Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu tror jag inte jag riktigt hänger med, är det han som du hittade på tinder eller är det en av hans följare? :confused:

Hur som helst verkar det inte som något framgångskoncept, inte vill då jag ha någon Mr Grey i mitt liv, aldrig jag skulle sänka min gard till den grad att jag inte skulle slå tillbaka om någon försöker köra med mig. :banghead:

Det är han från Tinder som är i artiklarna. Som höll de där kurserna i "raw man" osv. (Dock verkar det vara tyst sen 2015 men hans Tinder är från idag så han står ju fortfarande i allra högsta grad för konceptet).

Jättetrevlig date igår. Vi pratade oss igenom 2 glas skumpa (han betalade första, jag andra) en jättefin middag som han betalade (men som jag erbjöd mig att betala hälften) 2 glas vin på en bar (jag betalade) och ett stort gratis glas vatten (som jag hämtade). Sen tog vi ännu lite skumpa på hans hotellrum.
Så blev det!
Just ja - så hjälpte han mig på med jackan och följde mig ut till taxin hem också. En man med ett gott beteende. Gillar!

Här sa han nog med än han förstod

"– Hur ska vi förhålla oss till alla dessa starka kvinnor? De gör karriär, skaffar utbildning, fixar hus, bil och köper spermier i Danmark. Vad har jag då som man för funktion i ditt liv, som kvinna?"

Jag förstår mer hans inställning och tro nu. Om det är så han känner det. Att starka kvinnor skrämmer.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18335563.ab
För mig känns det där bara tragiskt. Mitt svartsjuka/kontrollerande ex. tyckte att jag var för självständig, om jag klarade att göra allting själv varför behövde jag då honom? Är det inte lite sorgligt om man känner att det man kan erbjuda i ett förhållande bara är materiella ting som ett bra jobb, fixa hus och bil, försörja familjen och såklart bidra med spermier till densamma.

För mig känns det där bara tragiskt. Mitt svartsjuka/kontrollerande ex. tyckte att jag var för självständig, om jag klarade att göra allting själv varför behövde jag då honom? Är det inte lite sorgligt om man känner att det man kan erbjuda i ett förhållande bara är materiella ting som ett bra jobb, fixa hus och bil, försörja familjen och såklart bidra med spermier till densamma.

Mött flera som sagt samma. Utan att vara kontrollerande dock. Men att "vad ska du med mig till, du kan ju allt själv?"

Efter att ha läst i det tysta är det väll dags att skriva mitt första inlägg här då jag nu sedan ca två månader fyllt de magiska 25 och nu ska försöka kalla mig vuxen ;)
Har Tinder-dejtat i ungefär 1-2 år med väldigt blandade resultat men har fått i alla fall en god vän på köpet.
Idag var det tanken att jag skulle möta upp en kille över en kopp kaffe, men när jag vaknade upp så kände jag att detta är allt annat än en rätt dag att träffa någon. Har knappt tagit mig upp ur sängen och mitt mål är att köra tvättstugan ikväll utan att behöva hälsa på någon. Det känns som att gmail förstår mig när det var problem att ladda sidan och jag fick upp meddelandet "någonting står inte rätt till", och jag kan inte annat än att hålla med.. Men han verkade ta det hela med ro och vi ska försöka ses någonting till veckan istället.
Annars har jag även en "dejt" planerad till nästa lördag när jag åker till fastlandet. Har pratat med den killen nästan varje dag i tre veckor nu, till skillnad mot killen jag skrev om ovan som jag knappt snackat något med alls. Vi har klickat på flera plan så jag ser fram emot museum och vin i hufvudstaden (något som jag som antikvarie ser som en sjukt bra träff:laugh:).

Här sa han nog med än han förstod

"– Hur ska vi förhålla oss till alla dessa starka kvinnor? De gör karriär, skaffar utbildning, fixar hus, bil och köper spermier i Danmark. Vad har jag då som man för funktion i ditt liv, som kvinna?"

Jag förstår mer hans inställning och tro nu. Om det är så han känner det. Att starka kvinnor skrämmer.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18335563.ab
Jag tycker det mest är sorgligt. Han tror att han inte har något att tilllföra i em relation om han inte står för försörjning etc

Kollar på händig man sökes på tv3. Den hade nog manscoachen gillat.
Hej traditionella könsroller!
Sambon har varit ute och sågat med motorsåg och jag har varit inne och bakat idag :o :o :o
Å andra sidan var det självvalt från bägge håll, jag är visserligen ingen höjdare med en motorsåg i händerna men sambon kan baka ;).

Jag får rysningar av programmet, fattar inte hur man frivilligt ställer upp på sån förnedrings-TV.
Jag har inte sett det. Är det alltså så att det är kvinnor som ska ha tag på någon som kan snickra åt dem? Och som de sen också ska leva ihop med??
På allvar, inte som en ploj? :confused:

Jag har inte sett det. Är det alltså så att det är kvinnor som ska ha tag på någon som kan snickra åt dem? Och som de sen också ska leva ihop med??
På allvar, inte som en ploj? :confused:
Det är sant, tre kvinnor och tre gäng hantverkare som renoverar åt dem. En väljs bort eftersom tills det är en hantverkare kvar hos varje kvinna + varsitt nyrenoverat hus. :wtf:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 269
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 929
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
255
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
399
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Släpande bakben