Icke-konfrontationen håller SD vid liv

Sv: Icke-konfrontationen håller SD vid liv

+1 på den analysen.

Kl

Det här sista sidorna är ju ett lysande exempel på hur SD debatterar och varför det kan uppfattas som "ingen tar debatten"

Samma "hål i huvudet" analys gång efter gång, helt oförmögen att ta in information eller vidareutveckla, komma med konkreta realistiska lösningar, trots att argumenten smulas sönder och överbevisas, tillslut finns det inget att tillägga, man kan bara sucka också skaka på huvudet

Då utbrister SD i ett unisont: Ha! Ingen vill tala om problemet! Ingen tar debatten! Vi hade alltså rätt!

Tur att vissa trots allt orkar, och att etablerade partier ändå försöker komma med lösningar för ökad integrering och minskad främlingsfientlighet i samhället
Ja just svårigheten att hålla en riktig debatt med en osaklig part är nog anledningen till att många inte orkar till slut.

Tur att det finns de som orkar, verkligen.

Jag har ju hela tiden hävdat att man måste ta debatten med SD. Att köra grundskoleleken, den att frysa ut enskilda eller individer håller inte.

Det verkar vara fler som delar den åsikten...

http://debatt.svt.se/2014/01/05/icke-konfrontationen-haller-sd-vid-liv/

SD har en fråga och har fel i sak i frågan. Varför ska man då diskutera?

Eller ska man bjuda in SKP varje gång man diskuterar Ryssland? Försvaret eller Raoul Vallenberg?

SD har en fråga och har fel i sak i frågan. Varför ska man då diskutera?

Eller ska man bjuda in SKP varje gång man diskuterar Ryssland? Försvaret eller Raoul Vallenberg?

Nej man kan ju göra vad du föreslår. Stoppa ner huvudet mellan benen, blunda och klämma ihop knäna så stänger man världen ute.
Men bli inte förvånad...världen fortsätter där ute och vill du inte engagera dig och ta kampen så ska inte heller gnälla på resultatet

Att majoriteten fortfarande anser att SD inte har en hållbar politik är resultatet av att man inte blundar utan ifrågasätter.

Nej, så var det inte. Snarare tvärtom. Du var i den tråden en av dem som tydligast uttryckte känslor. Dina inlägg flödade närmast över av känslosamhet. De flesta, också de som har blivit våldtagna, skrev om våldtäkt på ett betydligt mindre känslospäckat vis än du.
I tråden om våldtäkt skrev jag, ett otal gånger att varje människa har ett egenansvar för sina handlingar och då gick du i taket, över en så enkel självklarhet. Valen vi gör leder fram till de handlingar vi utför och de händelser vi utsätter andra för och naturligtvis omvänt.
Du visade samtidigt fullständig brist på självinsikt och empati. Men att ha de bristerna, betyder inte alls att man är känslolös. Du visade gott om känslor som till exempel förakt för andra, förakt för kvinnor generellt och självgodhet.
Naturligtvis, det var medvetet, att se sakligt på frågan. Det handlar inte bara om den våldtagna individens rätt till stöd och en rättvis rättegång det handlar i minst, ja om inte större, den anklagades rätt . Vi har som alla demokratiska stater en regel om "oskyldig tills motsatsen bevisas" det ska självklart gälla vid alla former av brott
I den här tråden har du inte heller "presenterat fakta" beträffande föräldraskap, patriarkat osv. Vad du har gjort är att du har tagit ut en liten detalj, och sedan grundar du på ditt förment logiska vis hela ditt resonemang på den detaljen.
Ja och det intressanta är ju att du inte har en chans i he. att motbevisa mig i mitt påstående, att det är till största delen kvinnor som har han om barn före skolåldern...för det är ett FAKTUM
Om det är oavsiktligt eller om du spelar dum, vet jag inte, men det du gör är helt enkelt att bygga ett slags till synes logiskt resonemang på fullständigt otillräckliga premisser. Och du gör ungefär likadant gång på gång, alltid med en av ett par olika bakomliggande agendor. I det här fallet är det ännu en gång ditt stora kvinnoförakt som styr dig.
Så det är kvinnoförakt att presentera fakta? är det inte mer föraktfullt att presentera lögner?
Det är inte heller känslokyla, tvärtom, förakt är starka saker.

Men vill dra igång ett nytt varv om det svenska rättssystemet o övergrepp så varsågod

Klippt lite....

I tråden om våldtäkt skrev jag, ett otal gånger att varje människa har ett egenansvar för sina handlingar och då gick du i taket, över en så enkel självklarhet. Valen vi gör leder fram till de handlingar vi utför och de händelser vi utsätter andra för och naturligtvis omvänt.

Det man undrar över är ju är hur du kan ens se det som ett egenansvar att se till att inte bli våldtagen

Naturligtvis, det var medvetet, att se sakligt på frågan. Det handlar inte bara om den våldtagna individens rätt till stöd och en rättvis rättegång det handlar i minst, ja om inte större, den anklagades rätt . Vi har som alla demokratiska stater en regel om "oskyldig tills motsatsen bevisas" det ska självklart gälla vid alla former av brott

Det har nog ingen ifrågasatt, det verkar däremot som det är svårare att få till en fällande dom med indicier när det kommer till just våldtäktsmål, bevisen måste vara starkare, man undrar ju varför

Ja och det intressanta är ju att du inte har en chans i he. att motbevisa mig i mitt påstående, att det är till största delen kvinnor som har han om barn före skolåldern...för det är ett FAKTUM

Men läser du inte vad alla skriver? Ingen har ifrågasatt just detta! men så pass smarta är ju alla här så det underförstått finns en poäng med att du påpekar detta sida upp och sida ner. Vad är det du vill säga? För det kan inte vara att kvinnor föder och uppfostrar barn, det är ju som "sto föder föl" Men du, supertoppen! Tack för infon! OCH??

Klippt lite....

Det man undrar över är ju är hur du kan ens se det som ett egenansvar att se till att inte bli våldtagen
Ska vi dra hela den nu
1 Så har naturligtvis förövaren ett egenansvar för sina handlingar
2 Så är de flesta ense om att alkohol är iblandad i majoriteten av de anmälningar som åklagaren inte ens tar upp
3 så genom att se över ens eget beteende ex vad det gäller alkoholintag så kan man själv minska risken för att utsättas för brott

Det har nog ingen ifrågasatt, det verkar däremot som det är svårare att få till en fällande dom med indicier när det kommer till just våldtäktsmål, bevisen måste vara starkare, man undrar ju varför
Kraven är inte hårdare för en fällande dom i de fallen heller, men du tycks inte förstå att grundprincipen är att kan man inte bevisa brott = frikännande. Vilket naturligtvis känns orättvist för den anklagande parten.

Men läser du inte vad alla skriver? Ingen har ifrågasatt just detta! men så pass smarta är ju alla här så det underförstått finns en poäng med att du påpekar detta sida upp och sida ner. Vad är det du vill säga? För det kan inte vara att kvinnor föder och uppfostrar barn, det är ju som "sto föder föl" Men du, supertoppen! Tack för infon! OCH??
Men det är ju det jag säger, här angrips jag för att vilja beskylla kvinnor för att de själva försätter sig i den situation som råder och det enda jag gjort är att presentera grundfakta.Så vill du angripa något, så angrip dessa grundfakta istället....

Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 113
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 290
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 724
Senast: fixi
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 964
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar