Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och jag som har oskyddat sex åtminstone 3/4 ggr :P
Visst jag kan få en massa "otrevliga" sjukdomar varav HIV är den värsta, men naiv som jag är så tror jag inte nån av de jag ligger med har HIV... Och de andra är botningsbara... Och i värsta fall kan upprepade klamydia"ggr" få följden att jag har svårt att få barn, som jag ändå är totalt ointresserad av...
Har testat mej en enda gång i hela mitt liv.. Hade då klamydia. Och det är i år som jag testat mej (41 år gammal) så ... Jag vet inte om jag har herpes eller inte .. Men skulle ju aldrig säga till en kille "är du testad för herpes? Om nej tänker jag inte ha sex med dej för du kan ju ha det utan att veta om det"

Detta däremot, upprör mig! Jag tyckte som sagt inte att Azelea behövde berätta, under förutsättningar att hon inte hade några symtom och använde kondom. Många bär på viruset utan att veta och de flesta har inga symtom. Statistiskt sett så har man legat med 3 personer (enligt uppgifter något inlägg upp) så har man förmodligen viruset. Men att ligga med flera olika oskyddat och inte testa sig, det tycker jag är oansvarigt! Det som går att testa sig mot bör man göra, om man nu inte är monogam.
Nu kan man ju tycka att min uppfattning här är dubbelmoral, men sen så går det (eller man får inte) testa sig mot herpes.

Och jag som har oskyddat sex åtminstone 3/4 ggr :P
Visst jag kan få en massa "otrevliga" sjukdomar varav HIV är den värsta, men naiv som jag är så tror jag inte nån av de jag ligger med har HIV... Och de andra är botningsbara... Och i värsta fall kan upprepade klamydia"ggr" få följden att jag har svårt att få barn, som jag ändå är totalt ointresserad av...
Har testat mej en enda gång i hela mitt liv.. Hade då klamydia. Och det är i år som jag testat mej (41 år gammal) så ... Jag vet inte om jag har herpes eller inte .. Men skulle ju aldrig säga till en kille "är du testad för herpes? Om nej tänker jag inte ha sex med dej för du kan ju ha det utan att veta om det"

Att du kan sprida smitta vidare till andra ser du inte som ett problem?

Jag tror att @corzette skulle testa sig och inte smitta vidare om hen hade några symptom på sjukdom. Det är så många resonerar, dvs väldigt vanligt.

Jaha... Nu tar jag tillbaka det till dejtingen.
Killen har förslagit middag på asiatisk restaurang på fredag för vår andra dejt. Jag blev glad av att han föreslog något då jag var orolig
att jag skulle behöva ta alla initiativ... Så det tar sig! :up:

Jag tror att @corzette skulle testa sig och inte smitta vidare om hen hade några symptom på sjukdom. Det är så många resonerar, dvs väldigt vanligt.
Fast många könssjukdomar ger inte symtom eller tar god tid på sig att ge symtom? Även om man inte är rädd om sig själv så vill man väl ändå inte riskera att smitta någon? Ett väldigt konstigt resonemang, jag hoppas verkligen inte det är så vanligt...

Killen har förslagit middag på asiatisk restaurang på fredag för vår andra dejt. Jag blev glad av att han föreslog något då jag var orolig
Jag tycker nog som @prallan skrev tidigare: att sex, skydd och risker är ett ämne i dejting. Till och med ett väldigt bra sådant. (Vilket inte innebär att jag kommer att tjata om det sida upp och ner, det är inte därför jag skriver detta. Men jag tycker att det är en intressant aspekt av dejtingen).

Fast många könssjukdomar ger inte symtom eller tar god tid på sig att ge symtom? Även om man inte är rädd om sig själv så vill man väl ändå inte riskera att smitta någon? Ett väldigt konstigt resonemang, jag hoppas verkligen inte det är så vanligt...
Jag har möjligheter att diskutera sex och samlevnad med ungdomar, och tyvärr är det vanligt.

Jag fortsätter på dejtspåret. :)
Mailat lite med en kille som verkade helt okej, men när jag inte hann sätta mig och svara på ett mail jag fick i lördags fick jag ett mail till senare " vad tyst du blev". Svarade dagen efter att han får lugna ner sig, men alltså... Nej, det är så oattraktivt så jag tappade intresset...

Har man oskyddat sex så faller väl ansvaret för det på båda parter?
Jo, så är det ju. Jag tycker väl dock att det är synd att så många har oskyddat sex i dag trots att vi har så otroligt god tillgång till kondomer. Det är ju vad jag förstår ett väldigt växande problem.

Jag hade väldigt mycket oskyddat sex som singel så det är absolut inte så att jag låtsas som att jag själv skött mig särskilt väl. Men jag skulle heller inte argumentera för att jag gjorde rätt när jag frekvent struntade i skydd.

Jag fortsätter på dejtspåret. :)
Mailat lite med en kille som verkade helt okej, men när jag inte hann sätta mig och svara på ett mail jag fick i lördags fick jag ett mail till senare " vad tyst du blev". Svarade dagen efter att han får lugna ner sig, men alltså... Nej, det är så oattraktivt så jag tappade intresset...
Det där har jag också svårt för...folk som vill att man ska bo på dejtingsidan.
Och vissa känns så snabba på att döma ut hur man kommunicerar. Antingen svarar man inte tillräckligt fort eller skriver för kort.... Haha...
Jag tänker bara att det är bra att man får se de sidorna nu.. Innan man inlett något..,

Hur ställer ni er till folk som lämnar ut telefonnumret i första mailet?
Typ; "jag gillar din profil, ring gärna xxxxxx"

Eller till folk som vill ha en dejt och man svarar "javisst" och sen händer inget mer?

Jo, så är det ju. Jag tycker väl dock att det är synd att så många har oskyddat sex i dag trots att vi har så otroligt god tillgång till kondomer. Det är ju vad jag förstår ett väldigt växande problem.

Jag hade väldigt mycket oskyddat sex som singel så det är absolut inte så att jag låtsas som att jag själv skött mig särskilt väl. Men jag skulle heller inte argumentera för att jag gjorde rätt när jag frekvent struntade i skydd.
Håller helt med på båda punkter. Det finns inget försvar för det.

Jag upplever att det är vanligt att folk tänker att har de inga symptom så har de ingen sjukdom och struntar fullständigt i om de skulle smitta någon..(testa sig är oftast inte heller något de tänker göra) Att de inte har några symptom eller aldrig tidigare haft någon könssjukdom används gärna som argument för att "slippa" kondom.

Får se hur det går med mig, om jag måste ta initiativet till en träff med fredagens bekantskap också. Hoppas han hinner före...och hoppas han VILL ses!

Eller till folk som vill ha en dejt och man svarar "javisst" och sen händer inget mer?
Jag vill helst inte ringa innan dejten. Träffade för ett par år sedan en person som var obehaglig. Han skickade flera sms efter att jag sagt att jag inte ville ses mer och han skickade då sms och frågade varför. Krävde en förklaring och sa att jag var taskig som
inte ville träffas mer.
Så nej ., det orkar jag inte..,

Avtändande.
Hade ingen som helst lust att ringa en fullkomlig främling eller ge ut mitt nr. Jag ville ta mig en titt på karln först och känna av lite innan jag gav ut nr.

Var för snabb med nummer två gånger vilket ledde till en massa drygt smsande och tjat om fler dejter fast jag redan avböjt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 251
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 989
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 735
Senast: Johanna1988
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka