Inte bara nätdejting next part

Status
Stängd för vidare inlägg.
M2 beskrev sig själv idag som allvarlig, tråkig, kall och cynisk.
My god! Hur är det ens möjligt när man ser ut som Tintin och Kalles kaviar på samma gång?
Blööö! Allvarlig och tråkig har jag redan haft en i flera år.
Tack men nej tack.

Fick ett mail av en "för ung kille", som inte annars heller verkade ett dugg intressant. "Hej snygging får man bjuda dig på ett glas vin? Kram levande röd ros Mvh XXXX"
Jag: "Nej tack. Du är för ung!"
Han: "Absolut inte åldern har ingen betydelse är man mogen och vet hur man behandlar en kvinna det är viktigast att trivs med personen ????"
Jag: "Vänligen respektera min åsikt och mina åldersönskemål"
Han: "Herregud vad menar du nu du är innw på fel hemsida då"

...och där blev han blockad :wtf::turd:

Fick ett mail av en "för ung kille", som inte annars heller verkade ett dugg intressant. "Hej snygging får man bjuda dig på ett glas vin? Kram levande röd ros Mvh XXXX"
Han: "Absolut inte åldern har ingen betydelse är man mogen och vet hur man behandlar en kvinna det är viktigast att trivs med personen ????"

Men alltså nu får du ju skärpa dig, du måste ju inse att det är sådär man ska behandla en kvinna! :up:

Min presentation på HP:
"
Särbegåvad nörd med förkärlek till brittisk humor, etologi och psykologi. Ateist, feminist, klart vänster och står fast vid allas lika värde och rättigheter.

Driver eget företag som vallhundstränare och fårklippare, har varit egenföretagare sen tonåren och trivs ypperligt med det livet. Läser gärna och ser ofta en bra serie till middagen, men allra oftast står jag på ett fält med en visselpipa, mina vallhundar och en skock får.

Bor i det egenbyggda hemmet, i en fd lada på gården där jag växte upp. Trivs som bäst omgiven av djur och natur med alla möjligheter det ger i form av odling, djurhållning och fantastiska stjärnhimlar. Lever med 4 border collies, en flock ankor samt några får och hästar.

Söker nån att lära mig nått av eller göra kul saker med. Trivs med livet som det är, är inte speciellt romantiskt lagd och har konstaterat att det där med samlevnad inte är min grej. Däremot kan det ju vara trevligt att vara två och göra saker ibland - vandra, ha snöbollskrig, avnjuta seriemaraton eller bara snacka. Och alla förhållanden är väl seriösa, även om det "bara" handlar om vänskap? Den som lever får se vart livet leder."

Får detta mail:

"Tror du har många romantiska influenser inom dig !! Gäller bara locka fram dom bär man minst anar !! Ser många låvande saker inom dig fina tjej ! Kram !!"

FFS mänskligheten :banghead::banghead::banghead:
:rofl::rofl::rofl:

Fast till skillnad mot dig så tar jag ingen pause i dejtandet, jag snarare är ivrig(eller är jag desperat? ;)) att träffa nån?!? Känns långt att vänta till på söndag ;)
Har också blivit snabb med att svara på mail och kik, jag brukar alltid vara den lite avvaktande... Och har aldrig brytt mig speciellt mycket om den andra tar en dag på sig att besvara ett mail, nu blir jag frustrerad typ. Har visserligen väldigt mycket obokad tid just nu, så kan lätt skriva, men ja, personlighetsförvandlingen är lite skrämande faktiskt!
Tyvärr(?) så är kräsenheten på samma nivå som tidigare, så det räcker ju inte att gå på dejt med vem som helst...
Jag hade gärna hittat en rebound guy! (Alltså bara haft ett trevligt ligg.) Men verkligheten för mig är att jag har fullt upp till efter nyår med jobb och så ska jag hinna med två resor denna månaden.
Dessa I- landsproblem.

@Migo Åh, hade du vart karl hade jag slagit till!

Tja, själv kan jag gilla sexistiska skämt OM de riktas mot någon speciell som "gjort sig förtjänt av det" tex genom att bete sig som en stereotypisk fjant på ett sätt som direkt påverkar andra, detta oavsett om det riktas mot kvinnor eller män. Däremot när det riktas sådana skämt oprovocerat mot vem som helst bara för att den råkar vara av ett visst kön, eller när folk gillar dem rent allmänt, då blir jag less. Kanske dubbelmoral, men jag ser inte det tokiga i att uttrycka irritation mot jobbiga typer som beter sig på ett sätt jag själv inte uppskattar.

För mig spelar alltså sammanhanget stor roll. För andra är det alltid lika illa oavsett sammanhang.
Det kan jag tycka är rimligt även om jag själv inte gillar sexistiska skämt.

Sammanhanget är precis som du säger avgörande, här gäller det ett dejtingforum, där man kan förmoda att merparten är där för att knyta någon form av sexuell relation, och en man som efter en tids mejlande med en kvinna frågar om sexuella fantasier. För mig skulle det också vara att passera gränsen för vad jag accepterar att svara på men inte för många andra, särskilt inte på en dejtingsida för vuxna. Att besvara en sådan fråga med att man fantiserar om att skära hans könsorgan i strimlor är inget "skämt", snarare ett potentiellt hot från en mycket störd människa och som borde polisanmälas. Så hade jag uppfattat det.

Det kan jag tycka är rimligt även om jag själv inte gillar sexistiska skämt.

Sammanhanget är precis som du säger avgörande, här gäller det ett dejtingforum, där man kan förmoda att merparten är där för att knyta någon form av sexuell relation, och en man som efter en tids mejlande med en kvinna frågar om sexuella fantasier. För mig skulle det också vara att passera gränsen för vad jag accepterar att svara på men inte för många andra, särskilt inte på en dejtingsida för vuxna. Att besvara en sådan fråga med att man fantiserar om att skära hans könsorgan i strimlor är inget "skämt", snarare ett potentiellt hot från en mycket störd människa och som borde polisanmälas. Så hade jag uppfattat det.
Fast du har ändå missuppfattat situationen, jag har nämligen aldrig varit medlem på någon typ av dejtingsajt. De män som försökt ragga på mig har gjort det på sidor som är lika mycket anpassade för dejting som bukefalos (dvs, inte alls, det har varit sidor för att diskutera olika intressen som inte har med mänskliga relationer att göra).

Jag tänker mig att det kan vara samma typ som tycker det är lika hemskt med skämt om "white people" som rasistiska skämt om grupper som faktiskt är förtryckta.

Det här med att situationen och vem det faktiskt skämtas om <till exempel då en sexistisk rövhatt och inte män i allmänhet> maktobalans och omvärlden faktiskt spelar in är en del helt blinda för tyvärr så fort de ser något som de på minsta sätt kan relatera till bli skämtat om så blir det personligt och sammanhanget försvinner för dem.
Jag har blivit blivit less på sexistiska "skämt" och har numera nolltolerans (i den mån jag giter säga ifrån). Jag går på en del möten där det är övervägande män och har sagt ifrån ganska skarpt att den typen av skämt är inget jag uppskattar vilket lett till att en del försökt mobba ut mig, men jag bryr mig inte ett skvatt om deras försök till det, tvärtom egentligen, deras reaktion bevisar bara att jag har rätt.

Men jag blir lika less när den typen av skämt som här kommer från andra hållet.

Fast du har ändå missuppfattat situationen, jag har nämligen aldrig varit medlem på någon typ av dejtingsajt. De män som försökt ragga på mig har gjort det på sidor som är lika mycket anpassade för dejting som bukefalos (dvs, inte alls, det har varit sidor för att diskutera olika intressen som inte har med mänskliga relationer att göra).
Ok, det missade jag, jag trodde det handlade om en dejtingsida. Då kan jag hålla med om att det är ett klart övertramp från hans sida, jag tycker fortfarande att "skämtet" är ett för grovt svar men kanske något mera förståeligt.

Senast ändrad:
Dessutom var det inte du som fantiserade om att skiva en banan, och ingen har överhuvudtaget prata om att skicka bananbilden till tjommen som ville att du skulle fantisera om honom.

Men det skulle vara spännande att se vad en förundersökning om olaga bananskivning ledde till :)

Jag hade gärna hittat en rebound guy! (Alltså bara haft ett trevligt ligg.) Men verkligheten för mig är att jag har fullt upp till efter nyår med jobb och så ska jag hinna med två resor denna månaden.
Dessa I- landsproblem.

@Migo Åh, hade du vart karl hade jag slagit till!

Hade en rebound guy redan dagen efter "dumpningen" ...;) Som vill träffa mig igen men jag är ganska säker på att jag inte vill träffa honom igen, han är lite för egenkär eller nåt för mig.
Skönt att du har annat att tänka på iaf :) Säkert många nya singlar på marknaden efter jul och nyår med :P

Iaf en skitbra press @Migo.

Spelar ingen roll hur bra press man skriver. Ett antal Mr Papphamar kommer alltid att höra av sig ändå :meh:

Innan du blockade borde du upplyst honom om tangenten mellan kommatecken och bindesträck. Den som skriver punkter......

Jag har blivit blivit less på sexistiska "skämt" och har numera nolltolerans (i den mån jag giter säga ifrån). Jag går på en del möten där det är övervägande män och har sagt ifrån ganska skarpt att den typen av skämt är inget jag uppskattar vilket lett till att en del försökt mobba ut mig, men jag bryr mig inte ett skvatt om deras försök till det, tvärtom egentligen, deras reaktion bevisar bara att jag har rätt.

Men jag blir lika less när den typen av skämt som här kommer från andra hållet.
Jag har också varit trött på att bli utsatt för sexistiska skämt i några årtionden och det är bra att du numera säger ifrån ibland.. Fortfarande så är det VÄLDIGT stor skillnad på att skämta grovt sexistiskt om till exempel kvinnor sådär i allmänhet som det brukar göras systematiskt och att skämta om en människa som betett sig dåligt mot en och att dessutom dra det skämtet utan att den personen ens vet om det utan bara för att uttrycka sin frustration över att bli utsatt för så mycket sexism från män. För mig är det en extremt stor skillnad på den situationen och det vanliga sexistiska skämtet där män trycker ner kvinnor bara för att det är så kul att som man känna sig överlägsen och tycka att män är bäst och att män har rätt till kvinnors kroppar på olika sätt höhöhö vad roligt!!!

Och.... om ni tycker att en bild på en banan som skivas är "grovt" och hotfullt så skulle ni verkligen inte överleva en dag som kvinna......

Jag har också varit trött på att bli utsatt för sexistiska skämt i några årtionden och det är bra att du numera säger ifrån ibland.. Fortfarande så är det VÄLDIGT stor skillnad på att skämta grovt sexistiskt om till exempel kvinnor sådär i allmänhet som det brukar göras systematiskt och att skämta om en människa som betett sig dåligt mot en och att dessutom dra det skämtet utan att den personen ens vet om det utan bara för att uttrycka sin frustration över att bli utsatt för så mycket sexism från män. För mig är det en extremt stor skillnad på den situationen och det vanliga sexistiska skämtet där män trycker ner kvinnor bara för att det är så kul att som man känna sig överlägsen och tycka att män är bäst och att män har rätt till kvinnors kroppar på olika sätt höhöhö vad roligt!!!

Och.... om ni tycker att en bild på en banan som skivas är "grovt" och hotfullt så skulle ni verkligen inte överleva en dag som kvinna......
Jag skulle ha sagt ifrån tidigare också om det varit aktuellt, i den miljö jag normalt vistas i irl förekommer inte den typen av skämt överhuvudtaget och därför blev väl kontrasten så stor. Helt ofattbart för mig att vuxna människor, som här i mitt fall äldre män förmedlar sådant på ett seriöst möte. Men ett par av dem blev ganska sura när jag sa till, alltid något tyckte jag.

Sen såg du säkert mitt inlägg ovan om hur jag uppfattade inlägget jag ursprungligen kommenterade.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 972
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 684
Senast: Johanna1988
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Jag kunde köpa en hund
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat