Husköps-tråden! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker också så - att det faktiskt går att sälja! Nu är jag så sjukt trött på lägenheten vi bor i så jag kanske romantiserar flytten lite för mycket, men den som lever får se ;) När hunden blir kass i magen så man får rasta honom extra ofta och vi bor på tredje våningen, när torktumlaren i tvättstugan går sönder så att all tvätt får hängas upp i hela lägenheten och grannens hund beter sig som om den vore rabiessmittad när man möts i trappen med hundarna - ja, då känns längtan efter hus helt befogat :p

Jag är också lite rädd för att jag romaniserar flytten lite väl mycket och jag tror det är därför ja hela tiden förösker påminna mig själv om att tänk om det blir jobbigt att pendla, tänk om ... tänkt om.... tänk om, istället för att faktiskt njuta av tanken att vi köpt hus!! men å andra sidan är ju jag orolig för allt så detta är normalt! hahaha

@Catrool Haha, tack tack ;) Men JA, fortsätt romantisera för tusan!!! Oh så spännande med hästtittande! Själv hade vi teori i skolan idag om att odla säd, och då äldre sorter på ett småskaligt och ekologiskt vis. Sambon blev väldigt pepp när jag kom hem och berättade hur mycket säd man kan få ut på 100 kvm mark om man sköter odlingen bra - han vill ju så gärna ha grisar som äter väldigt mycket :p

Och jag tror förresten att vi har bestämt tapet i vardagsrummet och matrummet nu :O Får bara hoppas de finns kvar i sortimentet när vi får nycklarna för vi har inte mätt rummet så vågar inte chansa och köpa rullar innan dess... :nailbiting:

@McFlurry Åh va spännande, jag och sambon pratade lite löst om det att man kanske skulle avvara en liten bit mark och så sin egna säd. Kanske inte va sån omöjlig tanke då ändå! :)

Biiild på tapet! :)

@Catrool
Vardagsrummet:
MS_20401423_2.jpg

Tapeten som är tänkt till matrummet finns inte på hemsidan så har fotat en närbild av tapetprovet. Den är ljusare och mer ljusblå i nyansen än bilden visar, svårt att fånga rätt nyans med mobilkameran.
bTJVuem.jpg

• Gilla
Reactions: oxo
@aprilmaj Usch, tala inte om det där med tjuvar - min största rädsla med att flytta ut på landet :p Sambon var på jobbkonferens hela den här helgen och jag har sagt att han kan glömma sånt när vi flyttat till huset :D

@aprilmaj Usch, tala inte om det där med tjuvar - min största rädsla med att flytta ut på landet :p Sambon var på jobbkonferens hela den här helgen och jag har sagt att han kan glömma sånt när vi flyttat till huset :D
Jag måste ändå säga - nu när det gick bra - att det var en bra erfarenhet att vara rädd för Tjuven. Såhär i efterhand kan jag säga att jag inte var rädd för att bli bestulen, utan för att någon skulle ta sig in här utan att vara inbjuden.

Det är ju dessutom skillnad på så vis att jag är ensamstående. Jag är inte rädd alls när jag är ensam, förutom när något sådant händer förstås. När jag varit sambo har jag faktiskt varit räddare för att vara ensam än nu (när jag de facto är ensam).

@aprilmaj Jag har inget av värde, så är inte heller rädd för att bli bestulen - men just att någon skulle ta sig in i mitt hem känns oerhört skrämmande. Särskilt när man läser om sånna som vaknat mitt i natten av att någon är inne i deras hus/sovrum :nailbiting:O_o

Jag tänker köpa hund av en lite större ras än jag har nu, skulle gärna ha 5 st eller något så det blir tillräckligt avskräckande :p

@McFlurry Ja, fy vilken fasa att vakna i en sådan situation. Trots det tänker jag inte skaffa hundar - än i alla fall. Jag skulle vilja, eftersom jag vill ha hundar för att jag tycker om hundar. Men de skulle få vara ensamma hela dagarna och det känns inte okej. Kanske ändrar jag mig framöver, om det händer något, men i nuläget vill jag inte ge efter för rädslan.

När jag bodde ensam ute på vischan hade jag inte ens persienner eller fördragna gardiner på nedrevåningen. Jag fattar inte idag

@aprilmaj Nej jag förstår. Min plan är ju att skaffa mig sysselsättning på gården sas så för mig passar hundar utmärkt. Har velat ha en till läääänge men sagt att jag inte vill ha valp i lägenhet igen :)

@Korven Jag funderar på att köpa sån fönsterfilm som gör att man ser ut men ingen ser in

Fyllde i ett formulär på vår banks hemsida... och vips hade vi ett godkänt lånelöfte! Trodde de skulle granska och höra av sig sedan, noterade vår konstiga situation att vi ska bosätta oss i en ny stad och eventuellt kommer köpa hus innan vi har nya fasta jobb...
Men det har de ju inte hunnit läsa, då godkännandet kom automatiskt... Kan de neka oss lånelöftet i efterhand?

Vi skulle klara oss utan arbeten ett tag, då vi får längre månadskonstnader vid husbytet och har en rätt ok buffert sparad. Och jag tror inte det dröjer allt för länge innan vi har nya jobb (enklare att söka på plats då man kan börja direkt, nu skriver jag ju att jag inte kan börja än på ett tag på alla ansökningar..).

Och angav ganska hög kontantinsats på låneansökan, och då utgår jag från att vi får en viss summa när vi säljer vårt nuvarande boende. Tänkte jag rätt då??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: kma
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 269
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 387
Senast: Kilauea
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 378

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka