Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Imorgon är det exakt två veckor tills vi får nycklarna - galet!
Tycker det är lite dåligt med uppdatering från andra här i tråden!
Ja, det var riktigt tråkigt med värden eller förvaltaren eller vem det nu var vi skulle lämna nycklarna till (de har för vana att aldrig presentera sig, för då kan man aldrig hävda att Nisse eller Kalle har lovat eller gjort något.) Saker som vi upprepade gånger har påpekat varit fel, tex dålig ventilation, mögel, trasiga väggar, ruttna fönsterkarmar mm stod de nu (för han ringde på en kollega som plötsligt dök upp och klev in utan att presentera sig) och hummade om och antydde att hur har det kunnat bli så här och ojojoj och det här elementet hänger snett. Som ett ex stod det när jag fick lägenheten hela åtta garderober i sovrummet.
Jag fick spelet och slog sönder och slängde tre för det gick ju knappt att gå in i rummet. Kvar nu var alltså fem stycken och då börjar de älta om att jag måste ta isär och frakta bort tre! Varför i herrans namn då, undrade jag? Jo, för i den här lägenheten får det bara finnas två garderober. Jaha, men synd att det stod åtta där när jag fick den då? Det hela slutade med att jag utbrast att jag blev så inihelvete provocerad av att de gick runt och mumlade och slog ner på sådant som jag tvingats leva med i tolv år. Om de hade ett problem med att det såg ut så hade de kunnat fixa det för tolv år sedan.
Ah, vilken soppa med värden. Jag hoppas det löser sig snart för er. Bra att du blir arg! Lägenheten vi bor i nu är rejält sliten med orginalkök och orginalbadrum. Jag har fått känslan av att hyresvärden vet om att lägenheterna här i huset är slitna så jag hoppas verkligen att vi inte får skulder för något vi inte gjort.
Jag gjorde också så i många år. Sedan när jag blev extremt trött och i stort sett sov bort en hel vecka av semestern, bestämde jag mig för att lära mig att lata mig. Det tog tid men det funkar hyfsat nu. Jag får återfall ibland men är ganska snabb på att upptäcka det och börja lata mig igen Livet känns faktiskt rikare nu. Jag uppskattar småsaker mer. En vinst.En del av mig har det, men tyvärr går det automatiskt och jag reflekterar aldrig över om jag verkligen orkar med det jag gör, och så kör jag på och blir allmänt trött och ledsen i slutänden och fattar inte vad som hände. Så jag tränar på att bara gå omkring och ta in huset, bara vara, plocka lite vass och sätta i en kruka. Det går så där dock...
Haha, exakt så var det för mig också i början, men är bollen väl satt i rullning så...Jag har uppfattat mönstret och jag försöker och så tänker jag att jag ska bara göra lite (av vad det nu är) och eftersom det är min egen hjärna som sätter mallen så är jag plötsligt där igen och målar hela hallen och sköter all bokföring och kör ett (litet) lass till tippen osv osv.
vi ska gå på visning i helgen.
http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-mariekall-sodertalje-kommun-bjorneborgsgatan-2-6693399
vi ses i Arga snickaren om ett år.