Och jag som har oskyddat sex åtminstone 3/4 ggr :P
Visst jag kan få en massa "otrevliga" sjukdomar varav HIV är den värsta, men naiv som jag är så tror jag inte nån av de jag ligger med har HIV... Och de andra är botningsbara... Och i värsta fall kan upprepade klamydia"ggr" få följden att jag har svårt att få barn, som jag ändå är totalt ointresserad av...
Har testat mej en enda gång i hela mitt liv.. Hade då klamydia. Och det är i år som jag testat mej (41 år gammal) så ... Jag vet inte om jag har herpes eller inte .. Men skulle ju aldrig säga till en kille "är du testad för herpes? Om nej tänker jag inte ha sex med dej för du kan ju ha det utan att veta om det"
Detta däremot, upprör mig! Jag tyckte som sagt inte att Azelea behövde berätta, under förutsättningar att hon inte hade några symtom och använde kondom. Många bär på viruset utan att veta och de flesta har inga symtom. Statistiskt sett så har man legat med 3 personer (enligt uppgifter något inlägg upp) så har man förmodligen viruset. Men att ligga med flera olika oskyddat och inte testa sig, det tycker jag är oansvarigt! Det som går att testa sig mot bör man göra, om man nu inte är monogam.
Nu kan man ju tycka att min uppfattning här är dubbelmoral, men sen så går det (eller man får inte) testa sig mot herpes.