Husköps-tråden! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och sambon var på höstmarknad igår och på vägen hem gick det ju inte att INTE köra en rejäl omväg för att få köra förbi vårt hus :D Känslan kändes obeskrivlig att köra förbi det och veta att vi snart flyttar in där :love: Där kohagen slutar börjar där vid träden vår tomt. Sist gick kossorna på andra sidan vägen men så mysigt att ha dem precis utanför huset!
10691636_267890560001362_369148605_n.jpg

Vad underbart mysigt det ser ut där det ligger i dungen!

Stort svart hål i vårt sparkonto när nu handpenningen är betald!! 15e december får vi tillträde till vår alldeles egna gård! :love:

wpid-4a6pd0sk4j1mda5o_w669_h446_smmaxsize_rc10color-a255-r255-g255-b255allsoft-jpg1.jpeg

Huset:

wpid-4a6pd0sk4j1mda6b_w669_h446_smmaxsize_rc10color-a255-r255-g255-b255allsoft-jpg.jpeg

Egen nydränerad paddock 30x40m
wpid-4a6pd0sk4j1mda5f_w669_h446_smmaxsize_rc10color-a255-r255-g255-b255allsoft-jpg.jpeg

wpid-4a6pd0sk4j1mda5k_w669_h446_smmaxsize_rc10color-a255-r255-g255-b255allsoft-jpg.jpeg

stall, loge och garage

wpid-4a6pd0sk4j1mda6c_w669_h446_smmaxsize_rc10color-a255-r255-g255-b255allsoft-jpg.jpeg
Ljurhalla va :)? Den gården tänkte vi kolla på förra gången den var ute! Blev att vi struntade i det och köpte ett annat hus istället ;)

Grattis! Har alltid haft ett gott öga till det stället, hoppas det är lika fint som jag tror :up:!

Stämmer bra :) Tänkte de att det säker är någon som kommer känna igen de så därför har jag väntat med att visa bilder tills verkligen allt är klart ;)

@Catrool Och vi på 60 :p Då har vi samma resa framför oss!!! Men er gård är ännu större än den vi köpt antar jag om där är paddock och grejer? Vår är avstyckad så det räknas som en villa fast det är massa utebyggnader och lite över 1 hektar mark. Jag vill inte ha egen häst utan ska bara ha mindre djur :)

Verkligen, kul!! :D Jag är glömsk men när får ni tillträde? :)
Ja våran är på 19 ha var av 11 ha skog, 6 ha bete och resten är servitut och hus, tomt, stall osv :)

Vad vill ni ha för djur? Jag har häst inhyrd idag så nu letar jag efter en till så vi kan flytta hem min i december :)

@Catrool 17 november! Från början var det 12 december men lyckades bli av med lägenheten en månad innan den riktiga uppsägningstiden går ut :)
Åh härligt, då blir ni självförsörjande på ved :up:

Vår plan är att bli självförsörjande även på mat, iaf till stor del. Så det blir djur som ska ätas, låter hemskt men ja :p Linderödssvin, myskankor, ölandsgäss och åsbohöns är planen just nu - lantraser för hela slanten ;) Sen ska jag odla på en stor del av marken också, dels till djurfoder, dels till oss själva och dels till den gårdsbutik jag hoppas kunna starta upp på gården! Hela 2014 har varit en förberedelse för husköp - vi sålde sambons lägenhet i våras som han hyrde ut i andrahand när vi flyttade ihop, jag har läst/läser en kurs i småskalig ekologisk odling och har haft praktik på ett underbart ställe med inriktning på lantrasdjur och hur lantbruket fungerade förr i tiden när det inte fanns motordrivna maskiner :)

Har du inga bilder inifrån huset? :D

@McFlurry Ja just ja så var det ju, minns jag nu när du säger de :) Åh låter ju fantastiskt spännande! :D Ser fram emot massa bilder i november !! :D Har ni börjat packa än då ? :D Och köper ni in djur direkt eller väntar ni till våren? Själv letar jag efter en till häst som vill flytta in med oss i december och till våren är jag lite sugen på höns :)

Här kommer lite bilder från insidan också :)

wpid-4a6pd0sk4j1mda65_w669_h446_smmaxsize_rc10color-a255-r255-g255-b255allsoft-jpg.jpeg

wpid-4a6pd0sk4j1mda62_w669_h446_smmaxsize_rc10color-a255-r255-g255-b255allsoft-jpg.jpeg

wpid-4a6pd0sk4j1mda68_w669_h446_smmaxsize_rc10color-a255-r255-g255-b255allsoft-jpg.jpeg

wpid-4a6pd0sk4j1mda60_w669_h446_smmaxsize_rc10color-a255-r255-g255-b255allsoft-jpg.jpeg

@Catrool Jättefint!!
Nej vi har inte börjat packa än, det känns för tidigt men sambons mamma tyckte det var dags att börja så får kanske göra det. Jag VILL börja packa, men vi ska trots allt bo här i 1 och 1/2 månad till. Källar- och vindsföråden är nystädade och där är allt i flyttkartonger sedan tidigare. Djuren får komma till våren. Så hinner vi fixa de delarna av utebyggnaderna där djuren ska vara under vintern :) Funderar på att starta upp en blogg vid flytten där jag lägger upp bilder under renoveringens gång. Känns som om det kan vara roligt att ha sparat i efterhand. Inne i bostadshuset behöver inte mer än att måla om och tapetsera men kan ju vara kul att få det dokumenterat också.

Ska du ha en ridhäst till eller bara sällskap? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: kma
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 269
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 387
Senast: Kilauea
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 378

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat