Husköps-tråden! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
I fix in paint och visar här först :-)
Smart med paint! Ett annat förslag är att du gör det både rött och vitt? Ex överliggare i vitt de andra rött eller hur man nu vill ha det. Jag tänker att då dominerar inte det vita för mycket och det blir fortfarande enhetligt mot huset :) En tanke iaf :)

Nu har jag gjort det i paint, måste bara hitta någonstans att ladda upp det så att jag kan lägga bilden här.

malatstaket_zpsa469c8cf.jpg

Jag ritade inte i alla tvärslåar, men ni förstår principen. Ignorera växterna. :-)

Och idag blev det växtshopping. Balkongen är helt fullproppad i väntan på nästa tisdag, man kan inte ens gå ut på den. Blomsterlandet hade VIP-morgon med kaffe och fralla och halva priset på allt. Det blev 8 buskar och två krukplantor och 75 lökar och lite täckduk.
10641028_10201665453917048_4655590167962375486_n.jpg

Nu är det på gång! Säljaren har accepterat mitt bud och nästa vecka blir det kontraktsskrivning och besiktning. Jag försöker låta bli att glädjas tills att allt är klart. Men det går dåligt... Jag är JÄTTEGLAD i smyg :)

@Gabbi Jag tyckte det lyfte helhetsintrycket av huset!

@Catrool Det är ju andra här som lagt in mäklarbilder så det är nog ingen fara ;)

@aprilmaj GRATTIS i smyg ;) Håller tummarna för besiktningen!

@RostKaptenen Hur går det för dig, min Skåne-kompis? Blir vi grannar? :D Du bara smyger här och gillar inlägg ;)
Hahaha!! Njaaa det går väl sådär, hittar inget som känns helt hundra... Sitter framför Hemnet och väntar på att det ska komma ut något intressant! Vi blir iaf mer och mer säkra på vad vi vill ha, vilket är skönt:)

Så himla jobbigt är det faktiskt inte att måla staket. Det är ju inte oändligt med löpmeter som ska målas direkt. Och det vita på huset behöver ju också underhållas, så måla vitt får ni ju göra vilket som.

Kör på vitt om ni vill ha det skulle jag säga. Det blir stor skillnad mot nu och gillar ni vita staket ska ni ha det :)
(Jag skulle välja vitt, utan tvekan!)

Får hoppas att vi får behålla Rut! Vi har nämligen kapat ner en stor häck där vi tänkt att ha vitt staket istället. :)

Får hoppas att vi får behålla Rut! Vi har nämligen kapat ner en stor häck där vi tänkt att ha vitt staket istället. :)
Borde väl bli ROT dessutom - och det lär väl bli kvar, det vågar nog ingen röra. ;) Hoppas jag. För jag tänker då inte måla varken vit fasad, vita staket eller vita vindskivor själv. :eek:

Borde väl bli ROT dessutom - och det lär väl bli kvar, det vågar nog ingen röra. ;) Hoppas jag. För jag tänker då inte måla varken vit fasad, vita staket eller vita vindskivor själv. :eek:

Jag vet men det lät roligare med rut :D Tänkte ha skrivit /rot men lät bli:o

Jag och sambon var på höstmarknad igår och på vägen hem gick det ju inte att INTE köra en rejäl omväg för att få köra förbi vårt hus :D Känslan kändes obeskrivlig att köra förbi det och veta att vi snart flyttar in där :love: Där kohagen slutar börjar där vid träden vår tomt. Sist gick kossorna på andra sidan vägen men så mysigt att ha dem precis utanför huset!
10691636_267890560001362_369148605_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: kma
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 269
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 387
Senast: Kilauea
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 378

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka