Inredningstråden, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
En hund gör mitt hem komplett 😍
20230330_113650-01-01.webp

Funderar på om jag behöver en kedja för att hänga den lägre eller om det är snyggt som det är. Innan jag hängde upp den så var jag helt övertygad om att förlängning behövdes, men nu tycker jag det är ganska snyggt som det är? Eller ska jag inte hänga upp den alls?

I den har jag tre LED blockljus med fjärrkontroll

1680361096878.webp

Funderar på om jag behöver en kedja för att hänga den lägre eller om det är snyggt som det är. Innan jag hängde upp den så var jag helt övertygad om att förlängning behövdes, men nu tycker jag det är ganska snyggt som det är? Eller ska jag inte hänga upp den alls?

I den har jag tre LED blockljus med fjärrkontroll

Visa bifogad fil 115709
Jag skulle nog ha en kedja.. men vad säger den där på soffkanten? Kommer den i lagom höjd då 😆

Funderar lite på hyllor, bokhyllor och hyllor/bokhylla för ett hörn. Finns det någon här som har en bokhylla i ett hörn?

Visa bifogad fil 115872
Planerar tavelvägg bakom köksbordet mha rutigt anteckningsblock, tumstock och färgkritor. Skala 1:100. Exakt vilka bilder det blir är inte helt klart, den viktigaste slutsatsen är att jag INTE ska hänga upp något jag målat iaf. :laugh:

Hur tänker du med mått? Jag är sugen på att göra en tavelvägg på den enda tomma vägg jag har, men det är tavlor från vykortsstorlek till A3.

Hur tänker du med mått? Jag är sugen på att göra en tavelvägg på den enda tomma vägg jag har, men det är tavlor från vykortsstorlek till A3.
Som jag ritat upp det blir största 45x60, lilla fyrkantiga 30x30, den avlånga 30x45 och de två till höger 30x40 cm. Väggen i sin helhet är 175 cm från vägg till dörrkarm (1 cm på pappret=10cm. Jag hade en nolla för mycket i min skala).

Senast ändrad:
Som jag ritat upp det blir största 45x60, lilla fyrkantiga 30x30, den avlånga 30x45 och de två till höger 30x40 cm. Väggen i sin helhet är 175 cm från vägg till dörrkarm (1 cm på pappret=10cm. Jag hade en nolla för mycket i min skala).
Målade och klippte ut "tavlorna" från en annan sida i blocket, så gick det smidigt att flytta runt dem, testa olika storlekar osv.:)

Funderar lite på hyllor, bokhyllor och hyllor/bokhylla för ett hörn. Finns det någon här som har en bokhylla i ett hörn?
Vi har en stor Tônn över ett hörn. Den byggs i moduler så man kan göra den hur stor/liten man vill. Var sugen på String men den valde vi bort pga avsaknad av hörn-lösning, och att den bara är 2 m hög mot Tönn som är 2,40.

Köpte tre små(!) vaser på rusta och en bunt mindre blommor och gräs i en blomsteraffär, jag hoppas på att kunna fixa små fina blomsterarrangemang hemma 😍 Kanske håller till påskbordet t.o.m!

Även en bunt häftiga svarta rävsvansar och ormbunksblad som är torra, tänkte att jag kanske kan hitta någon flaska hemma att ställa dem i. De kommer iallafall att hålla :D

Hmm, hänger den för långt ner? Jag kan relativt enkelt förkorta den. Problemet är att den bara hänger ca 175cm över golvet. Jag 153 cm har inga problem men jag tänker på långa gäster.

Till viss del hänger den över bordet men även över soffan
20230406_160531.jpg

Edit: Inga Dreamies kommer att läggas i lyktan.

Hmm, hänger den för långt ner? Jag kan relativt enkelt förkorta den. Problemet är att den bara hänger ca 175cm över golvet. Jag 153 cm har inga problem men jag tänker på långa gäster.

Visa bifogad fil 116091
Jag skulle måtta ett hopp av filuren i soffan i första hand :angel::D

Gäster får du säga till om att det finns en maxhöjd i soffan :stop:

Visa bifogad fil 116091

Edit: Inga Dreamies kommer att läggas i lyktan.
Jag tycker inte att den hänger för långt ner. Tror att den "försvinner" om du hänger den mycket högre upp.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 695
Senast: Lyan
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 281
Senast: LinnK
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 442
Senast: Lyan
·
Hemmet Jag håller på och hjälper min mamma med att hitta en ny tvtjänst. Idag har hon Viasat som hon får in via satellit. En dyr tjänst som...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix