Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min erfarenhet är att de flesta säger sig tycka det är sexigt/häftigt/självklart/superbra, men när det sen kommer till kritan och den där händiga självständigheten innebär att man inte ber om hjälp, inte glatt hänger med som åskådare och kuttersmycke på hans aktiviteter för att man ägnar sig åt egna, då är det inte så piffigt längre.

Det är egenskaper som ska finnas i teorin (och användas som fint skryt bland kompisarna, för man kan säga att relationen är såååå jämställd eftersom hon kan byta däck), lite som universitetsutbildad hemmafru. Hon ÄR smart, utbildad och skulle kunna bidra till samhället, men nu har jag fångat henne så nu sköter hon om min avkomma.

Kanske det... Jag har haft tre långa relationer i livet (mer än 5 år) – och de är väl i dessa som det visat sig. Och det har fortsatt vara enbart positivt. Fast det ligger väl hos båda parter, givande och tagande. Och resonerar man som så att man inte kan hänga med som åskådare på nån av mannens aktiviteter så är det väl ganska självklart att man inte får med sig densamme på massa »ointressanta« dressyrtävlingar heller. Jag beundrar min partner ENORMT. För alla hans goda egenskaper och kunnande. Och vet att det är ömsesidigt.

Har funderat mer på feminin feminist..
Jag får inte ihop det....
Min feminism handlar om att alla människor oavsett kön etc ska ha möjlighet att vara som de är och inte vara bunden i roller pga kön.
Men - om det samtidigt är viktigt att vara feminin... då sitter man ändå fast i roller? Jag får inte ihop det?

Min feminism handlar om att alla människor oavsett kön etc ska ha möjlighet att vara som de är och inte vara bunden i roller pga kön.
Men - om det samtidigt är viktigt att vara feminin... då sitter man ändå fast i roller? Jag får inte ihop det?
Det vet du väl att alla feminister är manhaftiga?
:D

Ja man får gärna prata fint om feminism men samtidigt ha högklackat och lägga huvudet på sne.
Precis. Vara påläst och duktig och prata fint om politik när man är borta, stå vid spisen och hålla käften när man är hemma.

Jag tror den snubbens önskemål effektivt sorterar bort alla som betraktar sig som kvinnor. Möjligen kan någon söt man nappa på beskrivningen.

Fast jag brukar få "skit" för att jag personligen gillar att vara feminin (inte speciellt fjåsig/mjäkig dock som hyfsat med män anser är feminint) och inte sticker jag direkt under stol med det heller och det går ju inte riktigt ihop med att alla ska ha möjlighet att vara som de är" ;)

Jag ser inget "fult" i att (vilja) vara feminin, det är sån just jag är bland en jäkla massa andra saker :D

Fast jag brukar få "skit" för att jag personligen gillar att vara feminin (inte speciellt fjåsig/mjäkig dock som hyfsat med män anser är feminint) och inte sticker jag direkt under stol med det heller och det går ju inte riktigt ihop med att alla ska ha möjlighet att vara som de är" ;)

Jag ser inget "fult" i att (vilja) vara feminin, det är sån just jag är bland en jäkla massa andra saker :D
Du menar att folk dömer och säger att det är fel att vara så?

Du menar att folk dömer och säger att det är fel att vara så?
Ja, det betraktas ofta (mest av andra kvinnor faktiskt) som lite fult att stå för att man gillar och trivs med att vara feminin. Då kommer genast det där att jag "är fast i könsrollen" och dylikt dravel, ungefär som att jag som individ inte kan gilla att vara femenin bara för att jag är kvinna, eller kanske trots att jag är kvinna? Vem vet, jag brukar himla lite med ögonen och förpassa dylikt till periferin :D

Ja, det betraktas ofta (mest av andra kvinnor faktiskt) som lite fult att stå för att man gillar och trivs med att vara feminin. Då kommer genast det där att jag "är fast i könsrollen" och dylikt dravel, ungefär som att jag som individ inte kan gilla att vara femenin bara för att jag är kvinna, eller kanske trots att jag är kvinna? Vem vet, jag brukar himla lite med ögonen och förpassa dylikt till periferin :D
Jag tycker som sagt att alla får vara som de vill.
Det jag inte gillar är när folk tar patent på ordet feminin dvs att några bestämmer att vara feminin innebär att se ut och vara på vissa sätt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 495
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Vaginal vs kejsarsnitt