Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men @Alexandra_W , han låter ju sjukt jobbig! Varför fortsätter du skriva mer med något som behandlar dig som en idiot?

Det gör jag inte. Han har som sagt tidigare försökt med juridik men la där ner när jag sa ifrån. I övrigt har det inte varit något, mer än att han ibland när han berättar om något kan förklara redan från början utan att fråga om jag vet något om si eller så. Men inte såhär, utan mer varit lite på samma sätt som jag förklarar när jag vet någon inte vet något om ämnet, man får ge en inledande förklaring. Jag brukar dock fråga t ex "Vet du något om hästar, vet du vad fång är?" innan jag ger en förklaring av vad fång är t ex. Vet personen behöver jag ju inte förklara. Det har dock då handlat om ämnen han tagit upp, t ex om han skulle skrivit att hans pappa hade fel på hjärtat, och iom att han nu är förkyld har personen varit där, eftersom rejäl förkylning kan vara farligt för den med hjärtfel. Inget jag tagit illa upp av, mer ibland känt "vilken tid du kunde sparat om du frågat och sluppit skriva förklaringen"

Så innan har det här inte synts, men nu efter att det varit tyst ett tag eftersom jag inte hunnit svara på flera veckor, så syns det i varje (tre) mail efter det, och syns tydligt. Jag avser inte svara mer nej. Mitt senaste mail som är läst men obesvaras lyder "Du. Försöka läsa igenom dina senaste mail objektivt, fundera över vilken bild de ger och om det finns något i dem som en mottagare skulle kunna reagera på, sådär rent allmänt"...

Alltså jag måste ha vaknat upp snäll på nyårsdagen för jag försökte verkligen göra den snälla tolkningen att han ville visa engagemang i ditt liv. Men så kom jag till kvarkan :banghead: :rofl:

Dock: det är nog bra att du bestämt dig för att klippa mailväxlingen. För det här:
Mitt senaste mail som är läst men obesvaras lyder "Du. Försöka läsa igenom dina senaste mail objektivt, fundera över vilken bild de ger och om det finns något i dem som en mottagare skulle kunna reagera på, sådär rent allmänt"...

- verkar vara ett tydligt tecken på att ni nått vägs ände. Det är odrägligt mästrande ;) (inte för att han inte förtjänar det ...) och visar att era positioner antagligen är fullständigt låsta.

Alltså jag måste ha vaknat upp snäll på nyårsdagen för jag försökte verkligen göra den snälla tolkningen att han ville visa engagemang i ditt liv. Men så kom jag till kvarkan :banghead: :rofl:

Dock: det är nog bra att du bestämt dig för att klippa mailväxlingen. För det här:

- verkar vara ett tydligt tecken på att ni nått vägs ände. Det är odrägligt mästrande ;) (inte för att han inte förtjänar det ...) och visar att era positioner antagligen är fullständigt låsta.

Fullt medvetet ja. Att försöka nåt alls med honom skulle sluta med att jag åkte in. För mord. Jag triggas extremt av det där jädra förklarandet. :crazy:

Han svarade jätttesnabbt! :nailbiting:;):banana:

Har skickat några meddelanden fram och tillbaka. Funderar på att fråga om han dejtar någon, det är väl lika bra att veta det direkt? Och det är väl bättre att fråga rakt ut än att linda in det i frågor om att han hänger på tinder osv?

@Alexandra_W Ja du verkar verkligen triggas av förklarandet, är väl inte första gången du suttit och dividerat fram och tillbaka med nån du stör dig på? Hade jag varit du hade jag bara släppt det istället. Inte mästrat tillbaka eller harvat vidare. Förutom det med kvarkan tyckte jag för övrigt inte att han var särskilt gräslig, men i och med att du säger att du svarade "syrligt" så störde du dig ju uppenbarligen på en gång. Så varför fortsätta?

@Ceta GUD så spännande!

@Alexandra_W Ja du verkar verkligen triggas av förklarandet, är väl inte första gången du suttit och dividerat fram och tillbaka med nån du stör dig på? Hade jag varit du hade jag bara släppt det istället. Inte mästrat tillbaka eller harvat vidare. Förutom det med kvarkan tyckte jag för övrigt inte att han var särskilt gräslig, men i och med att du säger att du svarade "syrligt" så störde du dig ju uppenbarligen på en gång. Så varför fortsätta?

@Ceta GUD så spännande!

Jag tror du blandar ihop. Den enda andra gång jag tagit upp det så som sagt märkte jag det inte ens först. Två av typ tvåhundra är nog inte så ofta. I övrigt är vi alla olika, men jag skjuter med få undantag ner folk på första failen. Däremot brukar jag markera, sällan elakt men nästan alltid tydligt. Hur beror helt på vem jag pratar med. Det verkar eg mer som du stör dig på min åsikt/mitt sätt? Själv ser jag det inte som ett problem, då det hänt så få gånger - men absolut är den en av de egenskaper jag stör mig mest på, jag tycker inte om att bli dumförklarad eller omyndigförklarad. Inte känslan av det heller.

Själv ser jag det inte som ett problem
Jaha men dåså. Carry on då! :up: Jag svarade utifrån att det här var nåt som skulle vara jobbigt för dig (i och med att du säger dig ha varit gräsligt mästrande för att du blev så förbannad), ingenting annat. Men om du uppskattar det eller är oberörd av det så är det ju inget problem.

Jag är i chock. Har fått ett trevligt, spontant och ärligt inledande mail från nån som verkar jättevettig.

Förutom att han har fel ras på hunden då. ;)
Fast det kanske är bra att han har fel hundras? Det i kombination med att han verkar vettig borde ju betyda att han inte tänker försöka lägga sig i din hundhållning (och vara allmänt irriterande), bara ha förståelse för att hundar kräver mycket, typ :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 495
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V