Husköps-tråden! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
@McFlurry Hihi Ja jag har inte vågat ta ut något i förskott men igår besiktades det och det va inga större grejer!! Avtalet är påskrivet och snart betalas handpenningen ut till säljarna! :D Vågar man ropa Hej nu? :D :love:

@McFlurry Hihi Ja jag har inte vågat ta ut något i förskott men igår besiktades det och det va inga större grejer!! Avtalet är påskrivet och snart betalas handpenningen ut till säljarna! :D Vågar man ropa Hej nu? :D :love:

Ja, om ni har skrivit ska det till väldigt speciella saker för att ni inte skulle få köpa det.

Nu när jag precis bestämt att jag absolut kan tänka mig att bo precis vid en åker... Så börjar jag fundera på annat (denna väntan på att huset ska upp till försäljning är ju inte bra, jag tänker ju inte på annat haha).

På ena sidan: öppna landskap, åkermarker och ingen insyn. För mig helt fantastiskt!
På andra sidan (entresidan) går det en bilväg alldeles förbi. 30 väg visst, men man vet ju hur bilister kan vara... Har ju en femåring, och hur praktiskt är det egentligen?
Som vi bor nu så kan hon springa ut själv och gå till lekplatsen på gården... På nya stället är det bilväg bara... ingen naturlig mötesplats för barnen. Utan man måste gå en bit för att hitta lekplatser etc. Är inte van vid att behöva gå iväg för att leka eller för att hon ska träffa kompisar..och är själv uppvuxen i lägenhet med lekplats utanför porten.
Men många många bor ju i områden där det bara är hus eller tom inga grannar alls och överlevt.. Vad har ni för erfarenheter själva?

Det var ju lite småkrafs som skulle fixas med huset enligt besiktningen och nu har säljaren gått med på våra krav. Så ja, affären är väl i hamn, handpenning betalad och så vidare. Nu vill det bara till att min kompis får sin lägenhet såld men det borde inte vara några problem, dessutom klarar de husköpet utan lägenhetspengarna om det krisar.
Inte inflytt förrän februari/mars men det kanske är lika bra, fy vad mycket saker som behöver fixas :eek:. Jag hade dessutom tänkt byta namn i samband med flytten, har funderat på det länge och då kan jag lika gärna slå till.

@voltis Tänk på att öppna landskap ofta gör att det blåser i princip hela tiden, även om jag personligen inte bryr mig för jag är uppvuxen i Skåne och här blåser det överallt hela tiden :p

Ang vägar och barn och sånt har jag tyvärr ingen erfarenhet då jag inte själv har barn. Huset jag köpt ligger vid en 70-väg men iom att tomten är på över 1 hektar kan jag i framtiden bygga lekplats på den egna tomten om det blir några barn, vilket det förhoppningsvis blir :)

@Lona Grattis får man säga då då :D Vad är det som behöver fixas? Saker i nya huset eller saker att göra innan flytten? :)

@McFlurry Det behöver fixas en hel del här hemma, om inte annat så måste jag rensa otroligt bland mina grejer och eftersom jag inte mår så bra psykiskt just nu så lär det ta tid. Jag bor dessutom i hyreslägenhet och den är ganska sliten, frågan är om hyresvärden tycker att det är rimligt slitage och står för renovering eller om jag får göra det själv. Att låta dem göra det på min bekostnad kostar skjortan så i så fall är det bättre att tapetsera om själv.
Men det lilla gula huset hägrar ju! Sen hade jag tänkt fixa lite i "mitt" hus innan jag flyttar in, måla lite invändigt och sådär. Gör jag det inte innan jag flyttar in så lär det aldrig bli gjort...

Nu är det bara sex dagar kvar tills vi får våra små hus. Tiden har gått fort ändå sedan juni, och vi har packat en hel del lådor här som står färdiga att flytta till större. Även växterna ser fram emot vinterförvaring inomhus!

10672349_10201604831001513_4284537388317923371_n.jpg

Nu är det bara sex dagar kvar tills vi får våra små hus. Tiden har gått fort ändå sedan juni, och vi har packat en hel del lådor här som står färdiga att flytta till större. Även växterna ser fram emot vinterförvaring inomhus!

Ser jättefint ut :) Spännande! :D

Jag röstar JA :up:!

Mm, tror jag ska göra det. Alla knutar och sådant går ju i vitt. Nederkanten på altanen ska också målas om, från den röda färgen till en diskret brun som påminner om trät. Sedan kommer det bli en muromgärdad rabatt av slänten.

:love: Jättefint!

Nu är handpenningen överförd till kontot och på måndag dras den från vårat och vidare till säljaren! Då kommer jag våga visa bilder för er ;) Hur är det , får jag visa bilderna som legat på hemnet ? En tanke som slog mig precis att det kanske finns regler för sådant!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: kma
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 269
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 387
Senast: Kilauea
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 378

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka