Ack, svartvitt, märklig särställning, drastiska konsekvenser. Ursäkta, men gör du dig dum? Jag trodde att vi var vuxna människor som diskuterar här. Naturligtvis var väl inte förhållandet så bra som jag trodde, eftersom mitt ex sedan 20 år inledde ett förhållande med en annan bakom min rygg. Jag köpte lögner, jag köpte konstigheter, jag köpte det där med övertid, jag köpte det där med konstigt humör, jag köpte det där med ett vansinnigt massa sms:ande osv osv eftersom jag litade 100% på mitt ex. NATURLIGJÄVLAVIS hade skulle det vara skillnad om "allt annat (vadförnågot?)inte alls är bra utan det mesta egentligen är skit" - eller vad det nu är du säger för jag förstod inte den meningen alls egentligen.
I diskussionen vill du utmåla mig som svartvit, utan nyanser och du ifrågasätter hur bra förhållandet egentligen vaaar - när jag faktiskt inledde den här diskussionen med ett inlägg där jag sa att jag trodde vi hade det bra och du började ifrågasätta mitt val. Jag har inte broderat ut diskussionen med personliga detaljer, jag kanske är aptrist men jag anser att det är ganska onödigt att göra det. Du får helt enkelt lita på mig när jag säger att jag gick ifrån ett förhållande jag trodde var bra, jag gick ifrån ett förhållande jag hade förväntat mig en fortsatt framtid i, för att jag inte kunde acceptera den otrohet som smugit sig in i förhållandet som förändrade allt. När jag säger att jag gick till mäklaren samma dag han erkände sin otrohet säger jag inte att det slog ned som en blixt från en klar himmel i bullerbyn - jag säger bara att det var mitt beslut då otroheten förklarade och förändrade saker och ting och villkor, jag tappade förtroendet för den människan fullständigt. Gör mig inte till konstig för det.