Så då agerar C stödhjul till S med andra ord?
Hon får ju igenom rätt mycket av sin politik och kan dessutom vara i opposition, det känns ganska positivt för c.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så då agerar C stödhjul till S med andra ord?
Om man läser överenskommelsen så är det uppenbart att ingen agerar ”stödhjul”. Både C och L får igenom JÄTTEMYCKET av sin politik. S är den som får släppa mest.Så då agerar C stödhjul till S med andra ord?
Nej man får inte genom jättemycket av sin politik det har gjorts en överenskommelse men vad den sedan i slutändan innebär rent praktiskt vet man inte än. Stödjer man regeringen så stödjer man regeringen och det är då gjort.Om man läser överenskommelsen så är det uppenbart att ingen agerar ”stödhjul”. Både C och L får igenom JÄTTEMYCKET av sin politik. S är den som får släppa mest.
Ja jag tänker lika. Hoppas att V fortsätter öka i framtiden så kanske de kan få vara med i leken längre fram senare mandatperioder.Jag är inte superförtjust över att S kommer dra mer åt höger i det här samarbetet men jag är väldigt nöjd ändå pga vad alternativen varit. Tror detta har potential att bli ganska bra faktiskt.
Ja jag tänker lika. Hoppas att V fortsätter öka i framtiden så kanske de kan få vara med i leken längre fram senare mandatperioder.
Har du läst överenskommelsen?Nej man får inte genom jättemycket av sin politik det har gjorts en överenskommelse men vad den sedan i slutändan innebär rent praktiskt vet man inte än. Stödjer man regeringen så stödjer man regeringen och det är då gjort.
Jag är övertygad om att mycket i slutändan kommer käbblas bort för vilka blir förlorarna om man inte är så bra på att få genom överenskommelsen? Inte S iaf. S har ungefär allt att tjäna på att vara ganska dåliga på att genomföra det eftersom det 1. är mot deras politik (dvs deras väljare blir mer nöjda om de är sämre på att göra det) 2. C och L väljare kommer känna sig väldigt svikna av sitt parti om det i slutändan inte blir så bra.Har du läst överenskommelsen?
Den är väldigt detaljerad i sakfrågor inkl när saker ska ske.
I överenskommelsen står det att den gäller 1 år i taget. S vinner ju inte på att tappa sitt stöd mitt under mandatperioden.Jag är övertygad om att mycket i slutändan kommer käbblas bort för vilka blir förlorarna om man inte är så bra på att få genom överenskommelsen? Inte S iaf. S har ungefär allt att tjäna på att vara ganska dåliga på att genomföra det eftersom det 1. är mot deras politik (dvs deras väljare blir mer nöjda om de är sämre på att göra det) 2. C och L väljare kommer känna sig väldigt svikna av sitt parti om det i slutändan inte blir så bra.
Då lär det ju gå åt helvete med regeringens budget, C och L lär ju inte bara acceptera och fortsätta stödja?Jag är övertygad om att mycket i slutändan kommer käbblas bort för vilka blir förlorarna om man inte är så bra på att få genom överenskommelsen? Inte S iaf. S har ungefär allt att tjäna på att vara ganska dåliga på att genomföra det eftersom det 1. är mot deras politik (dvs deras väljare blir mer nöjda om de är sämre på att göra det) 2. C och L väljare kommer känna sig väldigt svikna av sitt parti om det i slutändan inte blir så bra.
Haha va? S, MP, L och SD?Det kanske blir bra synd bara att Lööf är med vore bättre med sd
Jag är skeptisk till att allt i överenskommelsen kommer gå genom helt i C tycke.Då lär det ju gå åt helvete med regeringens budget, C och L lär ju inte bara acceptera och fortsätta stödja?
Jag är övertygad om att mycket i slutändan kommer käbblas bort för vilka blir förlorarna om man inte är så bra på att få genom överenskommelsen? Inte S iaf. S har ungefär allt att tjäna på att vara ganska dåliga på att genomföra det eftersom det 1. är mot deras politik (dvs deras väljare blir mer nöjda om de är sämre på att göra det) 2. C och L väljare kommer känna sig väldigt svikna av sitt parti om det i slutändan inte blir så bra.
Glömde Mp dom skulle åxo bortHaha va? S, MP, L och SD?![]()
S skulle aldrig samarbeta med SD heller, är ju helt omöjligt.Glömde Mp dom skulle åxo bort
Jo jag vet och tycker det är tristS skulle aldrig samarbeta med SD heller, är ju helt omöjligt.
Det kanske blir bra synd bara att Lööf är med vore bättre med sd
Nej men får samma färg i ansiktet som gubben bara jag ser LööfRedan för mycket av fredagsgroggen?![]()