Husköps-tråden! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Catrool , vad fint!!!
@McFlurry , det låter väl jättebra (om man inte är vegetarian och det är inte jag) att föda upp och äta sina egna djur så man vet att de verkligen har haft det bra!

Lycka till med era gårdar!

Själv har jag gått lite i stå när det gäller att röja/rensa/packa eftersom kompisen och hennes sambo (det vill säga mina framtida hyresvärdar) flyttar in här i morgon medan deras lägenhet ligger ute till försäljning. Kan vi samsas tre pers och sju hundar varav två löptikar och fyra hanar på mina 65 m2 så skall väl jag och mina två hundar kunna bo på 25 efter flytten...

Imorse fick vi nycklarna. Sjukt konstig känsla, jag har bott i min lägenhet i 12 år och kan erkänna att jag bara stressade runt ute i huset idag. Vi visste inte riktigt var vi skulle börja och så fort vi tänkte ta tag i en sak insåg vi att den var beroende av att vi innan gjorde en annan, och sen ytterligare en.

Jag hann slappa lite på altanen iallafall och vattnade de två amplar som hade lämnats kvar.

1229823_10201683860657205_1674858254505486406_n.jpg

Sedan bestämde vi oss för att jag skulle börja fixa i ordning en nödrabatt för alla växter från kolonilotten och för det som står på balkongen i dagsläget. Bilder kommer strax. Sambon rev två pizzavalv mellan hallen och köket och köket och vardagsrummet, för annars kan vi inte börja måla väggarna.

@Lona Ja jag vill veta att djuren har haft det bra, och så strävar jag efter att bli mindre beroende av samhället och det där ekorrhjulet som jag försöker undvika här i livet :p Tack!

Ojojoj, det var inte dåligt - hur länge ska ni alla bo i din lägenhet? :D

@Gabbi Åh, SÅ avundsjuk jag blir! Förstår känslan är konstig dock. Men ni verkar ju fått perfekt väder och allting :D Fota gärna före- och efterbilder ;)

Alltså åh vad jag hat-älskar den här tråden. Det är fantastiskt att läsa om hur ni hittar era drömhus och planerar för vita staket och djur. Samtidigt är det frustrerande, för jag vill också vara där, helst igår... men det ska väl bli min tur så småningom, till dess frossar jag i era bilder och berättelser.

Jag fick hugga tag i en rabatt som jag behöver för att mellanlanda alla växter hemifrån balkongen och från kolonilotten. Jag är inte riktigt färdig, men det närmar sig. Jättemycket brännässlor, kirskål och svarta vinbär.

1924398_10201685419376172_2293060500183281503_n.jpg

10256370_10201685420696205_5552015323449105757_n.jpg

Det behöver jämnas till lite på ovansidan, längst bort, där går det upp som en kulle. Sen är jag inte riktigt på det klara med hur/om jag ska terrassera det hela...? Annars låta det vara som en slänt bara.

Suck, menade inte svarta vinbär ovan, menade björnbär :-)
Terrassera: att bygga terrasser. Mindes inte riktigt att det var sådan höjdskillnad ner till rabatten. Har ingen plan för vad jag ska sätta i slänten.

@Gabbi Aha, det var inte svårare än så :o Du får väl bo in dig och känna efter efterhand, om du har tålamod till det ;) Är det mycket ni inte kom ihåg som ni blev positivt/negativt överraskade över? :p Jag känner att det kommer bli som godispåse när vi kommer till vårt hus efter vi fått nycklarna, får bara hoppas att det är gott godis i påsen :nailbiting::D

Imorse fick vi nycklarna. Sjukt konstig känsla, jag har bott i min lägenhet i 12 år och kan erkänna att jag bara stressade runt ute i huset idag. Vi visste inte riktigt var vi skulle börja och så fort vi tänkte ta tag i en sak insåg vi att den var beroende av att vi innan gjorde en annan, och sen ytterligare en.

Jag hann slappa lite på altanen iallafall och vattnade de två amplar som hade lämnats kvar.

Sedan bestämde vi oss för att jag skulle börja fixa i ordning en nödrabatt för alla växter från kolonilotten och för det som står på balkongen i dagsläget. Bilder kommer strax. Sambon rev två pizzavalv mellan hallen och köket och köket och vardagsrummet, för annars kan vi inte börja måla väggarna.

Åh så kul för er!! :D

@Gabbi Aha, det var inte svårare än så :o Du får väl bo in dig och känna efter efterhand, om du har tålamod till det ;) Är det mycket ni inte kom ihåg som ni blev positivt/negativt överraskade över? :p Jag känner att det kommer bli som godispåse när vi kommer till vårt hus efter vi fått nycklarna, får bara hoppas att det är gott godis i påsen :nailbiting::D

Faktiskt förvånansvärt mycket. Många detaljer jag hade glömt bort, rummen var allihop mer fyrkantiga än vad mäklarens bilder vill göra gällande. I det jag trodde skulle bli sovrum satt det två luckor till kattvinden precis där jag tänkt ha garderoberna. Badrummet var kortare och fyrkantigare än jag mindes det.

@Gabbi Ja det känns som om man lätt ritar upp allt i huvudet och fyller i det man inte minns, men sen tror man att det är riktiga minnen typ. Jag minns mer än min sambo, men jag lär också bli överraskad över mycket. Jag fotade lite med mobilen och önskar jag hade fotat mer, men hade jag inte fotat alls hade vi typ inte alls vetat hur utbyggnaderna ser ut. Min sambo mindes inte ens pelletspannan och den stod vi ändå och snackade med säljaren vid och om en bra stund haha

Jag känner att jag är jätte avudsjuk på er som snart ska flytta in i era nya hus,mitt är inte ens nära att vara inflyttningsklart.
Dock har vi slutat riva så nu väntar uppbyggnad igen :)

Så härligt att ni äntligen är på plats!

@Catrool , vad fint!!!
@McFlurry , det låter väl jättebra (om man inte är vegetarian och det är inte jag) att föda upp och äta sina egna djur så man vet att de verkligen har haft det bra!

Lycka till med era gårdar!

Själv har jag gått lite i stå när det gäller att röja/rensa/packa eftersom kompisen och hennes sambo (det vill säga mina framtida hyresvärdar) flyttar in här i morgon medan deras lägenhet ligger ute till försäljning. Kan vi samsas tre pers och sju hundar varav två löptikar och fyra hanar på mina 65 m2 så skall väl jag och mina två hundar kunna bo på 25 efter flytten...
@Lona Ja jag vill veta att djuren har haft det bra, och så strävar jag efter att bli mindre beroende av samhället och det där ekorrhjulet som jag försöker undvika här i livet :p Tack!

Ojojoj, det var inte dåligt - hur länge ska ni alla bo i din lägenhet? :D
Jag vet faktiskt inte, deras lägenhet skall fotas nästa tisdag och sedan är det väl minst ett par visningar. Hoppas att de får sålt den fort så att de kan flytta tillbaks :up:!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: kma
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 269
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 387
Senast: Kilauea
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 378

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka