Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första gången jag talade i telefon med min, numera, sambo tänkte jag att han lät...töntig i rösten. Jag är glad att jag inte lät mig avskräckas. Dessutom är det inget jag tänker på numera ;).

Jag har lyckats förbise det för vi har träffats ikväll igen och nu hör jag det knappt längre :D
Himla trevlig kväll hemma hos honom med soffmys, prat och lite hångel på slutet :angel: :laugh:

Äh, verklighetsbilden återställd. Fem-sex mail sen började det. Han var ju svettig efter gymmet och satt i badet för att koppla av. När jag ansträngde mig för att fortsätta prata om nått annat så kom det "Jag skulle då inte tänka på *ämnesval* om en tjej skrev till mig att hon satt i badet". Ffs humanity...

Men så pinsamt, tänker folk verkligen bara så enkelspårigt? Nu sa jag folk för att vara snäll, men efter att ha nätdejtat själv utgick jag nog från den manliga befolkningsdelen när jag tänkte. Trist iaf!

Äh, verklighetsbilden återställd. Fem-sex mail sen började det. Han var ju svettig efter gymmet och satt i badet för att koppla av. När jag ansträngde mig för att fortsätta prata om nått annat så kom det "Jag skulle då inte tänka på *ämnesval* om en tjej skrev till mig att hon satt i badet". Ffs humanity...

Suck. Men. Hellre förr än senare kanske. Kanske...

Mail på hp:

"Hej! Jag skriver väldigt förtätat och utrönande..❗ Ett litet antal mall innan vi mötas över en kopp kaffe/ett glas vin, är nog ett rimligt scenario..

Skulle bli väldigt glad om Du tillskrev mig snart. ✨. KRAM"

Jag blir lite rädd för folk som uttrycker sig så... :nailbiting:

Mail på hp:

"Hej! Jag skriver väldigt förtätat och utrönande..❗ Ett litet antal mall innan vi mötas över en kopp kaffe/ett glas vin, är nog ett rimligt scenario..

Skulle bli väldigt glad om Du tillskrev mig snart. ✨. KRAM"

Jag blir lite rädd för folk som uttrycker sig så... :nailbiting:

Förtätat? Säg åt honom att det går att ställa in radavståndet :grin:

Plus att antingen har han använt Google translate (scam?) eller så saknas det lite vad det gäller ordförståelsen...

Sen tänker jag att får jag det svar jag inte vill ha, så kanske jag har lättare att få vidare ändå? För på något sätt känns det ju lite oavslutat när det avslutats pga någon annan och inte för att han inte gillade mig? Eller iofs så gillade han ju henne mer...
Jag hade sett det som att han valde bort mig till förmån för henne, och då hade det nog inte varit intressant mer från min sida. Men om du känner att du ändå är intresserad så varför inte?

Men vafandå... Det är ju nästan skrattretande.

Har uppdaterat min Tinder-profil. Har lagt till en text. Förväntas ge exakt noll matchningar då texter verkar förstöra vad männen förväntar sig. Haha
När jag hade tinder fick jag mycket färre matchningar med text än utan :p
Ska man nu vara ytlig och ytligaste dejtingappen kan man lika gärna gå all in :D

Ämenvafan! Jag som hade börjat få upp hoppet! :banghead::laugh:
"Räddade" gatuhundar är inte så illa om de själva plockat upp dem från gatan ändå, och vad fan är det för fel på strategispel!? Men såklart...

Du får nappa ändå, karlar kommer ju inte färdigdresserade vet du. :up:

Hur dumt man än tycker att det är att ta hem sådana hundar, så är nog motiven bakom hos de som gör det ganska schyssta, oftast.

Det beror nog på ens perspektiv... Jag tycker ofta de där motiven är ganska problematiska, önskan att ha någon man har räddat skickar larmsignaler till mig. (Med det sagt har jag ganska många vänner/bekanta med just räddade hundar, men min spontana reaktion är ändå att dra öronen åt mig när någon berättar om gatuhundsfascination...)

När jag hade tinder fick jag mycket färre matchningar med text än utan :p
Ska man nu vara ytlig och ytligaste dejtingappen kan man lika gärna gå all in :D
Det är det jag menade. Just nu är det få som skriver något annat än "snygging" eller "ledig i kväll".. Vilket känns som om det inte är de killarna jag är intresserad av, i första hand..

Du får nappa ändå, karlar kommer ju inte färdigdresserade vet du. :up:
Trots att jag såg en JÄTTESÖT adoptionshund från Kreta :heart:heart:heart på bild häromdagen :angel: så: killar som vill prata sex med en främmande människa på det viset som @Migo beskriver är hopplösa fall. Det är möjligt att det går att släcka ut beteendet med hård träning - men problemet är att de alls ville göra det från början. Kass avel. Urrk :yuck:

Trots att jag såg en JÄTTESÖT adoptionshund från Kreta :heart:heart:heart på bild häromdagen :angel: så: killar som vill prata sex med en främmande människa på det viset som @Migo beskriver är hopplösa fall. Det är möjligt att det går att släcka ut beteendet med hård träning - men problemet är att de alls ville göra det från början. Kass avel. Urrk :yuck:

Ja, och definitivt inte något att avla på :D

Fast i sann gatuhundsadoptionsanda så ju sämre exemplar desto större engagemang? :angel:

Jag hade sett det som att han valde bort mig till förmån för henne, och då hade det nog inte varit intressant mer från min sida. Men om du känner att du ändå är intresserad så varför inte?
Vet inte om du läste till slutet, men vi ska träffas igen.
Kan förstå din syn på frågan, men jag ser inte det som något problem som det känns nu faktiskt. Kanske känns annorlunda när vi ses, men annars tänker jag att vi är alla mänskliga. Han och jag hade träffats kortare tid än han hade träffat den andra, och mer känslor hade hunnit uppstå. Nu funkade det inte mellan dem av någon anledning, kanske uppstår det känslor mellan honom och mig igen, eller så gör det inte det. Men det har nog inte så mycket med henne att göra tänker jag.. Människor (generellt) har ofta förmågan att tycka om flera personer samtidigt, vilket kan ställa till det när det är monogama relationer en är ute efter (vilket både han och jag är..).

Men som sagt, du har så klart rätt till din åsikt med :) Alla får ju göra som en känner är bäst för en själv. Vem vet, jag kanske ångrar mig bittert när allt skjutits i sank ;)

Vet inte om du läste till slutet, men vi ska träffas igen.
Kan förstå din syn på frågan, men jag ser inte det som något problem som det känns nu faktiskt. Kanske känns annorlunda när vi ses, men annars tänker jag att vi är alla mänskliga. Han och jag hade träffats kortare tid än han hade träffat den andra, och mer känslor hade hunnit uppstå. Nu funkade det inte mellan dem av någon anledning, kanske uppstår det känslor mellan honom och mig igen, eller så gör det inte det. Men det har nog inte så mycket med henne att göra tänker jag.. Människor (generellt) har ofta förmågan att tycka om flera personer samtidigt, vilket kan ställa till det när det är monogama relationer en är ute efter (vilket både han och jag är..).

Men som sagt, du har så klart rätt till din åsikt med :) Alla får ju göra som en känner är bäst för en själv. Vem vet, jag kanske ångrar mig bittert när allt skjutits i sank ;)
Jag tycker att du resonerar jätterätt. Jag tror att man ofta går i baklås i onödan om man tänker "jag ska minsann inte vara nummer två". Som du säger, vi är alla mänskliga. Saker händer. Han var ju i alla fall schyst som inte höll två potentiella flickvänner igång samtidigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 495
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V