Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skriver med en man som tycker det är nemas problemas att det skiljer ca 70 mil emellan oss. Jag har alltid undrat hur sådana personer tänker, så jag passade på att fråga honom.

Hans svar: "Men avståndet tycker jag inte ska behöva spela någon roll? Håller du med? ;)" Uppenbart inte, tycker ju jag, eftersom jag frågar... Innan jag hinner med att svara dimper det in ett "Bra svar? :)"

Jag är fortfarande uppriktigt nyfiken på hur han tänkt sig att det ska fungera och frågar igen.
Hans svar: "Känns det rätt så övervinner kärleken allt. störst av allt är kärleken! :) Jobb kan man alltid byta!"

Med andra ord verkar han inte ha tänkt så mycket på det här med att man ska lära känna varandra också, men hans kommentar till det blev att det finns skype, telefon, osv.

Jag önskar honom lycka till att hitta någon mindre skeptisk. Då skriver han, "Snälla ge mig en ärlig chans! :) är en bra kille", och när jag fortfarande inte vill, "vänner då?" Som om det inte är samma problem med avståndet då. Men nej, då kan man ju "åka halvvägs var i början!"

Är jag kinkig? Det är ju trots allt bara 70 mil. Tar 7-8 timmar med bil enligt Eniro. Går inga tåg, men buss antar jag. Frågan är inte seriös såklart, jag tänker då inte åka buss i 8 timmar, eller ens 4 timmar, för att träffa någon som inte tänkt efter före.

Jag skriver med en man som tycker det är nemas problemas att det skiljer ca 70 mil emellan oss. Jag har alltid undrat hur sådana personer tänker, så jag passade på att fråga honom.

Hans svar: "Men avståndet tycker jag inte ska behöva spela någon roll? Håller du med? ;)" Uppenbart inte, tycker ju jag, eftersom jag frågar... Innan jag hinner med att svara dimper det in ett "Bra svar? :)"

Jag är fortfarande uppriktigt nyfiken på hur han tänkt sig att det ska fungera och frågar igen.
Hans svar: "Känns det rätt så övervinner kärleken allt. störst av allt är kärleken! :) Jobb kan man alltid byta!"

Med andra ord verkar han inte ha tänkt så mycket på det här med att man ska lära känna varandra också, men hans kommentar till det blev att det finns skype, telefon, osv.

Jag önskar honom lycka till att hitta någon mindre skeptisk. Då skriver han, "Snälla ge mig en ärlig chans! :) är en bra kille", och när jag fortfarande inte vill, "vänner då?" Som om det inte är samma problem med avståndet då. Men nej, då kan man ju "åka halvvägs var i början!"

Är jag kinkig? Det är ju trots allt bara 70 mil. Tar 7-8 timmar med bil enligt Eniro. Går inga tåg, men buss antar jag. Frågan är inte seriös såklart, jag tänker då inte åka buss i 8 timmar, eller ens 4 timmar, för att träffa någon som inte tänkt efter före.

70 mil är ju aslångt.
Jag har alldeles för mycket att göra i mitt liv och jobbar med att resa så för mig är det ett big no.

Nä jag orkar inte åka flera timmar. Det funkar inte i mitt liv.

Jag skrev förövrigt med en man innan som jag inte alls förstod mig på. Någon som kan tyda vad han ville?

Efter att vi skickat lite fram och tillbaka frågar han om jag är bisexuell, och skriver sedan att han är det också. Han frågar vad jag gillar med killar respektive tjejer, och kommenterar själv att, "jag älskar tjejer , men e svag för en sak hos killar haha". Jag svarar inte, och han skickar då ett, "Men e glad man testad och gillar det".

Jag frågar då vad han vill/söker, eftersom jag inte fattar poängen med ämnet. Hans svar blir, "Söker vänner så ser man vad det leder till , stora rejäla killar e alltid nice". Jag fattar fortfarande varför han skriver som han gör. Får till svar att, "Gillar dela med mig och diskutera , när man e ny bi", "Menar kan vara diskutera tankar å så". Vi diskuterar ju inte ens, han bara delar med sig... Sedan skriver han, "Var i somras jag testade och älskade det , har alltid gillat killar med stora rejäla så. Fick testa och älskade det". Jag svarar inte, och han skickar ett, "E glad jag testade :0)"

Alltså va?

Jag skrev förövrigt med en man innan som jag inte alls förstod mig på. Någon som kan tyda vad han ville?

Efter att vi skickat lite fram och tillbaka frågar han om jag är bisexuell, och skriver sedan att han är det också. Han frågar vad jag gillar med killar respektive tjejer, och kommenterar själv att, "jag älskar tjejer , men e svag för en sak hos killar haha". Jag svarar inte, och han skickar då ett, "Men e glad man testad och gillar det".

Jag frågar då vad han vill/söker, eftersom jag inte fattar poängen med ämnet. Hans svar blir, "Söker vänner så ser man vad det leder till , stora rejäla killar e alltid nice". Jag fattar fortfarande varför han skriver som han gör. Får till svar att, "Gillar dela med mig och diskutera , när man e ny bi", "Menar kan vara diskutera tankar å så". Vi diskuterar ju inte ens, han bara delar med sig... Sedan skriver han, "Var i somras jag testade och älskade det , har alltid gillat killar med stora rejäla så. Fick testa och älskade det". Jag svarar inte, och han skickar ett, "E glad jag testade :0)"

Alltså va?
Han tänder säkert på vad han själv skriver, och när han då får någon reaktion från dig så blir det ännu roligare.

@Alexandra_W Visst handlar det om hur det framförs. Rebecca Solnit som kom på det gjorde det på en tillställning där hon plötsligt insåg hur ofta hon var med om att "män förklarar saker för mig".

Samtalsämnet var en uppmärksammad bok, mannen som förklarade boken för Solnit hade visserligen inte läst den men det hindrade honom inte. Och han var så uppfylld av sin egen framställning att han missade att det var hon som skrivit boken.

:laugh: och :banghead:

Alltså, jag frustar av skratt!

Han försökte slå till med att det är jättefin natur där han bor, som om det skulle övertyga mig att åka buss i flera timmar :rofl: :p
Har gort det - åkt. Naturen var verkligen underbar, vart kär i den med - men lämna allt för det. Nä så enkelt är det inte att byta liv. Man tar liksom inte en gård under armen och flyttar.

Har gort det - åkt. Naturen var verkligen underbar, vart kär i den med - men lämna allt för det. Nä så enkelt är det inte att byta liv. Man tar liksom inte en gård under armen och flyttar.
Jag gillar förvisso naturen uppåt i landet (som detta var), men inte så pass att jag vill åka buss/bil i flera timmar för att lära känna någon som ändå inte har vad jag söker. Någon måtta får det vara.

Jag gillar förvisso naturen uppåt i landet (som detta var), men inte så pass att jag vill åka buss/bil i flera timmar för att lära känna någon som ändå inte har vad jag söker. Någon måtta får det vara.
Mehh, tänker du inte ens bjuda på lite pittyhångel? ;)

Konstigt nog är det ju väldigt vanligt att man som kvinna får höra att "avstånd är inga problem" och jag känner bara att JO!! Avstånd är ett problem, hur fasiken ska man lära känna nån som bor en evighet bort :confused:

Det känns som jag har världens krångligaste dejtingliv och då dejtar jag inte ens någon!

Mr det är komplicerat för jag är gift (ska separera) har tagit ett steg tillbaka och det har väl i ärlighetens namn jag också för att ja, det är komplicerat. Men efter att ha pratat i princip varje dag i en hel vecka känns det ändå konstigt.

Sen började jag, eftersom inget annat ändå hände, att stöta lite på en kompis. Vi har strulat lite innan och det är no hard feelings eller några andra feelings mellan oss så tyckte att det kändes som en bra idé. Numera känns det som en dålig idé. Han är intresserad men har för mycket i sitt liv just nu för att något verkligen ska bli av.

Så killen jag faktiskt träffat (som jag skrev om tidigare) som jag inte trodde ville ses igen, han vill plötsligt det och nu är det jag som är tveksam. Det har funnits/finns den del varningstecken som jag har rationaliserat bort i och med att det ändå inte var tänkt som något "seriöst". Men nu börjar jag ändå tveka på att jag borde.

Och som detta inte var alldeles nog för mitt arma huvud börjar jag prata lite med en man och det visar sig att vi pratat tidigare, en hel del faktiskt för lite över ett år sedan men det rann ut i sanden innan vi träffades. Jag var intresserad men kände att han inte var det utan drog sig undan och fascinerande nog säger han precis samma sak fast motsatsen då. Så att han vill ses efter nyår. :nailbiting:

Senast ändrad:
Och som detta inte var alldeles nog för mitt arma huvud börjar jag prata lite med en man och det visar sig att vi pratat tidigare, en hel del faktiskt för lite över ett år sedan men det rann ut i sanden innan vi träffades. Jag var intresserad men kände att han inte var det utan drog sig undan och fascinerande nog säger han precis samma sak fast motsatsen då. Så att han vill ses efter nyår. :nailbiting:
Jamen kör hårt!!! :bump: Det verkar ju lovande åtminstone!!

Mitt dejtingliv är sedan flera veckor heldött. Har varken haft tid eller lust. Har inte funnits någon intressant heller för den delen.

Men ska snart åka till Kanarieöarna och där ska jag dejta sönder tinder wohoo! Och kommer få snacka massa spanska på köpet :p:D.

Alltså va?
Stön... Jag tolkar det som att han går igång på att berätta.

Och på tal om avstånd, jag har fått förslag av en 150 mil bort. 150 mil.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 495
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX