprepar vad patriarkatet redan säger dag efter dag

Det räcker med att man uppger någon allmän kroppstyp mer än så behöver man inte gå in på det

jag SKULLE lägga en värdering i om någon enbart ville ha en kvinna med D-kupa och uppåt eftersom det låter som en typisk höhö macho-man som är ute efter att hitta någon att objektifiera.
Jag med. Väljer direkt bort de som har specifika utseendekrav. Önskemål om långt hår tex. *rryys* Jag vill bli mött för den jag är som person.

Jag förstår vad du menar, och håller med dig. Jag tycker det är jättetråkigt att känna så. Sitter väl mest i mitt huvud, tyvärr... Dåligt självförtroende... :yuck:

Så klart sitter det i ditt fall i ditt huvud. Men hellre än med dåligt självförtroende, skulle jag förklara det med sådant som @niphredil är inne på. Kulturen "lär" oss att kvinnor helst ska vara små och nätta och framförallt mindre än den man hon har i sitt sällskap. Vi känner "rätt", skulle jag säga, när vi känner oss otympliga tillsammans med män som är mindre än vi. Jag ser det alltså som ett slags kulturellt problem, som dock får individuella konsekvenser.

En gammal flirt sa en gång till mig att jag antagligen inte alls är så där tjusig som hen i sitt förälskade tillstånd tyckte. Det var helt klart en utseendekommentar som jag gillade. :D
:rofl:

Det påminner om en som hade en crush på mig som inte besvarades och som sen sa att det gått över och att "nu tycker jag inte du är så speciell längre, du är fortfarande viktig för mig men inte lika speciell" jaha TACK???!!! Det är sånt man kan hålla för sig själv tycker jag :meh: vad ska jag göra med den infon liksom det räcker att säga att du inte är kär längre

Jag gråter inte över att män ibland känner sig bortvalda på grund av sin kropp för de kan gott känna hur det känns nån gång att bli bedömd efter sitt utseende. Det är säkert lärorikt!!!
Jag skulle vilja säga att det här är ett tankefel. Du ser här män som en homogen grupp, och inte som enskilda individer.
Den man som blir bortvald för sin kropp blir sannolikt inte det nån enskilld gång, utan blir det mest hela tiden. Samtidigt bryr sig den homogena gruppen män väldigt lite om att en av dem blir bortvald för sin kropp.

Jag skulle vilja säga att det här är ett tankefel. Du ser här män som en homogen grupp, och inte som enskilda individer.
Den man som blir bortvald för sin kropp blir sannolikt inte det nån enskilld gång, utan blir det mest hela tiden. Samtidigt bryr sig den homogena gruppen män väldigt lite om att en av dem blir bortvald för sin kropp.
Du syftar på de männen men jag syftar på de män som allmänt passar in i normen och som någon gång då och då blir bortvalda för sitt utseende eller ålder eller sånt

De män som väldigt tydligt bryter mot normen har jag förståelse för eftersom deras erfarenhet mer liknar kvinnors i att de blir dömda för sitt utseende. Men den genomsnittlige mannen?? Nej för honom kan det nog vara lärorikt att bli dissad för sitt utseende och sin kropp ibland det kanske kan ge lite insikt

Själv tycker jag det är skönt när människor sorterar bort sig själva genom att säga nej oavsett vilken anledning de har för då slipper jag ju slösa någon tid på dem

Men hellre än med dåligt självförtroende, skulle jag förklara det med sådant som @niphredil är inne på. Kulturen "lär" oss att kvinnor helst ska vara små och nätta och framförallt mindre än den man hon har i sitt sällskap
Ja, precis! Däremot tror jag självförtroende kan hjälpa oss att våga gå utanför normerna, att inte styras fullkomligt av dem.

@Alexis Alltså jag reagerar när folk har i mitt tycke trista preferenser. Tjejer som säger "jag vill känna mig beskyddad :love:" får mig att mest :meh:. Men - vad jag menade var att jag inte hade argumenterat emot deras rätt till sin preferens - precis som jag inte argumenterar emot en tjejs rätt att vilja ha en lång snubbe. Eller en snubbes rätt att tända på tjejer med stora bröst.

Sen kan jag ju automatiskt få en väldigt osmickrande bild av dem men det betyder ju inte att jag skulle börja argumentera om det. Är du med?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 971
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 675
Senast: Johanna1988
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat