Inte bara nätdejting del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äh, jag säger som @mandalaki, vad glad att du frågade, så slipper du gå och undra hur det hade blivit annars :) Det finns inte heller någon anledning till varför den andra måste ta första steget, om inte målet är att befästa traditionella könsroller och normer ännu mer vill säga. Själv har jag varit ihop med och dejtat killar där jag varit den som tagit kontakt först. Har hört mer än en gång att det var bra att jag tog kontakt, för de själva skulle aldrig ha vågat göra det.

Ja fast jag har tvärtom aldrig fått ett ja när jag har frågat, vilket gör att jag verkligen tvivlar på om jag kommer att göra det igen. Jag har uppenbarligen helt fel på min radar.

• Gilla
Reactions: ptr
Uppdatering kring killen på mitt träningsställe, naturligtvis är han intresserad av någon annan. Frågade och fick nej till fikat för att han träffar någon annan. Varför är jag inte förvånad. Lektion nummer ett, om han hade varit intresserad så hade han frågat dig. Blir så less och så himla ledsen.
Heja dig!
Du ska vara stolt över dig själv!

Har precis chattat med en man som tycker att avstånd inte är problem och att allt ordbar sig bara man vill.
Han verkar dock inte förstå att folk har olika förutsättningar.
När jag frågar hur man ska ha tid att ses rent praktiskt säger han att det är ju bara att jobba mer i början av veckan så behöver man inte jobba tors och fredag...

Eh... nähä... det måste "man" inte...

Samma sak med kostnader. Jag säger att många har inte råd att lägga ett par tusen i månaden på resor. Hans svar? Jo det är ju prioroteringar bara...

Har precis chattat med en man som tycker att avstånd inte är problem och att allt ordbar sig bara man vill.
När jag frågar hur man ska ha tid att ses rent praktiskt säger han att det är ju bara att jobba mer i början av veckan så behöver man inte jobba tors och fredag...

Samma sak med kostnader. Jag säger att många har inte råd att lägga ett par tusen i månaden på resor. Hans svar? Jo det är ju prioroteringar bara...
:banghead:

Sååå irriterande när dom inte fattar att man har olika förutsättningar!!! :arghh:

Ingen aning faktiskt, fanns inget mer som avslöjade det. Har inte frågat heller. Brist på bild och presentation fick mej att avstå att fråga trots att han fick mej att gapskratta rakt ut :p:angel:
Norskt tolkar jag som hurtigt -- som att du verkar kunna åka längdskidor snabbt och uthålligt eller gillar att vara ute och springa i berg och så

Men det är helt omöjligt veta vad han menar

Jamen så perfekt, då kan ju han åka till dig varje vecka hela tiden, det är ju bara för honom att prioritera det ;)

Vet ni, jag har aldrig haft problem med att avvisa andra kvinnor. Idag var det en som skickade sin kik till mig och undrade om jag ville bli dominerad, jag svarade bara "nej tack" och fick "Inga problem!" tillbaka. :up: Jag önskade henne lycka till och hon svarade att jag skulle höra av mig om jag var intresserad i framtiden. Smidigt och trevligt.

Vet ni, jag har aldrig haft problem med att avvisa andra kvinnor. Idag var det en som skickade sin kik till mig och undrade om jag ville bli dominerad, jag svarade bara "nej tack" och fick "Inga problem!" tillbaka. :up: Jag önskade henne lycka till och hon svarade att jag skulle höra av mig om jag var intresserad i framtiden. Smidigt och trevligt.
Tänk om det alltid vore så!

Precis. Jag kan komma på mig själv att bli nästa tacksam när ett avvisande inte blir otrevligt fast det borde vara normen.
Jag känner igen det där... Som med den man jag träffar nu en del, jag behöver inte ens säga åt honom att sluta om han blir mer närgången än vad jag har lust med, han märker det ändå och slutar direkt. Nu har jag börjat vänja mig, men i början blev jag förvånad över att han höll koll på vad jag tyckte, förvånad av att han betedde sig respektfullt och att jag aldrig behövde tänka på att tydligt markera några gränser. Trivs jäkligt bra med det, såklart, men jag börjar ännu mer inse hur respektlöst många andra betett sig och det får mig sur :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 495
Senast: Roheryn
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka