Husköps-tråden! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis @McFlurry !!

Ja, såklart de kan neka lånet.
Undrar om de ser på fall till fall och inte nekar rakt av bara.
Blir som ett dödläge, svårt för båda att få jobb med ungefärligt lika startdatum o dessutom hitta drömhuset ungefär samtidigt...

Finns jobb jag skulle kunna söka idag, men då är det start ungefär nu eller snarast o det går ju inte :(

@voltis Hur långt är det mellan er nuvarande stad och dit ni vill flytta? Du kan ju alltid ringa chefen till jobben som ligger ute och berätta om din situation. Jag har själv varit vikarie på ett jobb för att en nyanställd hade semester att ta ut innan hen började sin nya anställning!

Yeey tänkte på dig idag faktiskt att ni har en månad kvar nu! Vi har mindre än två nu!! :D
Och jag har mindre än en månad kvar :banana:. Men jag flyttar inte in på en gång, för det ska fixas golv och sådant först.

Jag kan inte riktigt fatta det. Det känns nästan overkligt.

Yeey tänkte på dig idag faktiskt att ni har en månad kvar nu! Vi har mindre än två nu!! :D
Åh :D :banana:

@aprilmaj Ja det känns overkligt här också, att om en månad är vi där. Vi planerar att flytta möblerna den 20e, först ska det målas och tapetseras några dagar! Svårt det där med tapeter för vi har inga mått på rummen så kan inte köpa tapeter förens efter vi fått nycklarna.

50 mil ungefär så går inta att pendla eller flytta huxflux heller .. Är lite knepig situation!

Bästa vore att hitta en tjänst som inte ska tillsättas riktigt ännu, utan typ i januari..

Åh :D :banana:

@aprilmaj Ja det känns overkligt här också, att om en månad är vi där. Vi planerar att flytta möblerna den 20e, först ska det målas och tapetseras några dagar! Svårt det där med tapeter för vi har inga mått på rummen så kan inte köpa tapeter förens efter vi fått nycklarna.
Jag har bett nuvarande ägare att få ta med hantverkare på besök nu, så att de kan mäta och vad de nu behöver göra för att planera sitt arbete. När jag sålde min lägenhet gjorde köparen detsamma, och det var okej för mig.

Jag har bett nuvarande ägare att få ta med hantverkare på besök nu, så att de kan mäta och vad de nu behöver göra för att planera sitt arbete. När jag sålde min lägenhet gjorde köparen detsamma, och det var okej för mig.
Säljaren till mitt hus har redan själv flyttat långt bort så blir svårt med nycklar och så. Får hålla mig i en månad helt enkelt :D

@voltis Håller tummarna för att du hittar en sådan tjänst! 50 min var ju lite långt ja.

@Fibusen Iiiih! :D

Vi har bott i huset nu sen första helgen i september, vi stortrivs!! Men, man lär ju sig en massa nya saker som man inte hade koll på innan. Som ex varför det luktar fruktansvärt illa från tvättstugan. Började märka lukten förra helgen, trodde det kanske var något med avloppet och efter att ha stått ut fram till idag så rensade vi avloppet. Lukten kom inte därifrån... Så öppnade jag garderoben som proppskåpet finns i, det luktade värre där. Sambon öppnade proppskåpet... Där låg tre möss, ett skelett och två som nyligen hade dött. Mindes att strömmen hade gått ett par dagar innan och vi kunde inte komma på varför. När vi vred på reglaget så var det en propp som bara hoppade, såg jättekonstigt ut. En av mössen låg på just den proppen... Om den inte redan var död så dog den nog då. Fy satan vad det luktade! Jag är inte känslig, men det där var... USCH! Så nu har man lärt sig nått nytt!

Det blev inget hus för min del - men så fort jag visste att det inte skulle bli så sade jag åt min kollega att bjuda på huset :angel: Sagt och gjort, på måndag skriver de kontrakt :bump: Detta gör att det finns en chans att huset blir mitt om ett par år, då de inte har planerat att bo där så länge :banana:

Och följdfråga: hur är det att bo alldeles intill en åker? Vet ej vad som odlas, men åkern är stor!
Gödsellukt tex?
Ursäkta men :eek:
:D

DET var en frågeställning jag inte ens i min vildaste fantasi kunnat räkna ut!
Kör du aldrig bil? Så fort du lämnar stadskärnan är du bland åkrar.

Det är nog ganska många som aldrig bott vid en åker. Att köra bil förbi en åker ger nog inte samma upplevelse som att bo bredvid en, så jag tycker frågan är väldigt befogad. Jag skulle själv börja gråta om jag köpte hus bredvid en åker och så odlade någon raps där. Det ÄR så äckligt.

Frågan var ju att bo alldeles intill, alltså tomtgräns alldeles vid åkern. Och sedan bo så året om.

Jag bor i stan ja, men spenderat mycket tid på landet med! Men har inte bott intill en åker för det så jag vet vad det kan medföra...

Frågan var ju att bo alldeles intill, alltså tomtgräns alldeles vid åkern. Och sedan bo så året om.

Jag bor i stan ja, men spenderat mycket tid på landet med! Men har inte bott intill en åker för det så jag vet vad det kan medföra...
Min :eek: härrör sig nog mest ifrån att jag, som är uppväxt på landet, blir lycklig av att se grödor växa, det är fina starka känslor som kommer när jag ser årets första höstplöjning eller vårens första såmaskin ute i arbete.

På samma sätt som jag blir vemodig av att se åkrar som inte brukas för att det inte bär sig. För att kostnaderna för dieseln som går åt för att köra traktorn och för utsädet, samt vad man får i betalning för grödan, inte motiverar att starta traktorn och bruka åkern.

Jag begriper att våra världar är komplett olika och det är fascinerande, och lite :eek:

@tanten Och jag får ont i magen när jag ser stora åkrar. Tänker på så onaturligt det är med endast en gröda på så stor yta, allt gift som sprutas ut och alla insekter som har dött ut/är på väg att dö ut pga deras ställen de vill leva på försvinner. Som du skrev, våra världar är olika :D

@Catrool Hur gick det med hästen ni skulle kolla på förresten? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: kma
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 269
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 387
Senast: Kilauea
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
177 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka